• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • calabalic

Hur har det gått med din bebis syn Sommarmalva, pratade du med BVC om det sen och har det blivit bättre? (Att du inte fick nån reaktion/blinkning när nåt närmade sig etc)

• Moorii

BVC idag och nu är plutten 60 cm lång och väger 5820 g! Inte så liten längre :) på söndag blir han två månader, så fort det går! Nu ska vi inte till BVC förrän 2/11 och då är det dags för de hemska sprutorna :/ ser jag inte fram emot.. Någon som gjort det redan?

• Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-09-29 23:04:25 följande:

Hur har det gått med din bebis syn Sommarmalva, pratade du med BVC om det sen och har det blivit bättre? (Att du inte fick nån reaktion/blinkning när nåt närmade sig etc)

Jag tog ju upp det på BVC och de sa att ögonen såg bra ut och att han verkade se. men om han fortfarande inte reagerade när något kom nära på nästa kontroll så skulle läkare få titta. Den kontrollen har inte varit än. Men jag tycker jag får mycket mera kontakt med honom nu och han håller kvar ögonkontakten nu, det gjorde han inte på 2 mån kontrollen, då fladdrade ögonen bara förbi. Han ler o pratar mer nu också så han ser ju och är med.
    Hur gammal är din lille? Reagerar hen om något kommer för nära? Jag kan vifta med händerna precis framför Max ögon och han blinkar inte ens till.
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-09-30 12:55:56 följande:

BVC idag och nu är plutten 60 cm lång och väger 5820 g! Inte så liten längre :) på söndag blir han två månader, så fort det går! Nu ska vi inte till BVC förrän 2/11 och då är det dags för de hemska sprutorna :/ ser jag inte fram emot.. Någon som gjort det redan?

Min Max var 62 lång och vägde 6200 på 2 mån kontrollen vi väntar också på sprutorna, usch! Jag hoppas på att min man kan vara med då och hålla i lillen. Jag är så spruträdd så skulle kännas fruktansvärt att hålla fast honom för att de ska ge spruta. Min man har fått gjort det de andra gångerna.
  • Liinaa91

Usch nu har nätterna blivit jobbiga. Lillebror vaknar allt för ofta och vill snutta lite på bröstet för att somna om!! Han tar inte nappen så det är så jobbigt.

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-10-01 02:01:16 följande:

Min Max var 62 lång och vägde 6200 på 2 mån kontrollen vi väntar också på sprutorna, usch! Jag hoppas på att min man kan vara med då och hålla i lillen. Jag är så spruträdd så skulle kännas fruktansvärt att hålla fast honom för att de ska ge spruta. Min man har fått gjort det de andra gångerna.

Ojoj, också en stadig kille :) så härligt!

Åh, det är jag med, men min man jobbar den dagen vi ska dit, så får stå ut med att göra det själv :/ hoppas det går över fort så han inte blir ledsen jättelänge :(
  • calabalic
    Sommarmalva skrev 2016-10-01 01:56:59 följande:
    Jag tog ju upp det på BVC och de sa att ögonen såg bra ut och att han verkade se. men om han fortfarande inte reagerade när något kom nära på nästa kontroll så skulle läkare få titta. Den kontrollen har inte varit än. Men jag tycker jag får mycket mera kontakt med honom nu och han håller kvar ögonkontakten nu, det gjorde han inte på 2 mån kontrollen, då fladdrade ögonen bara förbi. Han ler o pratar mer nu också så han ser ju och är med.
    Hur gammal är din lille? Reagerar hen om något kommer för nära? Jag kan vifta med händerna precis framför Max ögon och han blinkar inte ens till.
    Min lilla är 7,5 veckor. Jo hon reagerar när nåt kommer nära ögonen genom att blinka. Och hon är väldigt med, följer saker med blicken och ler mycket och "pratar" en del. Dock tror jag att hon är tidigare med allt detta än storebror var.
  • calabalic

Oj jag hann visst skicka innan jag skrivit klart! Skönt iaf att din Max verkar reagera mer nu, då går han ju framåt och det är väl viktigast. Han kanske utvecklas mer på insidan just nu och de fysiska uttrycken tar lite längre tid. :)

• Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-10-01 19:15:55 följande:

Oj jag hann visst skicka innan jag skrivit klart! Skönt iaf att din Max verkar reagera mer nu, då går han ju framåt och det är väl viktigast. Han kanske utvecklas mer på insidan just nu och de fysiska uttrycken tar lite längre tid. :)

Hoppas du har rätt. Att det kommer så småningom. Han är 11 veckor och har nästan precis börjat "prata" och le när man får kontakt. Så härligt att se! Det är iallafall SÅ öppenbart nu att han ser, men så konstigt bara att han inte reagerar. Och du har så rätt i att huvudsaken är ju att det går framåt. Fast det är så otäckt att han inte skyddar sina ögon...
  • tovemaja

Min lille tar heller inte napp trots att vi kämpar på som tusan. Nätterna går dock över förväntan såhär långt så jag kan verkligen inte klaga. 2 uppvak nu
    Bara mellan 22-08. Ett om jag har tur. Så otroligt mycket lättare än med storebror.

Inatt skulle jag dock sova med min man för första gången på typ 4 månader... Shit va HAN stör mig nu när han sover! Sparkar, läten, snarkningar, rullningar... Zzzz.

Förresten, apropå män. Vi "post-förlossnings-sexade" för första gången i förrgår och jag nojar nu som tusan! Jag helammar och sist kom ägglossningen igång efter 5 månader. Vi körde avbrutet men dagen efter hade jag världens äl-flytning. Hoppas verkligen att allt är lugnt för vill VERKLIGEN inte ha 3 barn under 3 år! Så korkat av mig. Jag skulle varit på efterkontroll igår men bm var sjuk. Annat skulle en spiral in!

Hur gör ni med preventivmedel nu efter förlossningen?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)