• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    fastfrusen skrev 2016-09-16 07:07:21 följande:

Vad skönt Moorii! Vår lilla bebis sover skitdåligt på nätterna, vaknar var och varannan timme, huu.. så njut!

Ja, det varade inte längre än så.. Inatt vaknade ganska 1, 4 och till sist 7. Nåja, det är ju det jag är van vid så är ju inte så farligt egentligen :)
    cutepoison skrev 2016-09-16 10:47:15 följande:

Åh vad skönt!! :D sötiskillen. Somnade inte du om? :p

I wish! Jag var så inställd på att han snart skulle vakna, så jag satt beredd i typ tio minuter :P sen insåg jag att det var lika bra att somna om och då tog det typ 40-50 minuter.. Suck >
  • calabalic
    tovemaja skrev 2016-09-16 14:51:13 följande:

Hehe, min sover enligt mina mått väl.. Domnar vid 22-23 med mig och en bra natt ammar vi 02-04-06 och går upp runt 08-09. I jämförelse med era små är detta ju "dåligt".

Men om man jämför med sonen på 1,5 så är lillebror rena drömmen! Jag vaknar utvilad på mornarna, lärt mig somna om direkt. Fasar dock för hur det blir när min man börjar jobba.

När ska han börja jobba? Har sonen börjat på förskola än (sån där 15h/vecka) eller väntar ni med det? Vi har precis skolat in vår 15 månaders och det har gått bra förutom mardrömmar på nätterna. Det kommer underlätta lite iaf när jag ska ha hand om båda själv sen.
  • Liinaa91

Idag har jag haft en jobbig natt. Tösen är förkyld så hon har vaknar ofta och ropat på mig vilket ledde till att lillebror hörde och vaknade. Men toppen av allt har jag fått mjölkstockning som inte ger sig hur mycket jag ammar.

• Sommarmalva
    Liinaa91 skrev 2016-09-18 12:01:22 följande:

Idag har jag haft en jobbig natt. Tösen är förkyld så hon har vaknar ofta och ropat på mig vilket ledde till att lillebror hörde och vaknade. Men toppen av allt har jag fått mjölkstockning som inte ger sig hur mycket jag ammar.

Ajajaj för mjölkstockning!! Fick jag efter bara nån vecka. Har du feber? Jag fick en sån bra nässpray inne på BB för min mjölkstockning. Minns ej vad den hette men finns på Apoteket. Den fick mjölken att rinna till. Jag började läcka bara minutrar efter att jag tagit den. Rekommenderar jag verkligen! Min lille sög så dåligt i början så det tog alldeles för lång tid för mig att få bukt med mjölkstockningen så mjölken försvann tyvärr på ena bröstet.
  • tovemaja
    calabalic skrev 2016-09-18 09:09:03 följande:
    När ska han börja jobba? Har sonen börjat på förskola än (sån där 15h/vecka) eller väntar ni med det? Vi har precis skolat in vår 15 månaders och det har gått bra förutom mardrömmar på nätterna. Det kommer underlätta lite iaf när jag ska ha hand om båda själv sen.
    Vi har ställt oss i kö för förskola i januari men eventuellt skolar vi in båda samtidigt när lillebror är ca 2 år (hemma 1 år var). Så visst är det eget val, men blir tufft ändå :) min man går tillbaka till jobbet i november
  • tovemaja
    Liinaa91 skrev 2016-09-18 12:01:22 följande:

Ajajaj! Dusch och värme och massage?
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-09-18 12:26:24 följande:

Ajajaj för mjölkstockning!! Fick jag efter bara nån vecka. Har du feber? Jag fick en sån bra nässpray inne på BB för min mjölkstockning. Minns ej vad den hette men finns på Apoteket. Den fick mjölken att rinna till. Jag började läcka bara minutrar efter att jag tagit den. Rekommenderar jag verkligen! Min lille sög så dåligt i början så det tog alldeles för lång tid för mig att få bukt med mjölkstockningen så mjölken försvann tyvärr på ena bröstet.

Han är 2.3 månader så tyckte det va konstigt att få det nu igen för han dricker varje timma på dagen.. får fortsätta amma och om det ej fungerar så får jag köpa nässpray.
  • Liinaa91

Massage har jag provat.. dusch och värme har jag inte hunnit får prova på kvällen när dom sover.

• tovemaja

Aaaahh... Giv mig styrka! Storebror på 1,5 har varit vaken sedan midnatt och skrikigt, lillen är pigg nu och bajsar och äter i ett kör... Och maken har ryggproblem och kan inte lyfta. Småbarnslivet är ju bara fantastiskt ibland! Det blir ett helvete att ta sig igenom dagen men det är väl bara att bita ihop. Zzzzz

• Sommarmalva
    tovemaja skrev 2016-09-20 05:10:53 följande:

Aaaahh... Giv mig styrka! Storebror på 1,5 har varit vaken sedan midnatt och skrikigt, lillen är pigg nu och bajsar och äter i ett kör... Och maken har ryggproblem och kan inte lyfta. Småbarnslivet är ju bara fantastiskt ibland! Det blir ett helvete att ta sig igenom dagen men det är väl bara att bita ihop. Zzzzz

Åh va jobbigt! Går storebror på dagis eller ska han vara hemma? Du kanske kan tajma in att de sover samtidigt på dagen så du får vila?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)