• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • cameleon
    cutepoison skrev 2016-10-09 15:46:10 följande:
    Hur menar du att det skulle påverka? Min barnmorska sa ingenting om det och hon vet att jag gjort IVF. Hormonet går väl ur kroppen när man tar ur spiralen? 
    Alla reagerar ju olika på hormon + hur länge det stannar i kroppen.
    Vissa kan sluta med p-piller och bli gravid direkt medan andra kan det ta sjukt lång tid för.
    Jag känner att jag inte vill chansa.
  • tovemaja

Just kommit hem efter 5 dagar i Tyskland. Det gick att flyga med två barn under 2 år! Men nu är vi rätt slitna hela familjen. Babybjörn one har varit räddningen.

• calabalic
    tovemaja skrev 2016-10-11 16:05:44 följande:

Just kommit hem efter 5 dagar i Tyskland. Det gick att flyga med två barn under 2 år! Men nu är vi rätt slitna hela familjen. Babybjörn one har varit räddningen.

Vad skönt att det funkade! Modigt att prova - jag skulle inte ens tänka tanken att flyga med mina två just nu. :D Men jag ser fram emot att resa med dem om några år!
  • Moorii

Åh, blev så glatt överraskad idag! La Gustav på mage som vanligt för att öva att lyfta på huvudet, och så rullade han över på rygg, helt själv! Som tur var hade min man inte hunnit åka till jobbet, så ropade på honom, la Gustav på mage igen, och så gjorde han det en gång till :D så häftigt! Tänk vad stolt man kan bli över sin lilla bebis ^^

• cutepoison
    Moorii skrev 2016-10-12 14:19:23 följande:

Åh, blev så glatt överraskad idag! La Gustav på mage som vanligt för att öva att lyfta på huvudet, och så rullade han över på rygg, helt själv! Som tur var hade min man inte hunnit åka till jobbet, så ropade på honom, la Gustav på mage igen, och så gjorde han det en gång till :D så häftigt! Tänk vad stolt man kan bli över sin lilla bebis ^^

oj det var ju väldigt tidigt. Vad duktig han är :) Läste att de vanligtvis gör det vid 5-6 månader och att 3 månader är tidigt och G är ju bara 2!! :D
  • cameleon

Vad härligt! Det är så roligt med framsteg!

Min lilla skrattade för första gången igår, 2 mån + 2 dagar. Alltså, jag började typ grina. Fan är så jävla blödig, hehe :)
  • Sommarmalva
    cameleon skrev 2016-10-12 18:59:49 följande:

Min lilla skrattade för första gången igår, 2 mån + 2 dagar. Alltså, jag började typ grina. Fan är så jävla blödig, hehe :)
    Ja visst är det härligt med kontakten man får, och att någon kan bli så glad av att se en. Det är verkligen lycka!
  • Sommarmalva

Men ojoj! Duktig kille! Hur gammal är han? Vår lille gör inget för att ens försöka
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-10-12 18:34:58 följande:

oj det var ju väldigt tidigt. Vad duktig han är :) Läste att de vanligtvis gör det vid 5-6 månader och att 3 månader är tidigt och G är ju bara 2!! :D

Verkligen! Blev så förvånad! Kanske bara var en slump och så gör han det inte igen på tre månader :P
  • Moorii
    cameleon skrev 2016-10-12 18:59:49 följande:

Ja, man blir ju helt till sig :D

Nej, vad härligt! Vår kille har inte gjort det ännu, lite roliga ljud när han blir glad, men inget riktigt skratt. Längtar tills vi får höra det! Förstår att du blev så glad :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)