• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-07-23 13:41:21 följande:

Håller tummarna! :)

Tack! :)
  • Moorii

• Moorii

• fastfrusen
    Moorii skrev 2016-07-23 13:05:13 följande:

Ajaj! Jag, mannen och bonussonen åkte till universeum idag, och har haft onda sammandragningar under större delen av dagen. Har inte haft det förut på dagtid, men betyder säkert inget. Får se vad som händer!

Spännande! Hoppas det kommer igång! :)

Själv vill jag inte att det ska komma igång idag på bf+2, har sedan igår em fruktansvärd huvudvärk i högra delen av huvudet som inte försvunnit på vila eller alvedon.. Tänker att det hade varit jobbigt med förlossning samtidigt.. Tror det är spänningar för är helt stel i axeln/nacken på den sidan. För mkt serier på netflix? Har börjat titta på "Good morning call" som är som en töntig anime fast med riktiga skådespelare, skäms lite över att jag tycker den är underhållande!
  • Mal Mal
    Moorii skrev 2016-07-23 13:05:13 följande:

Ajaj! Jag, mannen och bonussonen åkte till universeum idag, och har haft onda sammandragningar under större delen av dagen. Har inte haft det förut på dagtid, men betyder säkert inget. Får se vad som händer!

Jag säger också aj aj!! Jag gick på ett köpcenter med stora pojken idag, för att mysa till det och handla diverse... Var där ett par timmar och nu strejkar ryggen totalt :(
  • calabalic

Som vanligt här med.. inga känningar, bara krämpor! Vecka 40 idag så BF-6..

Känns så tråkigt med den här sommaren. Superfint väder och så kan man inte njuta alls. Grillmat får inte plats och jag känner ingen smak pga nästäppan, värmen ger massiv huvudvärk och överhettning, kan inte promenera ens en kort sträcka pga all värk, kan inte vistas offentligt pga att jag inte har gravidanpassade sommarkläder, bikini och sånt.. Får verkligen ta revansch nästa sommar!

Hur mår ni av sommarhettan? Kan ni njuta nåt?

• Mal Mal
    calabalic skrev 2016-07-23 16:48:18 följande:

Som vanligt här med.. inga känningar, bara krämpor! Vecka 40 idag så BF-6..

Känns så tråkigt med den här sommaren. Superfint väder och så kan man inte njuta alls. Grillmat får inte plats och jag känner ingen smak pga nästäppan, värmen ger massiv huvudvärk och överhettning, kan inte promenera ens en kort sträcka pga all värk, kan inte vistas offentligt pga att jag inte har gravidanpassade sommarkläder, bikini och sånt.. Får verkligen ta revansch nästa sommar!

Hur mår ni av sommarhettan? Kan ni njuta nåt?

Jag har 11 dgr till bf. Har hängt på stranden några dgr med barnen. Eftersom slemmisen gått (delvis iaf) så får man ju inte bada, men jag erkänner jag har doppat mig i denna hettan!
  • cutepoison

Nej håller verkligen med. Har inte kunnat njuta alls i sommar. Känns som jag smälter bort och är jätte jobbigt när man är svullen och tung. Idag har jag BF-3 och jag har inga känningar alls. Jag har inte ens sammandragningar, vet inte hur de känns faktiskt. Har ju haft en del mensvärk den senaste månaden men det försvann för några dagar sedan. Läser om hur vattnet plötsligt gick för någon och önskar att det kunde hända mig så att jag i alla fall visste om det var på gång :) Det kan ju hända men känns inte som om det skulle hända. Hehe. Är väldigt rastlös, har svårt att se serier eller filmer för jag vill bara att det ska hända NU. 

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)