• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • cameleon

Imorgon är jag i vecka 38+6 och skall eventuellt få göra en hinnsvepning, hoppas! Bara en vanlig undersökning skall bli väldigt spännande, att få veta om det är några tecken på att det är på gång eller inte..

Har förvärkar varje dag nu men dom är ganska "snälla". 8 dagar kvar till BF!

• cutepoison
    cameleon skrev 2016-07-18 19:03:03 följande:

Imorgon är jag i vecka 38+6 och skall eventuellt få göra en hinnsvepning, hoppas! Bara en vanlig undersökning skall bli väldigt spännande, att få veta om det är några tecken på att det är på gång eller inte..

Har förvärkar varje dag nu men dom är ganska "snälla". 8 dagar kvar till BF!

Åh lycko dig! Jag vågar inte ens fråga om jag kan få en sådan men jag ska uttrycka min ovilja att gå över tiden på fredag när jag ska till BM.
  • Moorii

Jag ska också till bm imorgon! Det blir dock en annan än den vanliga, hon är tack och lov på semester. Denna bm kanske har lite mer koll. Ska fråga henne om hinnsvepning, tror fortfarande att det inte görs på mvc här i Göteborg, men hon kanske vet hur man bär sig åt för att få en på sjukhuset.

Hade önskat en undersökning med, så man kan se om det hänt nånting alls, fast det vågar jag nog inte fråga om.. Någon annan som fått göra en koll, om ni är öppna något, hur tappen ser ut osv?

• Axelberg79

Nu börjar jag fundera om det är någon som försöker bryta sig ut :) Hela dagen i dag så har det varit "hela havet stormar" och hon har varit ganska lugn i 3-4 dagar. Man kan ju iaf hoppas!

• Sommarmalva

Nu är vår Max här! En rund o go liten kille

Var inne för igångsättning men var redan öppen 2 cm så efter hinnsvepning skötte kroppen det mesta själv. Sååå skönt att ha det gjort, och vilken belöning!!

• Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-07-18 15:12:55 följande:
    Spännande! Hoppas det går fort men inte för fort. :) Hade du haft några värkar eller andra känningar nu senaste dygnet, tänkte iom att du var öppen 2 cm? Tur att du hade planerad igångsättning i alla fall, så du slipper föda i sängen igen. :)
    Jag hade inte känt av det innan, och efter hinnsvepningen blev det snabbt en cm till som jag inte kände. Men resten ska gudarna veta att jag kände!!!!
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-07-18 22:51:08 följande:

Var inne för igångsättning men var redan öppen 2 cm så efter hinnsvepning skötte kroppen det mesta själv. Sååå skönt att ha det gjort, och vilken belöning!!

Grattis till lillen! :) vad skönt att det kom igång så snabbt!
  • cutepoison

Grattis :)
  • fastfrusen

Grattis till bebis :)
  • Moorii

Bf idag, fast lillen verkar ignorera det fullständigt.. 39+6 idag alltså, nyss hemkommen från bm. Magen hade växt en cm sen förra veckan till 38, blodtryck var bra, bebis fortfarande ruckbar. Jag klagade på att magen fortfarande inte sjunkit, men då sa hon att det nog berodde på att jag har så kort överkropp.. Så får stå ut med andnöd tills han bestämmer sig för att komma ut.

Fick ett papper också, där det stod att i 42+0 så får jag välja om jag vill bli igångsatt eller om jag vill låta det komma igång själv. Skönt att man kan välja iallafall! Hoppas ju på att han kommer tidigare än så, men ifall att det går så långt så får det bli igångsättning. Hur går det för er andra?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)