• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    tovemaja skrev 2016-09-20 05:10:53 följande:

Aaaahh... Giv mig styrka! Storebror på 1,5 har varit vaken sedan midnatt och skrikigt, lillen är pigg nu och bajsar och äter i ett kör... Och maken har ryggproblem och kan inte lyfta. Småbarnslivet är ju bara fantastiskt ibland! Det blir ett helvete att ta sig igenom dagen men det är väl bara att bita ihop. Zzzzz

Ånej, vad jobbigt >< storebror måste väl åtminstone vara väldigt trött nu, så han sover lite under dagen? Hoppas det lugnar ner sig lite iallafall!
  • Moorii

Måste ju bara berätta om detta.. Har i flera dagar oroat mig över ont i vaderna. Har inte fattat vad det kommer ifrån och tänkt att det kanske är någon svit från graviditeten.. Tills jag kom på att det är träningsvärk från att ha gått i uppförsbackar med barnvagnen. Snacka om att det var längesen jag tränade när jag glömt hur det känns

• calabalic
    tovemaja skrev 2016-09-20 05:10:53 följande:

Aaaahh... Giv mig styrka! Storebror på 1,5 har varit vaken sedan midnatt och skrikigt, lillen är pigg nu och bajsar och äter i ett kör... Och maken har ryggproblem och kan inte lyfta. Småbarnslivet är ju bara fantastiskt ibland! Det blir ett helvete att ta sig igenom dagen men det är väl bara att bita ihop. Zzzzz

Uuuhh vad jobbigt! Vi har precis fått lite ordning igen efter två jobbiga veckor när storebror sovit väldigt dåligt varje natt och varit grinig varje dag pga tandsprickning, förkylning och förskoleinskolning. Ont och mardrömmar, så han har vaknat och gallskrikit minst en gång i timmen, ofta en gång i kvarten. Stackars plutt. :( Men de senaste två nätterna har han sovit bra igen och varit harmonisk på dagarna.
  • Sommarmalva

Har varit på kontroll idag. Två månader gammal och 6200 g och 62 cm lång!! 2 kg tyngre och 10 cm längre än när han föddes

• tovemaja
    Sommarmalva skrev 2016-09-20 05:22:51 följande:
    Åh va jobbigt! Går storebror på dagis eller ska han vara hemma? Du kanske kan tajma in att de sover samtidigt på dagen så du får vila?
    Inget dagis men både jag och pappan är hemma så det funkar hyfsat idag:) dyngtrött dock.
  • tovemaja
    calabalic skrev 2016-09-20 09:28:06 följande:
    Uuuhh vad jobbigt! Vi har precis fått lite ordning igen efter två jobbiga veckor när storebror sovit väldigt dåligt varje natt och varit grinig varje dag pga tandsprickning, förkylning och förskoleinskolning. Ont och mardrömmar, så han har vaknat och gallskrikit minst en gång i timmen, ofta en gång i kvarten. Stackars plutt. :( Men de senaste två nätterna har han sovit bra igen och varit harmonisk på dagarna.
    Oj! Jobbigt att ha kämpiga nätter så länge i streck! Skönt att det är bättre nu. Hur sover han en bra natt?
  • tovemaja
    Moorii skrev 2016-09-20 06:55:15 följande:

Måste ju bara berätta om detta.. Har i flera dagar oroat mig över ont i vaderna. Har inte fattat vad det kommer ifrån och tänkt att det kanske är någon svit från graviditeten.. Tills jag kom på att det är träningsvärk från att ha gått i uppförsbackar med barnvagnen. Snacka om att det var längesen jag tränade när jag glömt hur det känns

Hehe, lite Som här :) får ont i rumpan också, på insidan skinkorna för det liksom skaver... Snacka om ständig påminnelse om att ens bak inte är vad den varit :)
  • calabalic
    Sommarmalva skrev 2016-09-20 13:22:50 följande:

Har varit på kontroll idag. Två månader gammal och 6200 g och 62 cm lång!! 2 kg tyngre och 10 cm längre än när han föddes

Härligt, vad han har vuxit!! :) Och redan två månader, vad fort det går ändå.
  • calabalic
    tovemaja skrev 2016-09-20 13:51:51 följande:
    Oj! Jobbigt att ha kämpiga nätter så länge i streck! Skönt att det är bättre nu. Hur sover han en bra natt?
    En bra natt somnar han ca 20 och har sen bara kanske två uppvak som kräver åtgärd (bära eller ge flaska) fram till ca 06:30. Din då?

Läser frenetiskt om pseudotvillingar och alla fördelar man får efter att ha tagit sig igenom ett tufft första år. Det ger lite pepp! :)
  • Liinaa91

Min har blivit lite krävande ä. Vill bäras då han vill se. Sedan ammas stup i kvarten och är väldigt trött senaste tiden. Hinner absolut inte göra något ,stora syster blir lidande och jag är så himla trött på höra gråt... det värsta är att han inte tar Napp fär det hade varit sååå mycket enklare.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)