• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    alexis06 skrev 2016-07-06 07:38:06 följande:

Igår kom våran dotter kl 13.37 3605g och 49cm. Lyckan är total!

Håller tummarna att ni får era små snart.

Stort grattis!!
  • Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-07-05 23:13:31 följande:

Vad mycket spännande det händer i tråden! Slemproppar, hinnsvepningar, igångsättningar, förvärkar och allt. :)

Här händer absolut ingenting. Just nu känner jag att barnet gärna får komma antingen inom 2v (känns väldigt osannolikt) eller också i augusti. Tiden däremellan har vi nämligen ingen bra barnvakt till sonen. Han är ju bara 12 månader gammal så rättså krävande att ta hand om, och har aldrig varit ifrån oss båda mer än 5h i streck förut, aldrig en natt heller. Så det känns som det måste vara nån han känner väl, för man vet ju aldrig hur lång förlossningen blir, den kanske tar ett dygn! Och alla tänkbara barnvakter är bortresta under 2v precis runt BF. Osmidigt värre. Hur gör man om förlossningen startar då egentligen? Åker jag in själv och lämnar sonen hemma med pappan? Hur tar jag mig isf in (köra bil med värkar kanske inte är optimalt)? Nån som varit med om denna situation?

Här är det bara jag som har körkort så vi får alltid lösa resorna på annat sätt. De gånger jag behövt åka till sjukhus av andra anledningar och pratat med 1177 så föreslår de sjukresor ifall jag är så pass dålig o inte kan köra själv, eller ringa ambulans ifall det är riktigt illa. Numret till sjukresor fick jag via 1177.
    När jag var gravid sist hade jag två st att ringa om skjuts in till fl. men lillan hade så bråttom så skjutsen hann inte ens komma. Blev ambulans in den gången med en liten bebis... Denna gång har vi fått igångsättning så att vi säkert ska vara inne redan. Om nu inget händer innan vill säga...
  • Gemmy

grattis! hoppas allt är bra med er.
    I vilken vecka föddes hon?
  • Niyoh81
    Trollsländan3 skrev 2016-07-05 22:25:54 följande:

Vägde du verkligen 80 som mest, ser verkligen inte ut som de

Ja har gått upp 10 kg o väger 63 idag. Skulle gärna vilja behålla dessa kg efter fl men de rinner av en tyvärr.

Haha aa hade väl tur att kilorna låg på rätt ställe :) sen är ja 1,68 så e ju inte så kort heller.

Oj men du har ju bara mage...men antar att de kommer försvinna på engång sen när bebis e ute :)

Innan ja vart gravid träna ja på gym 6 dar i veckan.

Min form förra sommaren på bilden nedanför.

Om allt går som ja tänkt har ja tänkt tävla i Bodyfitness nästa vinter.

• Empa86

Stort grattis!!!
  • Trollsländan3
    Niyoh81 skrev 2016-07-06 12:21:41 följande:

Haha aa hade väl tur att kilorna låg på rätt ställe :) sen är ja 1,68 så e ju inte så kort heller.

Oj men du har ju bara mage...men antar att de kommer försvinna på engång sen när bebis e ute :)

Innan ja vart gravid träna ja på gym 6 dar i veckan.

Min form förra sommaren på bilden nedanför.

Om allt går som ja tänkt har ja tänkt tävla i Bodyfitness nästa vinter.

Härligt!

Jag längtar efter min "fasta" kropp, kommer börja träna så fort man får efter fl.
  • Pkb

Här är en till som väntar, bf lördag 9 juli.

Konstant smärta i nedre delen av ryggen som strålar ner i höger ben sedan i söndags. Haft några enstaka smärtsamma sammandragningar sedan igår.

Vill se min lillkille nu!

Mannen är på religiösfest nu och jag ligger här medan han skrider runt i sin afrikanska skrud och får äta god mat lol.

• Timoteja

Grattis till bebisen! Längtar jättemycket efter mitt egna lilla pyre!
  • Mamma060816

Hej :)

Hoppar in här. Hade BF 4 juli enligt mig själv och 27 juli enligt UL. Är mitt tredje barn. Tänkte oxå passa på att höra om här finns fler ifrån Skåne? :)

• Trollsländan3

Igår var jag o barnen och hundarna ute i skogen o plockade blåbär, gick hem o bakade muffins, åkte till stranden efter lunch och gick en pw på kvällen.... resulterade i ingenting.. inga känningar öht!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)