• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-06-01 13:59:30 följande:

Så skönt att det funkar med delmål, fast så synd att inte kunna njuta fullt ut av graviditeten.

Det där med höfterna på natten... Hör du också som ett knäppande ljud ibland när du vänder dig om? Nästan som ett plopp liksom i höfterna. Som om de ploppar tillbaka i rätta läget? Låter lite läskigt tycker jag.

Jobbade ju min sista natt inatt och har faktiskt sovit förundransvärt bra idag. Bara vaknat några få gånger. Så skönt!

Jättetråkigt att inte kunna njuta, känns mer som en nervös lång transportsträcka.

Tycker mitt bäcken o höft knäpper ofta, inte bara när man ligger i sängen. Sen knäpper även bebisens leder ibland när hon rör sej, de tycker jag låter mer illa än mina egna ljud
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-06-01 21:06:55 följande:
    Jättetråkigt att inte kunna njuta, känns mer som en nervös lång transportsträcka.

Tycker mitt bäcken o höft knäpper ofta, inte bara när man ligger i sängen. Sen knäpper även bebisens leder ibland när hon rör sej, de tycker jag låter mer illa än mina egna ljud
    Förstår verkligen att ni inte kan njuta. Jag tycker det är jobbigt jag, som "bara" har ett missfall innan. I vecka 13. Först kände jag mig så lurad på sen där vecka 12 som är den magiska gränsen liksom. Efter det har jag inte litat på nåt. Kan inte ens föreställa mig hur det är att förlora barnet så sent som ni gjorde! Blev du igångsatt med tredje barnet?

Låter otäckt det där med att bebis leder knäpper! Har bm sagt att det är det? Hörs det väl? Nu ska jag ta mig en samarin och gå o lägga mig. Även om jag nu är ledig så är det barn som ska till skolan, så ingen sovmorgon här inte
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-06-01 23:31:12 följande:

Förstår verkligen att ni inte kan njuta. Jag tycker det är jobbigt jag, som "bara" har ett missfall innan. I vecka 13. Först kände jag mig så lurad på sen där vecka 12 som är den magiska gränsen liksom. Efter det har jag inte litat på nåt. Kan inte ens föreställa mig hur det är att förlora barnet så sent som ni gjorde! Blev du igångsatt med tredje barnet?

Låter otäckt det där med att bebis leder knäpper! Har bm sagt att det är det? Hörs det väl? Nu ska jag ta mig en samarin och gå o lägga mig. Även om jag nu är ledig så är det barn som ska till skolan, så ingen sovmorgon här inte

Beklagar ditt missfall, sorgligt i vilken vecka det än är i.

Blev igångsatt i v 35 då hon helt plötsligt låg på -15% på tillväxten.

Men vill verkligen komma till 37 veckor denna gång, vill inte ligga kvar på neo.

Börjar bli van vid detta knäppandet nu då de flesta av mina barn låtit så när de sträcker eller rör på sig

Igår kväll när jag gick o la mig låg hon med huvudet neråt, va uppe på toa vid halv 2 då låg hon i tvärläge o nu på morgonen ligger hon med huvudet nedåt igen. Full fart

Vet ni vad de blir? Funderat på namn?

Vår lilltjej heter redan Matilda, känns viktigt för oss att ha ett namn ifall de skulle hända något. Att de är redan en bestämd person liksom.
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-06-02 06:55:51 följande:
    Beklagar ditt missfall, sorgligt i vilken vecka det än är i.

Blev igångsatt i v 35 då hon helt plötsligt låg på -15% på tillväxten.

Men vill verkligen komma till 37 veckor denna gång, vill inte ligga kvar på neo.

Börjar bli van vid detta knäppandet nu då de flesta av mina barn låtit så när de sträcker eller rör på sig

Igår kväll när jag gick o la mig låg hon med huvudet neråt, va uppe på toa vid halv 2 då låg hon i tvärläge o nu på morgonen ligger hon med huvudet nedåt igen. Full fart

Vet ni vad de blir? Funderat på namn?

