• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • calabalic

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag ligger på +14,5 kg just nu (v38 imorgon). Förra graviditeten låg jag +20 kg vid samma tid. Bebis är ju tillväxthämmad nu visserligen men jag tycker ändå jag har ungefär lika mycket vätska, så förhoppningsvis är det lite mindre fett också. Gick iofs ner alla 20 kg på 3 mån förra gången (varav 13 kg första 2v). Känner mig dock minst lika tung den här gången!!

• Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-08 17:27:25 följande:

Gick det bra i idag på kontrollen förresten? För visst skulle du dit idag? Vad härligt att packa väskan nu. Jag har börjat lite smått jag med. Ska ju sättas igång nästa måndag.

Har din lilla fixerat sig?

Åh vilket minne du har

Körde en ctg kurva på specmvc, allt såg bra ut o hon bekräftade sen att jag hade tid för igångsättning på måndag.

Denna helg kommer bli lååång.
  • Moorii
    calabalic skrev 2016-07-08 17:34:37 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag ligger på +14,5 kg just nu (v38 imorgon). Förra graviditeten låg jag +20 kg vid samma tid. Bebis är ju tillväxthämmad nu visserligen men jag tycker ändå jag har ungefär lika mycket vätska, så förhoppningsvis är det lite mindre fett också. Gick iofs ner alla 20 kg på 3 mån förra gången (varav 13 kg första 2v). Känner mig dock minst lika tung den här gången!!

Jag har gått upp 16,8 kg sen start och ändå är det mest bara mage som blivit stor. Vecka 39 nu (38+2). Har aldrig vägt så här mycket och det känns i knän och andra leder vill jag lova! Hoppas på att det försvinner fort efteråt.
  • Liinaa91

Med första gick jag upp 9 kg och med andra 6 kg.
  • Trollsländan3

Gick upp 16 med första, 14 med tredje o 10 nu med fjärde. Men har haft en högre startvikt nu
  • Sommarmalva

Jag är i 36+4 idag och har gått upp 14. Som tur är så är det igångsättning om en vecka, så hinner inte gå upp så mycket mera men med de andra har jag gått upp ca18 kg. Skulle säkert slutat där denna gång med annars... Fast jag har bara en enorm mage. Känner mig inte större förövrigt. Det är väldigt mycket vatten i kroppen så jag hoppas det kommer försvinna mycket av sig självt. Blir spännande att se. Det brukar ju försvinna mycket när man ammar också, vilket jag hoppas jag kan göra denna gång.

• Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-08 19:19:53 följande:
    Åh vilket minne du har

Körde en ctg kurva på specmvc, allt såg bra ut o hon bekräftade sen att jag hade tid för igångsättning på måndag.

Denna helg kommer bli lååång.
    Vet du om din lilla fixerat sig? Eller hur de kommer att sätta igång dig?
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-08 23:19:28 följande:

Vet du om din lilla fixerat sig? Eller hur de kommer att sätta igång dig?

Hon liggercmed huvudet ner, ej fixerad. Rörlig skulle jag säga att hon är.

De sätter igång med gel eller ballong. Hoppas på gel, då de funkade bra förra gången plus att man slipper gå runt med nå ballonggrejs mellan benen
  • Niyoh81

Ja gick upp runt 4-5 kg denna gång. Är 10 dagar sen Kian föddes å gått ner 10 kg.

På bilden är den ena bilden efter min förra grav när ja vägde 92 kg och de andra 2 från nu när ja väger 70,5 kg.

• Trollsländan3

V 38 idag o bebis räknas som färdigbakad

Körde färdigknäppen igår kväll o imorse, utan resultat..

Hon får ju gärna komma självmant också

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)