• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • tovemaja

Nu!

fastfrusen skrev 2016-07-28 20:06:20 följande:

Nu har jag värkar som gör ganska ont med 2 minuter mellan sedan någon timme.. men liksom, står ju ut? Har tagit alvedon och packat väskan. Känns lite overkill att höra av sig till förlossningen såhär tidigt trots att de är täta och regelbundna? När ska man höra av sig egentligen?

• cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-28 20:06:20 följande:

Nu har jag värkar som gör ganska ont med 2 minuter mellan sedan någon timme.. men liksom, står ju ut? Har tagit alvedon och packat väskan. Känns lite overkill att höra av sig till förlossningen såhär tidigt trots att de är täta och regelbundna? När ska man höra av sig egentligen?

Jo det är bättre att du ringer! Det går fort för vissa :)
  • Axelberg79

Idag så har lilltrollet inte rört sig lika mycket som vanligt så jag ringde fl och dom tyckte vi skulle komma in och kolla...så nu är vi på väg.. men till saken hör att vi har 9 mil till sjukhuset så det tar en timme dit.

• tovemaja

Hoppas och tror att allt går fint för er idag på kontrollen. Ska på sista BM kontrollen imorgon 08.00 och längtar efter att lyssna på hjärtljuden!

Axelberg79 skrev 2016-07-28 20:54:15 följande:

Idag så har lilltrollet inte rört sig lika mycket som vanligt så jag ringde fl och dom tyckte vi skulle komma in och kolla...så nu är vi på väg.. men till saken hör att vi har 9 mil till sjukhuset så det tar en timme dit.

• Axelberg79

Allt såg jättebra ut. Vi fick göra en ctg under ca 30min. Vi gjorde även ett ul för att kolla fostervattnet och en viktkontroll. Allt såg jättebra ut och nu är det 95% säkerhet att det är en tös!!! Just nu väger hon 3100g .. Jag känner mig så glad och lättad just nu..

• tovemaja

Va skönt! Själv är jag på väg till sista BM kontrollen nu strax... Hoppas hon kan ta en kik down under för att se om något har hänt. Har mått riktigt dåligt de sista dagarna rent fysiskt och behöver någon form av hopp på att detta snart är över nu!

Axelberg79 skrev 2016-07-28 23:18:44 följande:

Allt såg jättebra ut. Vi fick göra en ctg under ca 30min. Vi gjorde även ett ul för att kolla fostervattnet och en viktkontroll. Allt såg jättebra ut och nu är det 95% säkerhet att det är en tös!!! Just nu väger hon 3100g .. Jag känner mig så glad och lättad just nu..

• cutepoison
    SommarDahlia skrev 2016-07-29 05:06:41 följande:

Nu är Vilhelm här! 3515g och 49 cm, Klockan 01.59. Allt gick bra. Lätt bästa förlossningen!

Grattis :) 
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)