• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-05-18 06:02:41 följande:
    Ja, det trodde jag med. Ärligt talat så trodde jag privat barnmorska skulle innebära mer noggrannhet och mer tid, men har upplevt att det är tvärtom. Blir kanske vanlig mvc om det blir någon nästa gång.

Oj, det var lågt! Bra att det gått upp lite nu då. Nja, jag har varit väldigt trött, men har också sovit dåligt, så har inte alltid kunnat koppla ihop det med järnbrist. Hur mycket järn äter du?
    Ja trött är ju jag med men som du så sover jag jättedåligt! Och jobbar, och har tre barn... Inte så konstigt att man är trött jag tar en tablett varje kväll. Försöker iallafall, ibland så försvinner minnet och det inte blir nån tablett...
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-05-18 11:02:19 följande:

Ja trött är ju jag med men som du så sover jag jättedåligt! Och jobbar, och har tre barn... Inte så konstigt att man är trött jag tar en tablett varje kväll. Försöker iallafall, ibland så försvinner minnet och det inte blir nån tablett...

Ojoj, ja då är det inte lätt! Fullt upp :) jo, det är svårt att komma ihåg. Sen så måste man tänka på att ta tabletten mittemellan måltider, plus att jag inte får ta den för nära mitt levaxin, för järn kan tydligen ta bort effekten på det då. Mycket att tänka på!
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-05-18 11:20:42 följande:

Ojoj, ja då är det inte lätt! Fullt upp :) jo, det är svårt att komma ihåg. Sen så måste man tänka på att ta tabletten mittemellan måltider, plus att jag inte får ta den för nära mitt levaxin, för järn kan tydligen ta bort effekten på det då. Mycket att tänka på!

Jag visste inte att järnet kan motverka Levaxinet... jag tar alltid dom tabletterna samtidigt. Jag visste att jag inte kan ta novalukol samtidigt som Levaxin. Får försöka komma ihåg järnet på morgonen ist då.
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-05-18 23:01:37 följande:

Jag visste inte att järnet kan motverka Levaxinet... jag tar alltid dom tabletterna samtidigt. Jag visste att jag inte kan ta novalukol samtidigt som Levaxin. Får försöka komma ihåg järnet på morgonen ist då.

Ojdå, men vad bra att du fick reda på det nu iallafall! Verkar vara kinkigt just med järn, med det mesta.

Ligger vaken vid fem, som vanligt. Sov lika dåligt igår, så trodde jag skulle få sova ordentligt inatt, men icke..
  • Adis83

Hej hej!
    Här är ett preggo till :) Väntar mitt sjätte barn och är enl. RUL beräknad till den 1/7 <3 Räknar ner för fullt :D

• Namnlös2015

Jag har funderat och googlat lite!

När jag var på TUL så lät det på henne som att det var katastrof att bebis inte har vänt sig än, utan sitter. Men hn är ju inte fixerad än!

Så nu har jag läst att runt vecka 36 är det normalt att de vänt sig, precis som att vissa vänder sig redan i v 30 eller att vissa inte väder sig förrän i sista stund.

Så det känns som hon målade fan på väggen och gjorde mig orolig lite i onödan...

• Moorii
    Adis83 skrev 2016-05-19 09:03:53 följande:

Hej hej!

Här är ett preggo till :) Väntar mitt sjätte barn och är enl. RUL beräknad till den 1/7 <3 Räknar ner för fullt :D

Välkommen! :D
    Namnlös2015 skrev 2016-05-19 09:20:58 följande:

Jag har funderat och googlat lite!

När jag var på TUL så lät det på henne som att det var katastrof att bebis inte har vänt sig än, utan sitter. Men hn är ju inte fixerad än!

Så nu har jag läst att runt vecka 36 är det normalt att de vänt sig, precis som att vissa vänder sig redan i v 30 eller att vissa inte väder sig förrän i sista stund.

Så det känns som hon målade fan på väggen och gjorde mig orolig lite i onödan...

Men vad konstigt att hon reagerade på det! Min bm kollar inte ens om bebis vänt sig förrän i vecka 35, så känns ju verkligen som att hon oroade dig i onödan :/ tur Google finns ibland, trots allt.
  • Moorii

Igår fick jag veta av en av mina närmsta vänner att hon ska ordna en babyshower åt mig! Blev väldigt överraskad och glad! Hade varit kul att samla alla vänner innan bebis kommer, äta lite tårta kanske och bara mysa. Så hoppas nu att folk kan och vill komma :) det är ju inte jättevanligt i Sverige vad jag vet. Någon annan som ska ha en?

• Axelberg79

Jaha.. Då var det ingen roligt att bada badkar nå längre.... magen sticker upp ur vattnet så den blir kall... hahahahahaha

• Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-05-19 20:22:01 följande:

Jaha.. Då var det ingen roligt att bada badkar nå längre.... magen sticker upp ur vattnet så den blir kall... hahahahahaha

Hahaha! Vilken vecka är du i nu? Får duscha istället
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)