• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii

Åh, men herregud! Axelberg79, jag hade också blivit förbannad. På tal om färdknäpp så drog vi nyss till med en, vi trodde den sista var för en vecka sen, men icke. Får hoppas denna ger nånting. Nu ska vi ut på stan och jaga pokemons, allt för att hålla tankarna på annat håll..!

• Axelberg79

Det värsta tyckte jag är att det inte blev nån färdknäpp efter som jag blev arg och sur..... men men vi får väl se om jag kan få lust i kväll....

• calabalic

39+5 idag. Nu har jag varit hos BM som kände på tappen. Hon sa att den var mjuk och att hon fick in ett finger. Ni som kan det här, vad innebär det? Är man öppen nånting då eller? Hon sa bara att det kändes bra. Hon retade den lite också.

Bebis var dock fortfarande rörlig och högt upp, så tappen var också väldigt högt upp. Men huvudet dock ner åtminstone.

• tovemaja

Stackars stackars dig!! Själv ligger jag med någon typ av infektion i kroppen (dock ingen feber) och mår skit. Alla leder i kroppen ömmar och jag vill mest bara lipa... Men magsjuka hade banne mig varit 10 resor värre!

Önskar dig snabb bättring!

cutepoison skrev 2016-07-28 11:08:22 följande:

Lycka till! :)

Själv har jag fått magsjuka. Kul...

• cutepoison
    tovemaja skrev 2016-07-28 15:02:03 följande:

Stackars stackars dig!! Själv ligger jag med någon typ av infektion i kroppen (dock ingen feber) och mår skit. Alla leder i kroppen ömmar och jag vill mest bara lipa... Men magsjuka hade banne mig varit 10 resor värre!

Önskar dig snabb bättring!

Ja usch. Har legat hela dagen med hinken bredvid sängen :(

Krya på dig du med! Om du får feber får du nog ringa fl.
  • Mal Mal

Jag fick feber för några dgr sen utan några andra symtom. Ringa fl och rådfrågade. Hon tyckte inte jag behövde komma in direkt men att jag skulle ringa igen om febern inte försvann, vilket den gjorde. Hade även feber vissa kvällar i juni också så lämnade extra prover på mvc, men visade inget. Hon på fl trodde det var värmen och ja, den dagen var det sjukt varmt och jag både åt och drack dåligt. Så hon bad mig fylla på med mkt vätska. Hur som helst så gav det sig och det kändes skönt.

• fastfrusen

Har haft förvärkar/värkar var 3-8:e minut nu i drygt två timmar, det gör alltså ganska ont och jag misstänker att det bara är en föraning om hur det kommer att kännas! Är 110% inställd på att det är pinvärkar också efter imorse, dvs, att de kommer gå över när jag hoppar in i duschen snart :P 

• cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-28 18:21:44 följande:

Har haft förvärkar/värkar var 3-8:e minut nu i drygt två timmar, det gör alltså ganska ont och jag misstänker att det bara är en föraning om hur det kommer att kännas! Är 110% inställd på att det är pinvärkar också efter imorse, dvs, att de kommer gå över när jag hoppar in i duschen snart :P 

Vi får hoppas det är på riktigt nu då! Jag håller tummarna :) Jag känner ingenting fortfarande. Bara illamående :( Läste att magsjuka kan skjuta upp förlossningen också....man ska inte googla för mycket. 
  • fastfrusen

Nu har jag värkar som gör ganska ont med 2 minuter mellan sedan någon timme.. men liksom, står ju ut? Har tagit alvedon och packat väskan. Känns lite overkill att höra av sig till förlossningen såhär tidigt trots att de är täta och regelbundna? När ska man höra av sig egentligen?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)