Sommarmalva skrev 2016-05-22 11:55:37 följande:
Hoppas bricanyl hjälper nu då!
Nej dom var väldigt tillmötesgående och sa att de inte skulle skicka hem mig så länge jag inte kände mig trygg med det. Hade ju åkt in natten innan men då var jag så dum och valde själv att åka hem, fick med mig alvedon och de andra tabletterna men dagen efter fick set bli ambulans in eftersom tabletterna inte hjälpte. Så åkte hem först när hag fick med mig spasmofen hem för det var det enda som hjälpte inne på förlossningen.
Hur mycket har du öppnat dig nu? Har förvärkta gjort riktigt ont? Blir lite nojjig nu över att man kan öppnas av förvärkar...
Det är ju skönt ändå att du kommit en bit in i graviditeten, skulle ju inte vara katastrof om bebis kom nu. Har glömt, men har du gjort TUL? Tänkte hur stor bebis är?
Jag gjorde tillväxtkontroll i tisdags och hon ligger bara på knappt 4% mindre så det är skönt just nu med tanke på att mina söner var 22 och 24% för små fullgångna.
Fick sova kvar två nätter, två kortisonsprutor ifall hon skulle komma tidigare så fick hon sprutorna för att lungorna ska utvecklas fortare och så hann jag få 3 bricanyl sprutor och idag när jag vaknade så var det som inget hade hänt och vanliga sammandragningar var tillbaka :P Trots en natt med tårar. Varje läkare som undersökte tappen (4st olika) fick olika svar och plötsligt idag så sa läkaren att jag inte var öppen alls :/ men har funneral så ska vara försiktig men slipper sängvilan nu i alla fall :D Fick inte ens ta luft själv utan var tvungen att bli skjutsad i rullstol :/ Men nu får jag promenera lugnt :D
Förvärkar kan hjälpa till att öppna men känner du ingen smärta nertill så oroa dig inte :) Jag hade tryck nertill, ville nästan bara trycka.