• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • fastfrusen

Axelberg79 -- ser också ut minst så! Spräckte 3-siffrigt idag hos barnmorskan, haha, något jag hoppas jag aldrig kommer behöva göra igen efter den här graviditeten!

I övrigt tyckte de att bebis låg med huvudet ner, men högt upp och rörlig. Jag orkar knappt mer, är så jobbigt med andningen! En bekant fick värkar och åkte in till förlossningen igår, på bf-3, att det ska ske låter som en dröm just nu!

Och på tal om drömmar drömmer jag också ofta om vår kommande bebis och att jag står där helt handfallen och inte har någon aning om hur man lyfter honom, eller byter blöja, eller sveper in honom i en liten filt (har noll erfarenhet av barn!)

• Moorii

Fastfrusen, vet hur du känner det. Min lille ligger också med huvudet neråt, men rörlig. Skulle inte säga nej till att få tillbaka min lungkapacitet! Enda gången jag kan andas ordentligt är när jag ligger ner.. 11 dagar kvar till BF! Seriös nedräkning nu :P

• Axelberg79
    Moorii skrev 2016-07-08 09:49:33 följande:

Fastfrusen, vet hur du känner det. Min lille ligger också med huvudet neråt, men rörlig. Skulle inte säga nej till att få tillbaka min lungkapacitet! Enda gången jag kan andas ordentligt är när jag ligger ner.. 11 dagar kvar till BF! Seriös nedräkning nu :P

Konstigt hur det kan vara så olika. Jag får andnöd enbart när jag ligger ner, måste bulla upp med en massa kuddar å sånt för att ha det bekvämt.
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-07-08 10:24:33 följande:

Konstigt hur det kan vara så olika. Jag får andnöd enbart när jag ligger ner, måste bulla upp med en massa kuddar å sånt för att ha det bekvämt.

Jaha, vad knepigt! Tur att vi slipper detta snart!
  • Trollsländan3

Packar väskan inför måndag, har jag missat ngt?

*Kläder till bebis

*Blöjor o våtservetter

*Nappar

*Nappflaskor o ersättning

*Bindor o amningskupor(antar att man läcker en del i början innan medicinen sätter stopp)

*Filt

*Handduk

*Schampo balsam tvål lotion hårborste smink

*Kläder till mig

• calabalic
    Trollsländan3 skrev 2016-07-08 13:21:51 följande:

*Kläder till bebis

*Blöjor o våtservetter

*Nappar

*Bindor o amningskupor(antar att man läcker en del i början innan medicinen sätter stopp)

*Filt

*Handduk

*Kläder till mig

Deo, tandborste, tandkräm kanske? Mobilladdare? Jag har även packat lite tidningar och typ kexchoklad o enkelt tilltugg som inte hinner bli dåligt, till mannen ifall det blir utdraget.
  • Trollsländan3
    calabalic skrev 2016-07-08 13:28:20 följande:

Deo, tandborste, tandkräm kanske? Mobilladdare? Jag har även packat lite tidningar och typ kexchoklad o enkelt tilltugg som inte hinner bli dåligt, till mannen ifall det blir utdraget.

Skrev inte de, kan ändå inte packa ned de förens på måndag morgon

Har köpt lite frysta färdigrätter till gubben, så de packas på måndag innan vi sticker
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-08 13:21:51 följande:

*Kläder till bebis

*Blöjor o våtservetter

*Nappar

*Filt

*Handduk

*Kläder till mig

Får man inte ersättning inne på BB? Har aldrig behövt det men känns som att det är nåt de borde stå för? Samma med blöjor, fast vill man ha speciellt märke eller så så kan man ju ta med själv. Tror inte jag tagit med blöjor nån gång.
    Glöm inte ta med babyskyddet ifall ni ska åka bil hem, vore ju synd att glömma
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-08 14:27:14 följande:

Får man inte ersättning inne på BB? Har aldrig behövt det men känns som att det är nåt de borde stå för? Samma med blöjor, fast vill man ha speciellt märke eller så så kan man ju ta med själv. Tror inte jag tagit med blöjor nån gång.

Glöm inte ta med babyskyddet ifall ni ska åka bil hem, vore ju synd att glömma

Jo det är jag övertygad om men är ju inte säker på om de kör med samma märke och flaskor som jag har.

Så tar med mig o kör på mitt så de blir rätt från början

Ska ta ner babyskyddet idag
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-08 14:46:01 följande:
    Jo det är jag övertygad om men är ju inte säker på om de kör med samma märke och flaskor som jag har.

Så tar med mig o kör på mitt så de blir rätt från början

Ska ta ner babyskyddet idag
    Gick det bra i idag på kontrollen förresten? För visst skulle du dit idag? Vad härligt att packa väskan nu. Jag har börjat lite smått jag med. Ska ju sättas igång nästa måndag.
    Har din lilla fixerat sig?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)