• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii

Alltså, vad i.... Gustav somnade 21 och vaknade nu, strax innan 7! Det är nästan 10 timmar sömn i sträck! trodde inte ens det var möjligt. Jag vaknade vid fyra av att han gruffade och redan då var mina bröst överfulla.. Men han sov vidare och jag önskar verkligen jag hade sovit lika länge som honom, vad utvilad jag hade varit! Men nu får det vara nog så bra att åtminstone han är det :)

• fastfrusen

Vad skönt Moorii! Vår lilla bebis sover skitdåligt på nätterna, vaknar var och varannan timme, huu.. så njut!

• cameleon
    fastfrusen skrev 2016-09-15 20:52:01 följande:

Och vi kör rumstempererat!

När jag är ute så tar jag med tetror och det äter hon rumstempererat. Jag märker att hon inte gillar det lika mycket men det går. Jag tycker det är bra att vänja henne för tillgång till att värma finns ju inte alltid. I början släpade jag med termos men gud vad drygt!
  • cameleon

Jag slapp också gå upp i natt :) Cate åt mellan kl. 21-22 och nu när klockan ringde, vid 5-snåret. Himla härligt men då fick hon 150 ml, märker att hon inte alltid blir mätt på 120 ml, särskilt när det gått så lång tid emellan.

Idag skall vi åka och hotella, skall bo på två hotell under helgen, skall bli spännande att se hur det går med Catie :)

• Sommarmalva
    cameleon skrev 2016-09-16 07:08:34 följande:
    När jag är ute så tar jag med tetror och det äter hon rumstempererat. Jag märker att hon inte gillar det lika mycket men det går. Jag tycker det är bra att vänja henne för tillgång till att värma finns ju inte alltid. I början släpade jag med termos men gud vad drygt!
    Jag fick släpa med termos o pulver igår till stranden...hade inga tetror hemma. Gud va omständigt! Visste inte om jag kunde blanda hemma o ha med i termos så jag värmde vatten o hade i termos och fick ha med pulver o blanda där. Väldigt bökigt!! Tänk om man kunde amma och bebis blev nöjd av det... Saknar det så!!!
  • Liinaa91
    Moorii skrev 2016-09-16 06:59:47 följande:

Alltså, vad i.... Gustav somnade 21 och vaknade nu, strax innan 7! Det är nästan 10 timmar sömn i sträck! trodde inte ens det var möjligt. Jag vaknade vid fyra av att han gruffade och redan då var mina bröst överfulla.. Men han sov vidare och jag önskar verkligen jag hade sovit lika länge som honom, vad utvilad jag hade varit! Men nu får det vara nog så bra att åtminstone han är det :)

Skönt. Min sover så med!! Jätte skönt men sen vill han bara amma på dagen så jag hinner inte göra något nästan.
  • cutepoison
    Moorii skrev 2016-09-16 06:59:47 följande:

Åh vad skönt!! :D sötiskillen. Somnade inte du om? :p
  • cutepoison
    Liinaa91 skrev 2016-09-16 09:58:33 följande:

Skönt. Min sover så med!! Jätte skönt men sen vill han bara amma på dagen så jag hinner inte göra något nästan.

Skönt för dig med men då ammar jag hellre en eller två gånger på natten än att ha honom klistrad vid bröstet men det händer ju ändå ibland :p
  • tovemaja

Hehe, min sover enligt mina mått väl.. Domnar vid 22-23 med mig och en bra natt ammar vi 02-04-06 och går upp runt 08-09. I jämförelse med era små är detta ju "dåligt".

Men om man jämför med sonen på 1,5 så är lillebror rena drömmen! Jag vaknar utvilad på mornarna, lärt mig somna om direkt. Fasar dock för hur det blir när min man börjar jobba.

• calabalic

Min lilla sover också otroligt bra än så länge, somnar ca kl 20 och vaknar sen ca 01 och 04 för amning och vill sen gå upp omkring 07. Stönar och stånkar en del mellan 04-07 men ändå.

Sonen somnade tidigast 23 och vaknade ju minst en gång i timmen varje natt de första 9 mån och sover fortfarande dåligt, så det är ju vad jag är van vid. Men dottern skriker betydligt mer än sonen gjorde. Kanske hänger ihop? Mer skrik = mer motion = tröttare?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)