• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii

Haha, ja, det är lite lustigt. Tänkte faktiskt igår, att vad skönt det ska bli när det börjar göra ont på riktigt! Då är man less :P

• Moorii
    fastfrusen skrev 2016-07-28 09:10:34 följande:

Nu har chefen hört av sig också o undrar hur det går.. och folk slutar liksom inte på facebook! Öppnar inte meddelanden längre!

Bf+7 idag, varit på kontroll hos barnmorskan o hon försökte göra en hinnsvepning så gott det gick, var mjuk o öppen 1cm vilket man kan vara i veckor innan förlossningen.. upplyftande! Ska ringa förlossningen nästa onsdag morgon o förvarna för här gör de inte igångsättning lör+sön.. Vägrar vänta längre än 42+0 alltså..

Haha, men va! Har en kollega som hör av sig med jämna mellanrum också iofs, men hon är den enda som tur är.

Åh, typiskt :/ hoppas det kommer igång snart ändå. Jaså, gör dom inte? Nä, det vill man ju inte. På tisdag ringer dom och ger oss en tid för onsdagen iallafall, så blir igångsättning 42+0 om inget händer innan dess.

Kom igen nu bebisarna! Komsi komsi!
  • SommarDahlia

Äntligen har jag fått träffa en bra läkare! Är inlagd sen igår för högt blodtryck och hög puls. Nu ska det äntligen bli bebis. Ska kolla om jag är öppen och sen svepa. Sen får jag själv bestämma om jag vill avvakta till imorgon för att se om den hjälper eller om vi ska köra på idag.

• Moorii
    SommarDahlia skrev 2016-07-28 09:41:29 följande:

Äntligen har jag fått träffa en bra läkare! Är inlagd sen igår för högt blodtryck och hög puls. Nu ska det äntligen bli bebis. Ska kolla om jag är öppen och sen svepa. Sen får jag själv bestämma om jag vill avvakta till imorgon för att se om den hjälper eller om vi ska köra på idag.

Vad skönt! Hoppas svepningen ger effekt!
  • fastfrusen

SommarDahlia, vad skönt att de tar det på allvar! Får man fråga hur högt ditt blodtryck var/är o om du hade någon äggvita i urinen??

• tovemaja

Så skönt att de tar dig på allvar nu! Heja dig och lycka till!

SommarDahlia skrev 2016-07-28 09:41:29 följande:

• SommarDahlia

Ingen äggvita. Blodtryck på mellan 160/103 och 150/100 igår. Imorse innan jag steg upp låg det på 135/90 med en vilopuls på ca 105.

Blir inte riktigt klar på hur olika det kan va men igår sa min vanliga bm att det va öppet hela vägen ca 3 cm. Idag sa bm på sjukhuset att det va ganska omoget och stängt upptill. I vilket fall ska jag få nåt om ca 1 h. Bm kallade det för tepåse, det hoppas jag att det inte är på riktigt!

• cutepoison
    SommarDahlia skrev 2016-07-28 10:44:37 följande:

Ingen äggvita. Blodtryck på mellan 160/103 och 150/100 igår. Imorse innan jag steg upp låg det på 135/90 med en vilopuls på ca 105.

Blir inte riktigt klar på hur olika det kan va men igår sa min vanliga bm att det va öppet hela vägen ca 3 cm. Idag sa bm på sjukhuset att det va ganska omoget och stängt upptill. I vilket fall ska jag få nåt om ca 1 h. Bm kallade det för tepåse, det hoppas jag att det inte är på riktigt!

Lycka till! :)

Själv har jag fått magsjuka. Kul...
  • Axelberg79

Jag märker att mitt tålamod håller på att svikta.. I morse fick jag ett smärre utbrott på min sambo... Han satt och pratade med en av sina kompisar på telefonen om att det inte satt igång än. Då klämmer han ur sig " ja jag får väl ställa upp och ge henne en färdknäpp" Då tände jag till och fräste tillbaka " Ja vilken jävla uppoffring du gör som måste sätta på din sambo!!!" Sen var jag tyst i 1 tim.....

• SommarDahlia

Tack cutepoison!

Axelberg79: jag förstår dig! Tålamodet är som bortblåst! Normalt sett har jag faktiskt rätt lång stubin men nu blir jag arg/ledsen för inget och tar allt personligt! Särskilt när någon berättar att den eller den fått sitt barn och dessutom innan bf... då går tankarna direkt till att de berättar bara för att göra mig ledsen.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)