• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii

Ååh, denna insomnia :/ vaknar ofta vid fem och kan sen inte somna om, väldigt irriterande. Nu har jag ju möjlighet att sova lite på dagen, men ändå. Lika bra att vänja sig kanske.. :P någon annan som känner att det börjar kännas som att bf är väldigt nära? Börjar bli nervös :S

Gravidfotograferingen gick iallafall fint, blev många fina bilder! Väldigt glad att vi gjorde det :)

Sommarmalva, du ligger i lä ändå. Förra veckan, i vecka 29, så hade jag gått upp 11 kg! Tänkte väga mig idag när jag nu gått in i vecka 30. Hoppas på max ett halvkilo per vecka nu, men iom att jag inte äter mer än vanligt så blir det den vikt det blir. Försöker att inte oroa mig!

• Empa86

Hej på er,

Var hos barnmorskan igår och allt såg bra ut. Vecka 29+4 (28+3 en rul)

Sf-mått 28

Vikt 70,01

Blodtryck 120/60

Hjärtslag på bebis 148 så det blir nog en liten tjej ;)

Bebisen hade dessutom lagt sig med huvudet nedåt, vilket jag misstänkt i och med att det tryckt på ordentligt nedåt sedan förra veckan :)

• Namnlös2015

Jag ska till bm i morgon, känns helt galet att det bara är 8 veckor kvar!

Känns som det är hur mycket som helst kvar att fixa :)

Nästa vecka hämtar vi iaf hem vagn och babyskydd :)

Hoppas ni mår bra allihopa :)

• Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-05-03 22:47:04 följande:

Hej. Vet att man inte ska fundera så mycket över vikten. Man väger vad man väger liksom. Men... Jag nojjar mig iallafall och har nu gått upp 9 kg. Är i vecka 28 nu. Hur mycket hade ni andra gått upp då? Hur mycket har ni gått upp nu? Känn som om jag gått upp mycket... Dessutom en väldigt ovan känsla att väga över 70!!

Är i v.32 nu och gått upp 2 kg. Men ärligt talat är ja inte så brydd denna gång om min vikt. Tänker såhär att jag går upp av en anledning. Vi har ju faktiskt ett litet liv som växer i oss. :)

Mycke av kg försvinner sen när bebisen är född.

Så försök njuta av bebisen ist :)

Igår fick jag ett nytt TUL om ca 1 mån. Vårt 3:e blir de då.

Bebis ligger neråt nu men känns som hela magen svajar när han rör sig :)
  • Linafina22

Jag är i 30+5 veckor och har precis gått upp 20 kg, men det är tredje gången och jag har gått upp alla gånger. Men jag har fått underbara barn och gick ner alla kilon efter de två första. Nemas problemas! Jag försöker äta nyttigt och bra men ALLT verkar fastna på mig.

• Namnlös2015

Varit hos bm idag, mitt järnvärde är på väg upp, ligger på 108 nu så bara till att fortsätta med tabletterna :)

Magen var 34 cm nu och jag har gått upp 14 kg sen inskrivningen, 18 sen jag blev gravid!

Nu blir det till att packa in i husvagnen och hålla helg :)

Trevlig helg på er!

• Axelberg79

Idag köpte jag vagnen. Så nu är det bara små grejjer kvar, det känns sååååååååååå skönt att nästan allt är klart.:)

• Line9

Var till bm i fredags och bebis hade lagt sig med huvudet nedåt, blir jättenervös att hen ska få för sig att vilja komma tidigare även fast hen ej hade fixerat sig. Är i vecka 28+2 nu (28+0 när vi var till bm) och hade SF mått på 28 cm, hjärtljuden var mellan 148-150.
    Har tre veckor på mig att få upp mitt järnvärde nu annars blir det järn i dropp då jag inte tål järntabletter, nu låg det på 105 :) har hittills gått upp 4 kilo och är riktigt nöjd med det.
    Hoppas ni alla kan vara ute och njuta av vädret idag, jag ska jobba till 16 sen är ska jag också ut i solen.

• Niyoh81

går fyllde ja år. Va så härligt med sol och värme. :)Dock massa sd och mensvärk. Idag när ja vaknade så var de ursäkta äckelvarningen rosaaktig flytning. Blandning mellan gammal och färskare blod. Precis som sist när ja åkte in i v.27. Tur att ja jobbar på sjukhuset. 

Går in i v.33 i morgon.

• Sommarmalva
    Niyoh81 skrev 2016-05-09 06:25:49 följande:

går fyllde ja år. Va så härligt med sol och värme. :)Dock massa sd och mensvärk. Idag när ja vaknade så var de ursäkta äckelvarningen rosaaktig flytning. Blandning mellan gammal och färskare blod. Precis som sist när ja åkte in i v.27. Tur att ja jobbar på sjukhuset. 

Går in i v.33 i morgon.

Grattis! Hoppas du hade en fin dag! Vad berodde flytningarna på förra gången?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)