tovemaja skrev 2016-10-19 22:17:24 följande:
8h ostörd sömn låter magiskt. Tycker att vi sover prima men vaknar alltid 2ggr mellan 22.30-08 för mat. Känner mig dock väldigt utsövd faktiskt. Får se hur det känns när jag har båda barnen på morgonen... om Folke kan somna om efter att hand pappa gått upp. Hoppas så på det!
Annars har vi det fint. Är dock oväntat otålig med den sega viktnedgången och min kropp som jag inte känner igen. Jag Har liksom inga muskler kvar typ! Och återuppbyggandet går långsamt i och med att jag fortfarande känner av foglossningen. Segt! Kör just nu mamma mage appen och är på nivå 4, snart 5. Någon annan som kär någon form av mammaträning?
Hade precis tänkt fråga hur det går för er andra med viktnedgång och form?! Jag har faktiskt inte vägt mig på ca 2v men senast jag vägde mig hade jag gått ner 14 kg av 19. Tycker det går lite segt men å andra sidan tränar jag inget än den här gången, kroppen har inte varit redo för träning efter akutsnittet. Har inte riktigt funnits tid heller iofs. Förra gången gick jag powerwalks efter 3 veckor och löpning efter 6 veckor. Läkte mycket snabbare då! Nu efter 10 veckor känner jag mig redo för powerwalks och crosstrainer, löpning får nog vänta tills efter nyår. Sen blir det iofs en del "gympa" ändå med två barn under 1,5 år.. :D
Hur går det annars för dig nu? Har det börjat kännas lättare än att de är tätt i ålder? Här känns det fortfarande svårt och jobbigt att ha båda själv så vi undviker det så mycket vi kan. Hoppas på att det blir lite lättare efter nyår när lilla är ca ett halvår och stora passerat 1,5 år. Däremot är stora ur sin jobbiga fas som han fick när lillasyster föddes, så nu känns han mer tillfreds med livet och det känns ju väldigt bra!