• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii

Fler födelsedagsbarn här, fast jag uppskattar inte riktigt att fylla år längre :P fick kaffe på sängen och present av min kära man imorse, så fint! Fick lite sång till och med :)

Någon mer som känner av hormonerna mer nu? Jag gråter för typ allt numera, det är svinjobbigt. Är det inte det ena så är det det andra. Nu är jag tex ledsen för att min man åkt till jobbet, även om jag vet att han kommer hem om några timmar igen. Det är väldigt jobbigt! Sen kan jag få åt andra hållet ibland med, värsta skrattanfallen, fast det är inte lika vanligt, men brukar aldrig skratta på det viset annars. Jäkla hormoner! Less på detta, vill bara att bebisen ska komma ut NU! Tio långa veckor kvar...

• Axelberg79

Är det bara jag som är totalt flokig ibland?? Nyss när jag låg i soffan under filten och tittade på tv så "glömde" jag bort att jag var gravid. Och jag har en gigantiska mage just nu hahahaa. Men då fick lillsmurfen för sig att sparka och leva rövare en stund och jag kom på mig själv med att tänka" javisst ja, jag har ju en bäbis i magen"!! Hahahaha Ibland är jag så virrig så jag nästan blir rädd för mig själv. V 28+5.

• Axelberg79

Var till BM idag. Jag hade gått upp ytterligare 2kg så nu är jag på 9 kg under denna graviditet. Magen var 40cm och hjärtljud på 154. Och nu under en vecka så har det varit en sånt liv i magen så det är helt otroligt. Helt underbart <3

• Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-05-13 12:20:24 följande:

Var till BM idag. Jag hade gått upp ytterligare 2kg så nu är jag på 9 kg under denna graviditet. Magen var 40cm och hjärtljud på 154. Och nu under en vecka så har det varit en sånt liv i magen så det är helt otroligt. Helt underbart <3

Var SF måttet 40? Du menar inte 30? Mitt var 31 nu i veckan och ligger över kurvan så har idag gjort glukosbelastning för att utesluta diabetes, då det visat sig att lillebror där inne är lite större än "normalt". Är i vecka 29.
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-05-13 13:12:15 följande:

Var SF måttet 40? Du menar inte 30? Mitt var 31 nu i veckan och ligger över kurvan så har idag gjort glukosbelastning för att utesluta diabetes, då det visat sig att lillebror där inne är lite större än "normalt". Är i vecka 29.

Hahaha kan vara så oxå.. min hjärna är inte som den brukar.. jag vet att det var 4 cm större än förra ggn iaf :)
  • Niyoh81
    Sommarmalva skrev 2016-05-09 08:53:58 följande:

Grattis! Hoppas du hade en fin dag! Vad berodde flytningarna på förra gången?

De vet inte...trodde de va från tappen.

Har idag och igår haft värk som ett band under magen å den har varit stenhård . Förhoppningsvis bara förvärkar

V.33 mage :)

Känner mig tung nu
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-05-13 17:54:01 följande:
    Hahaha kan vara så oxå.. min hjärna är inte som den brukar.. jag vet att det var 4 cm större än förra ggn iaf :)
    Haha, ja visst är man lite virrig nu! Har du börjat samla på dig vätska? Igår hade jag så svullna fötter och vrister så jag hade problem att gå i trappen, kunde knappt vinkla upp fötterna! Det gick ner lite över natten just vid vristerna men uppe på foten var det fortfarande svullet i morse. Idag var det stödstrumpor som gällde, var helt fasansfullt igår! Annars har jag inget för övrigt i kroppen.

I morrn ska vi till Ikea och shoppa det som behövs. Har typ inte skaffat nåt än så börjar bli dags. Har svårt att fatta att vi snart har lillebror här
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-05-13 18:51:23 följande:

Haha, ja visst är man lite virrig nu! Har du börjat samla på dig vätska? Igår hade jag så svullna fötter och vrister så jag hade problem att gå i trappen, kunde knappt vinkla upp fötterna! Det gick ner lite över natten just vid vristerna men uppe på foten var det fortfarande svullet i morse. Idag var det stödstrumpor som gällde, var helt fasansfullt igår! Annars har jag inget för övrigt i kroppen.

I morrn ska vi till Ikea och shoppa det som behövs. Har typ inte skaffat nåt än så börjar bli dags. Har svårt att fatta att vi snart har lillebror här

Jag måste nog vara tvärtom alla andra, mina fötter och händer sväller på natten så det gör jätteont att gå barfota. Måste ha balkongdörren öppen för att det ska bli svalare och då sväller jag mindre. Men på dagarna sväller jag inget alls.

Jag skulle oxå vilja ta en liten shoppingtur och köpa de sista grejjerna.Min sambo tycker jag stressar det lite och att det är låååångt tid kvar... Det är hans första barn och mitt andra :)
  • Namnlös2015

Nu är det bara 7 veckor kvar :)

Inte förrän nu börjar min sambo känna och förstå att vi snart är föräldrar!

Men det är också nu han visar och pratar om det på riktigt, även om han pratat om det mycket innan så har det blivit på ett annat vis nu, typ som han varit i chock i 31 veckor :D

På tisdag ska vi på TUL, ska bli roligt att få se igen! Får man foto då??

• Line9
    Namnlös2015 skrev 2016-05-15 11:51:14 följande:

Nu är det bara 7 veckor kvar :)

Inte förrän nu börjar min sambo känna och förstå att vi snart är föräldrar!

Men det är också nu han visar och pratar om det på riktigt, även om han pratat om det mycket innan så har det blivit på ett annat vis nu, typ som han varit i chock i 31 veckor :D

På tisdag ska vi på TUL, ska bli roligt att få se igen! Får man foto då??

10 veckor kvar för oss :) Det stämmer in på min sambo med.
    Vi var på tul i vecka 28, vi fick inga foton då :(
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)