• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva

Det gjorde faktiskt inte ont. Fick ytterst lite ont i magen i början, som mensvärk men det var bara nån minut. Bm sa att det brukar inte göra så ont när man precis fått barn. Jag blöder dock lite nu, men kan ju ha att göra med cellprovet också. Vet ni om man brukar blöda annars, när man satt in spiral? Konstigt att hon inte sa att man bör vänta med sex... fast efter allt grävande där inne idag så är jag ju inte sugen direkt.

• tovemaja

Tror det är vanligt att blöda vid insättning. Skönt att höra att det inte ska göra lika ont när man nyss fött. Jag har precis bestämt att jag sätter in en minispiral den 20/10.

• Sommarmalva
    tovemaja skrev 2016-10-03 21:21:35 följande:

Tror det är vanligt att blöda vid insättning. Skönt att höra att det inte ska göra lika ont när man nyss fött. Jag har precis bestämt att jag sätter in en minispiral den 20/10.

Vad är minispiral?
  • tovemaja
    Sommarmalva skrev 2016-10-03 21:28:09 följande:
    Vad är minispiral?
    En hormonspiral men mindre hormon. Håller i tre år istället för fem.
  • Liinaa91

Någon som vet hur man uppdaterar profilen? Står att jag är 46 år.. herregud är bara 25 :)

• calabalic

Herregud vilken bergodalbana familjelivet är. Imorse gladde vi oss åt att storebror (16 mån) igår för första gången somnade på egen hand efter mindre än en timmes nattning (brukar ta 2-3h) och sen sov 9h i streck utan uppvak (brukar vakna och skrika minst 3 ggr/natt). Fantastiskt! Sen gick lämningen till förskolan jättebra, bäst hittills. Man börjar hoppas på en ny bra fas och känner optimism. Sen efter lunch kommer det hem ett jättegrinigt monster!! Supergrinig konstant och de vanliga knepen för att få honom nöjd funkar inte. Trots och skrik så man blir tokig. Tror aldrig han varit grinig så många timmar i streck förut. Åh, den här dagen som började så bra... (Lillasyster har dock skött sig lika fint som vanligt.)

Hur har ni det i er vardag? Är det lika snabba vändningar upp och ner?

• Liinaa91

Ja som sagts berg och dalbana. Tösen på 2 år trivs äntligen på förskolan men är ledsen när jag hämtar. Nu är vi i fas att ta bort blöjan som går i vågor. Ena stunden kan hon kissa i pottan andra totalt vägra.

Lillebror gör saken inte enklare när man konstant ska utföra ett helt cirkus trick för honom.

• Sommarmalva

Här är också upp o ner! Igår lämnade jag en glad 6 åring i skolan och hem kom ett monster!! Arg på mig utan anledning, skrek o gorma och gjorde jättearga teckningar som jag fick, en massa svarta krumelurar, gubbar som var överkryssade och brustna hjärtan. När jag hämtade i skolan ville hon inte gå hem över huvudtaget. Minns inte att de andra hade en sån jobbig 6 års period! Hon stänger in sig i rummet och skriker "ut!" Om jag råkar öppna... fast tror att lite av detta är att hon vill vara stor och gör som 12 åringen. "Ut ur mitt rum!" Är en vanlig fras här hemma...

• Sommarmalva

Nu gör min lille Max mig lite orolig... jag ammar på ena bröstet och ger ersättning i flaska efteråt eftersom han ej gick upp i vikt på enbart amningen. Men nu i ett par dagar har han ratat flaskan flertalet gånger. Han verkar inte hungrig längre när jag ammat honom så jag har väntat en stund tills han säger till. Han kan verka sååå hungrig och hugger så fort man petar på kinden men ger man då flaskan så bara skriker han. Jag får amma igen och igen och hoppas nu på att detta räcker! Ska till BVC först om två veckor men fortsätter han så här så ringer jag tror jag. Han har gått från att först amma och sluka 140 ml ersättning till att nästan bara amma. Han tog flaskan igårkväll vid 21 och har bara ammat sedan dess. Ingen är gladare än jag om det skulle räcka med amningen, det är ju det jag vill. Men jag vill ju att min lille ska vara mätt och må bra...

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)