• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • fastfrusen

Bf om två dagar här, känner exakt som dig Moorii! Ingen mens/molvärk inatt inte! 

Var på TUL imorse och bebis ligger på +10% ca 3800g idag, med tanke på felmarginalen kan det lika gärna vara 4,2kg huuh med två veckors övertid ger det lite större bebis än vad jag vill, är så orolig för stor bebis, långdraget förlopp osv. Barnmorskan som gjorde ultraljudet bekräftade att det är igångsättning på 42+0. 

Vid förra bm-kontrollen var han rörlig, och min bm gör inte hinnsvepning heller förrän 41+0 och endast om han är fixerad. Börjar på allvar ställa in mig på igångsättning.. Ska träffa henne på fredag dvs 40+0 för nästa kontroll, hoppas att han gått till ruckbar då ;)

Och har så himla tråkigt igen! Inget roligt på netflix, orkar inte gå någonstans, kan inte koncentrera mig på att läsa, gah. Kom nu då!

• cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-19 10:16:14 följande:

Bf om två dagar här, känner exakt som dig Moorii! Ingen mens/molvärk inatt inte! 

Var på TUL imorse och bebis ligger på +10% ca 3800g idag, med tanke på felmarginalen kan det lika gärna vara 4,2kg huuh med två veckors övertid ger det lite större bebis än vad jag vill, är så orolig för stor bebis, långdraget förlopp osv. Barnmorskan som gjorde ultraljudet bekräftade att det är igångsättning på 42+0. 

Vid förra bm-kontrollen var han rörlig, och min bm gör inte hinnsvepning heller förrän 41+0 och endast om han är fixerad. Börjar på allvar ställa in mig på igångsättning.. Ska träffa henne på fredag dvs 40+0 för nästa kontroll, hoppas att han gått till ruckbar då ;)

Och har så himla tråkigt igen! Inget roligt på netflix, orkar inte gå någonstans, kan inte koncentrera mig på att läsa, gah. Kom nu då!

Har du fått göra TUL för att du haft stort sf mått? Får jag fråga vad du har nu? Jag är så sjukt rädd att bebisen ska vara stor men BM har hela tiden sagt att det kan man inte avgöra på sf måttet men jag ligger på den översta kurvan. 
  • Moorii

Huva, förstår dig! Jag vill inte heller föda ut nån jättebebis :S men två veckor till innebär ju nästan ett halvt kilo extra, det är ganska mycket det. Suck.

Åh, blir avundsjuk. Här görs inte hinnsvepning alls, vilket är tråkigt. Fast hade väl inte fått det ändå nu, iom att han inte är fixerad. Håller tummarna för att han sjunkit ner lite till på fredag :)

Jag har 4 säsonger kvar av Gilmore girls, så har nåt att titta på ett tag till. Och så fångar jag så många pokemons jag orkar ;) men nu börjar jag känna mig stressad faktiskt, nu när dagen faktiskt är här. Nu skulle han ju vara ute!

• fastfrusen
    cutepoison skrev 2016-07-19 10:25:18 följande:
    Har du fått göra TUL för att du haft stort sf mått? Får jag fråga vad du har nu? Jag är så sjukt rädd att bebisen ska vara stor men BM har hela tiden sagt att det kan man inte avgöra på sf måttet men jag ligger på den översta kurvan. 
    Delvis men nog mest för att jag bröt ihop på senaste bm-besöket för att jag var så orolig. Har legat vid översta kurvan (ibland över) hela tiden, i fredags på 39+0 hade jag 38cm och då hade det ökat 2cm på en vecka. Har haft två barnmorskor under senare delen av graviditeten och de har båda sagt att bebisen "känns stor" så det har ju spätt på min oro...
  • fastfrusen

Moorii - haha jag fångar också pokémons, har lyckligtvis ett pokéstop precis utanför lägenheten där alla kids i området sätter lures, så utan att ha kunnat ta några promenader har jag kunnat fånga några stycken :) 

• Moorii

Hmm, jag har ju 38 nu.. Fast som sagt, kort överkropp, magen har ingen annanstans att ta vägen förutom rakt ut :P

Åh, vad skönt att ha ett pokestop så nära :) mitt närmsta ligger typ 100 meter bort, men ett som ligger nära Ica brukar ofta ha ett lure, så brukar passa på när jag ska handla ;) för att inte tala om när jag åker in till stan, det är som en guldgruva ^^

• Liinaa91
    fastfrusen skrev 2016-07-19 10:16:14 följande:

Min bm sa att min bebis inte va fixerad i veckor. På bf dagen krävde jag en hinnsvepning och då kände hon att han va fixerad .. de hon hade känt va axlarna! Så be bm att ta en extra koll.
  • cameleon

Sådär, nu har jag varit hos bm och gjort en hinnsvepning! Var himla obehagligt faktiskt. Kom hem någon timme senare och upptäckte att jag redan hade börjat blöda, blodet var brunt så det var inte färskt. Det känns fortfarande som om bm är där inne och sliter och drar.

Nu är det bara att hålla tummarna att det ger resultat :)

Mer ingående hur det gick till finns på bloggen:
    engsir.blogspot.se/2016/07/det-blev-en-hinnsvepning.html

• Loppan30

Igår 7.42 kom vår lilla dotter till världen. Kan inte förstå att jag nu är mamma till två. Tårarna kommer titt som tätt. Är verkligen inne i bebis bubblan just nu. Och min stora dotter är helt underbar med sin syster. Byter blöjor och myser hela tiden. Barn är livet!

• cameleon
    Loppan30 skrev 2016-07-19 14:48:12 följande:

Igår 7.42 kom vår lilla dotter till världen. Kan inte förstå att jag nu är mamma till två. Tårarna kommer titt som tätt. Är verkligen inne i bebis bubblan just nu. Och min stora dotter är helt underbar med sin syster. Byter blöjor och myser hela tiden. Barn är livet!

Grattis!! :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)