• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Liinaa91
    tovemaja skrev 2016-10-02 13:56:02 följande:

Min lille tar heller inte napp trots att vi kämpar på som tusan. Nätterna går dock över förväntan såhär långt så jag kan verkligen inte klaga. 2 uppvak nu

Bara mellan 22-08. Ett om jag har tur. Så otroligt mycket lättare än med storebror.

Inatt skulle jag dock sova med min man för första gången på typ 4 månader... Shit va HAN stör mig nu när han sover! Sparkar, läten, snarkningar, rullningar... Zzzz.

Förresten, apropå män. Vi "post-förlossnings-sexade" för första gången i förrgår och jag nojar nu som tusan! Jag helammar och sist kom ägglossningen igång efter 5 månader. Vi körde avbrutet men dagen efter hade jag världens äl-flytning. Hoppas verkligen att allt är lugnt för vill VERKLIGEN inte ha 3 barn under 3 år! Så korkat av mig. Jag skulle varit på efterkontroll igår men bm var sjuk. Annat skulle en spiral in!

Hur gör ni med preventivmedel nu efter förlossningen?

Usch förstår att du är orolig!! Jag ska sätta in kopparspiralen om 2 veckor men mensen har fortfarande inte kommit så är lite orolig. Mannen skyddar sig.
  • cameleon

Vi började sexa en månad efter kejsarsnittet, kanske lite tidigare till och med.. Första gången var riktigt obehaglig men efter det kändes det som vanligt.

Vi behöver inget preventivmedel eftersom jag inte har några äggledare.

• cutepoison
    Sommarmalva skrev 2016-10-02 21:22:26 följande:

Har jag sån tur nu att jag hittat ett gratis preventivmedel ?! Känns för bra att vara sant... gäller det alla och överallt? Ni som har haft kopparspiral, hur har det funkat? Har ni varit nöjda?

Kopparspiralen var gratis när jag satte in den. Jag fick mer mens och mycket mensvärk av den. När jag tog ut den efter 3 år försvann mensvärken helt! Men det är ju individuellt.
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-10-02 21:22:26 följande:

Har jag sån tur nu att jag hittat ett gratis preventivmedel ?! Känns för bra att vara sant... gäller det alla och överallt? Ni som har haft kopparspiral, hur har det funkat? Har ni varit nöjda?

Den här informationen hittade jag :

• Sommarmalva

Nu har jag satt in en kopparspiral. Var på efterkontroll och passade på då. Tog även cellprov som jag annars skulle gjort nästa vecka. Lika bra att få det överstökat... nu återstår att se om spiral är nåt för mig. Och gratis var den ju

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-10-03 12:04:10 följande:

Nu har jag satt in en kopparspiral. Var på efterkontroll och passade på då. Tog även cellprov som jag annars skulle gjort nästa vecka. Lika bra att få det överstökat... nu återstår att se om spiral är nåt för mig. Och gratis var den ju

Åh, vad bra! Hoppas det funkar bra :) jag ska sätta in min på torsdag!
  • Sommarmalva

Jag glömde fråga om kopparspiralen gör nytta på en gång eller om det tar ett tag, nån som vet?

• cutepoison
    Sommarmalva skrev 2016-10-03 13:59:34 följande:

Jag glömde fråga om kopparspiralen gör nytta på en gång eller om det tar ett tag, nån som vet?

Gjorde det inte ont? Jag minns när jag satte in den och svimmade på vägen hem. Jag tror man måste vänta med att ha sex ett tag (?) fast det kan ju ha ändrat sig. Är ändå 10 år sen jag satte in min. 

Funderar på hormonspiral faktiskt men ska på efterkontroll imorgon så ska höra lite då. 
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-10-03 13:59:34 följande:

Har kollat upp lite och det verkar som man bör vänta en vecka pga infektionsrisk, men skyddar gör det direkt.
  • calabalic

Jag svimmade också när jag hade satt in spiral för 13 år sen. Då gjorde det jätteont! Men nu hoppas jag att livmodertapp och sånt har tänjts ut och vant sig lite mer vid att mamman bökar med den, så det inte känns lika mycket. Var på efterkontroll idag och fick recept på hormonspiral, ska sätta in den om två veckor!

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)