• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-10-12 20:20:27 följande:

Men ojoj! Duktig kille! Hur gammal är han? Vår lille gör inget för att ens försöka

Han är 2 månader och nästan 2 veckor. Ja, han är verkligen duktig! Han blir så sur när han ligger på mage, så kanske var i ren frustration han vände på sig :P det kommer nog när du minst anar det, detta kom verkligen som en chock för oss!
  • calabalic

Vad härligt med första skrattet! Jag minns fortfarande sonens första skratt väldigt väl. Jag och mannen skrattade också så vi tjöt. Det är ett minne för livet. Dottern har inte skrattat än men hon är nära. :) Hon är 9 veckor nu, sonen var 3 mån nästan exakt när han skrattade.

Däremot rullade hon från rygg till mage redan när hon var två veckor! Kändes väldigt tidigt?! Från mage till rygg har hon inte lyckats med än, men hon kan lyfta huvudet rakt upp till 90 graders vinkel. Tycker hon är jättestark i nacken och kroppen för att bara vara 2 månader och 3 dagar! Mannen har redan börjat fantisera om idrottskarriär för henne. :D

• Sommarmalva

Varit på 3 månaderskontroll idag. Nu väger han 7 kg!! En riktig bjässe! Extra kontroll av ögonen eftersom han ej reagerat innan om nåt kommer nära, och haft dålig ögonkontakt men nu är allt i sin ordning. Jättebra kontakt och han faktiskt blinkade till lite när de viftade framför ögat!! Fast nu däremot har han som en fördjupning i bröstkorgen. De sa att det säkert är helt normalt, att alla ser olika ut men läkaren sa att vi ska ge dubbla d droppar i en månad för säkerhetsskull, ifall att revbenen var lite mjuka. Alltid är det något att nojja över, aldrig kan det vara helt bra! Ser så otäckt ut med den där gropen, och när han tar djupa andetag, typ när han nyser eller så så åker det in jättelångt. Och när han hickar likaså. Undviker att titta på det ibland t.om. Någon som haft erfarenhet av detta? Någon som har likadant på sin bebis? Förövrigt så var det vaccinering idag med. Han blev ledsen stackarn... och har typ sovit sedan dess... lilla älsklingen...

• Moorii

Ojoj, vad han växt! Jag vägde mig med Gustav på våran våg, och enligt den vägde han 6,7 i lördags! Han ska på 3-månaders kontroll 2/11, så får se då var han ligger. Han har snart växt om sin kusin som är 1,5 månad äldre, dock är det en flicka, de är väl mindre generellt. Känner inte alls igen det med gropen i bröstet, men hoppas det försvinner snart!

Annars har han nu kommit in i en extremt jobbig fas.. Han har svårt att sova på dagarna och det hela slutar med att han är helt slut och förstörd på kvällen och skriker så han tappar andan, snutta hjälper inte längre, iallafall inte direkt. Igår pågick det i två timmar innan han till slut tog bröstet och sen somnade. Någon mer som haft /har så? Sjukt jobbigt och tycker så synd om honom :/ han sover dock på nätterna fortfarande, så det är jag tacksam för.

• cutepoison
    Moorii skrev 2016-10-18 15:23:55 följande:

Ojoj, vad han växt! Jag vägde mig med Gustav på våran våg, och enligt den vägde han 6,7 i lördags! Han ska på 3-månaders kontroll 2/11, så får se då var han ligger. Han har snart växt om sin kusin som är 1,5 månad äldre, dock är det en flicka, de är väl mindre generellt. Känner inte alls igen det med gropen i bröstet, men hoppas det försvinner snart!

Annars har han nu kommit in i en extremt jobbig fas.. Han har svårt att sova på dagarna och det hela slutar med att han är helt slut och förstörd på kvällen och skriker så han tappar andan, snutta hjälper inte längre, iallafall inte direkt. Igår pågick det i två timmar innan han till slut tog bröstet och sen somnade. Någon mer som haft /har så? Sjukt jobbigt och tycker så synd om honom :/ han sover dock på nätterna fortfarande, så det är jag tacksam för.

