• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii

38+3 idag och sen två dagar har sammandragningarna tagit fart ordentligt! De avlöser varandra och imorse gjorde dom lite ont med. Lillen har dessutom varit rätt lugn de senaste två dagarna, även om jag känt/känner honom. Vågar inte hoppas ändå, men sitter här med min kopp med hallonbladste ;)

Hoppas på att bebis vill ut snart då Trollsländan3 :) men tänk, det är ändå inte långt kvar för dig! Måste vara skönt att veta :)

• Axelberg79
    calabalic skrev 2016-07-08 17:34:37 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag ligger på +14,5 kg just nu (v38 imorgon). Förra graviditeten låg jag +20 kg vid samma tid. Bebis är ju tillväxthämmad nu visserligen men jag tycker ändå jag har ungefär lika mycket vätska, så förhoppningsvis är det lite mindre fett också. Gick iofs ner alla 20 kg på 3 mån förra gången (varav 13 kg första 2v). Känner mig dock minst lika tung den här gången!!

Nu har jag gått upp ca 16 kg och är i v 38 (37+3) men min förra graviditeten så slutade jag kolla de 3 sista veckorna för då hade jag gått upp 30kg och ville inte veta slutvikten.
  • Timoteja

Jag är i vecka 40 nu och har gått upp 17 kg. Hoppas bebisen kommer snart, längtar så mycket. Han har varit väldigt livlig den senaste veckan, han kan hålla på att sparka och sträcka ut sig i över en timme i sträck. :)
    Mitt största nöje just nu är att sitta och titta på hur hela magen sträcks ut åt olika håll, även om det gör lite ont ibland är det fascinerande.

• Moorii

Timoteja, vet vad du menar :) även fast man ser det varje dag så är det lika fascinerande varje gång! Speciellt roligt är det när han flyttar fötterna snabbt fram och tillbaka och man riktigt ser hur dom rullar förbi tror det kommer kännas konstigt efter förlossningen när inget sparkas därinne längre..

• Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-08 23:35:43 följande:
    Hon liggercmed huvudet ner, ej fixerad. Rörlig skulle jag säga att hon är.

De sätter igång med gel eller ballong. Hoppas på gel, då de funkade bra förra gången plus att man slipper gå runt med nå ballonggrejs mellan benen
    Vet du om det tar längre tid med igångsättningen när bebis inte är fixerad? Tänker att den inte är riktigt redo då... Jag ska ju sättas igång om en vecka och min är som din. Ligger med huvet neråt men är rörlig. Nästan ruckbar sa bm... Har nojjat lite över detta nu...
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-09 12:44:49 följande:

Vet du om det tar längre tid med igångsättningen när bebis inte är fixerad? Tänker att den inte är riktigt redo då... Jag ska ju sättas igång om en vecka och min är som din. Ligger med huvet neråt men är rörlig. Nästan ruckbar sa bm... Har nojjat lite över detta nu...

Nej de ska ej ha ngn betydelse för mig som är omföderska (4:e) de är sällan bebis fixerar sej på omföderskor då musklerna i bäcknrt inte är lika tighta som hos förstföderskor, där musklerna "klämmer" runt barnets huvud.

Hon kommer fixera sig under värkarbetet o när vattnet går
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-09 12:53:39 följande:
    Nej de ska ej ha ngn betydelse för mig som är omföderska (4:e) de är sällan bebis fixerar sej på omföderskor då musklerna i bäcknrt inte är lika tighta som hos förstföderskor, där musklerna "klämmer" runt barnets huvud.

Hon kommer fixera sig under värkarbetet o när vattnet går
    Å så du ska också ha fjärde! Jag med, kul! Då behöver det alltså inte bli mer långdraget, skönt att höra. De andra har fixerat sig så detta är första gången för mig som det inte skett...
  • Laanaaa

Haft värkar sen kl 00, med 3 minuters mellanrum. Vet inte om de tidigt att ringa förlossningen att åka in efter 6 timmar då det inte slutar o gör jävlans ont nu varje gång de kommer från mage till rygg o ljumskar.. Har inte sovit nån minut. Så nu är man slut..

Vad ska man göra?? Kan förlossningen verkligen gå så snabbt? Från att må toppen till att få direkt täta värkar :s ???

• Moorii
    Laanaaa skrev 2016-07-10 05:31:40 följande:

Haft värkar sen kl 00, med 3 minuters mellanrum. Vet inte om de tidigt att ringa förlossningen att åka in efter 6 timmar då det inte slutar o gör jävlans ont nu varje gång de kommer från mage till rygg o ljumskar.. Har inte sovit nån minut. Så nu är man slut..

Vad ska man göra?? Kan förlossningen verkligen gå så snabbt? Från att må toppen till att få direkt täta värkar :s ???

Spännande! :) vad jag förstår kan det gå så snabbt! Ring in och rådfråga tycker jag, tre minuter mellan värkarna låter ju som att det är på gång!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)