Vår lilltjej heter redan Matilda, känns viktigt för oss att ha ett namn ifall de skulle hända något. Att de är redan en bestämd person liksom.
    Ja visst är det sorgligt, och man lär sig att inte ta något för givet.
    Vi väntar en liten lillebror. De andra gångerna har jag inte velat ta reda på kön men kändes annorlunda denna gång. Tror det hade med missfallet att göra, att det blev mer verkligt liksom, lite som du skrev. Känns så bra att veta vem det är. Fast vi har inget namn än. Flera förslag men inget som känns hundra. När jag väntade min dotter så visste jag tom att det var en inez, fastän vi inte tagit reda på kön. Det kändes så tydligt ändå att det var inez där inne. Väntar på en sån känsla nu men den finns inte...
  • Moorii

Hur mår alla i värmen? Här blir man smått tokig! Tur det finns fläktar :)

Börjar hända lite så smått nu. I lördags började jag få sammandragningar för första gången, och sen två dagar har jag börjat få mensvärk, dock väldigt svagt än så länge. Fick en ond sammandragning igår också, men har förstått att det är lugnt så länge det inte blir regelbundet? Vecka 34 nu iallafall.

• Trollsländan3
    Moorii skrev 2016-06-03 04:36:29 följande:

Börjar hända lite så smått nu. I lördags började jag få sammandragningar för första gången, och sen två dagar har jag börjat få mensvärk, dock väldigt svagt än så länge. Fick en ond sammandragning igår också, men har förstått att det är lugnt så länge det inte blir regelbundet? Vecka 34 nu iallafall.

Ja älskar värmen, detta är min årstid o ja njuter dessa heta dagar

Har också haft problem med mensvärk tidigare i veckan o Sd har jag mer eller mindre flera ggr om dagen. Vet inte om de beror på att detta är 4:e graviditeten. Idag vankas flöde o tul på akis o hoppas hon inte dragit ner allt för mycket på minus o att flödet ser bra ut. Imorgon går man in i v 33
  • tovemaja

Kul att det händer lite! När har du bf? En stund kvar om du "bara" är i v.34? Här är jag i början av v.33 men känner mig tung, tung, tung och har det lite jobbigt fysiskt. Dock känns värmen hanterbar än då länge... Bor precis vid vattnet så det hjälper ju lite också.

Tre arbetsdagar kvar nu! Idag och onsdag-torsdag! Härligt att gå hem sedan... Gymnasielärare i maj-juni är en pest att vara!

Moorii skrev 2016-06-03 04:36:29 följande:

• Namnlös2015

Idag har vi bara 4 veckor kvar!

Ska till bm i dag och får då också veta om det är aktuellt med vändningsförsök, men misstänker att det kommer bli så!

Värmen är väl sådär, har inte ro att bara sitta still i solen! Än så är det svalt i sovrummet på nätterna om fönstret är öppet, men vi har en riktig AC installerad där när det blir varmt :) hatar att sova i värme!

I övrigt mår jag som vanligt, lite SD men inget som stör. Dock tycker jag bebis är väldigt lugn, men betor nog på att det är trångt nu!

• Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-06-03 06:07:15 följande:

Ja älskar värmen, detta är min årstid o ja njuter dessa heta dagar

Har också haft problem med mensvärk tidigare i veckan o Sd har jag mer eller mindre flera ggr om dagen. Vet inte om de beror på att detta är 4:e graviditeten. Idag vankas flöde o tul på akis o hoppas hon inte dragit ner allt för mycket på minus o att flödet ser bra ut. Imorgon går man in i v 33

Så bra att du fortfarande tycker det är härligt :) min man kan vanligtvis inte sova med nåt ljud som stör, men han har fått kapitulera då det är bastu i sovrummet och jag ville ha en sån stor golvfläkt :P

Håller tummarna för att allt ser bra ut idag!
  • Moorii
    tovemaja skrev 2016-06-03 06:08:49 följande:

Kul att det händer lite! När har du bf? En stund kvar om du "bara" är i v.34? Här är jag i början av v.33 men känner mig tung, tung, tung och har det lite jobbigt fysiskt. Dock känns värmen hanterbar än då länge... Bor precis vid vattnet så det hjälper ju lite också.

Tre arbetsdagar kvar nu! Idag och onsdag-torsdag! Härligt att gå hem sedan... Gymnasielärare i maj-juni är en pest att vara!

Ja, precis, då vet man att det börjar närma sig till slut :) men jo, det är lite mindre än 7 veckor kvar, så det är ett tag ändå. Han får då stanna inne åtminstone till 37+0 :) har bf 19/7. Åh, så skönt! Önskar jag bodde nära vatten, då hade jag badat varje dag! Jo, inte är man direkt lätt och smidig längre, suck..

Jaså, varför är det en pest just då?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)