Vad fort det går nu!! :D Nu hänger vi inte med igen. Edvin vägde 5595 på senaste bvc kollen. Vi har samma, han sover jätte kasst på dagen. Men om jag är ute och går sover han så skulle behöva promenera flera gånger om dagen och det får jag inte till.
  • Moorii
    cutepoison skrev 2016-10-18 20:27:45 följande:

Vad fort det går nu!! :D Nu hänger vi inte med igen. Edvin vägde 5595 på senaste bvc kollen. Vi har samma, han sover jätte kasst på dagen. Men om jag är ute och går sover han så skulle behöva promenera flera gånger om dagen och det får jag inte till.

Haha ja. Fattar ingenting! Hoppas lite på att vågen visar fel :P fast tung har ha blivit..! Aha, men han går fortfarande upp va?

Åh, precis samma här! Går alltid en två-timmars promenad och ibland sover han bra då, men nu senaste tiden inte alls nästan :/ tar mig heller inte iväg flera gånger, alldeles för jobbigt att släpa vagn och bebis ner och upp mer än en gång per dag, huga. Men - idag! Han sov större delen av promenaden, trots springande huliganer (tonåringar på gympalektion). Dessutom somnade han två timmar hemma sen. Skuttade omkring av lycka :D lär inte bli så imorgon, så får vara glad för denna dagen och hoppas han somnar gott ikväll!
  • cutepoison
    Moorii skrev 2016-10-18 20:41:48 följande:

Haha ja. Fattar ingenting! Hoppas lite på att vågen visar fel :P fast tung har ha blivit..! Aha, men han går fortfarande upp va?

Åh, precis samma här! Går alltid en två-timmars promenad och ibland sover han bra då, men nu senaste tiden inte alls nästan :/ tar mig heller inte iväg flera gånger, alldeles för jobbigt att släpa vagn och bebis ner och upp mer än en gång per dag, huga. Men - idag! Han sov större delen av promenaden, trots springande huliganer (tonåringar på gympalektion). Dessutom somnade han två timmar hemma sen. Skuttade omkring av lycka :D lär inte bli så imorgon, så får vara glad för denna dagen och hoppas han somnar gott ikväll!

Skönt med en dags vilande!::) jadå han hade gått upp 420 g!! :D
  • Sommarmalva

Jag har sovit hela natten!! Max somnade runt 22.30 och jag vaknade 6.20 av att han gjorde nåt ljud men han sov fortfarande!! Dessvärre var jag tvungen att väcka honom för att mata... efter en hel natt så känner man sig ganska sprängfull, och om jag skulle hinna med resten av morgonen med tre ungar som ska till skolan så var han tvungen att äta. Tror nog det kan bero på att han fick vaccin igår, men gudars vad skönt att vakna pigg!!! Kan definitivt tänka mig att göra om detta

• Moorii

Åh, låter helt underbart! :D längtar tills jag får sova en hel natt (om jag nu får det)! Måste vara magiskt :)

• tovemaja
    Sommarmalva skrev 2016-10-19 09:01:48 följande:

Jag har sovit hela natten!! Max somnade runt 22.30 och jag vaknade 6.20 av att han gjorde nåt ljud men han sov fortfarande!! Dessvärre var jag tvungen att väcka honom för att mata... efter en hel natt så känner man sig ganska sprängfull, och om jag skulle hinna med resten av morgonen med tre ungar som ska till skolan så var han tvungen att äta. Tror nog det kan bero på att han fick vaccin igår, men gudars vad skönt att vakna pigg!!! Kan definitivt tänka mig att göra om detta

8h ostörd sömn låter magiskt. Tycker att vi sover prima men vaknar alltid 2ggr mellan 22.30-08 för mat. Känner mig dock väldigt utsövd faktiskt. Får se hur det känns när jag har båda barnen på morgonen... om Folke kan somna om efter att hand pappa gått upp. Hoppas så på det!

Annars har vi det fint. Är dock oväntat otålig med den sega viktnedgången och min kropp som jag inte känner igen. Jag Har liksom inga muskler kvar typ! Och återuppbyggandet går långsamt i och med att jag fortfarande känner av foglossningen. Segt! Kör just nu mamma mage appen och är på nivå 4, snart 5. Någon annan som kär någon form av mammaträning?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)