• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    tovemaja skrev 2016-05-31 20:27:52 följande:

Jag hoppade också in precis :) kul med fler nykomlingar!

Förra graviditeten fick jag två dagar med vidrig mensvärk när bebisen fixerade sig. Kan det vara något sådant?

Var hos BM idag. SF 32 och vågen står på +13kg och jag känner mig sååååå stor! Har nu 5 arbetsdagar kvar... Nedräkning!!!

Åh, visst är det härligt att räkna ner! Jag sitter på jobbet nu och gör mitt sista pass! Går av i morgon bitti 8.30. Känns ofattbart! Tänk att få vara ledig varje dag!!!
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-05-31 23:00:04 följande:

Åh, visst är det härligt att räkna ner! Jag sitter på jobbet nu och gör mitt sista pass! Går av i morgon bitti 8.30. Känns ofattbart! Tänk att få vara ledig varje dag!!!

Hihi. Så tänkte jag oxå, men nu har jag gjort 3dje dagen hemma och är redan less på att vara hemma :) hoppas det blir bättre när sonen slutar skolan, blir lite mer sällskap då.
  • Trollsländan3
    tovemaja skrev 2016-05-31 20:27:52 följande:

Jag hoppade också in precis :) kul med fler nykomlingar!

Förra graviditeten fick jag två dagar med vidrig mensvärk när bebisen fixerade sig. Kan det vara något sådant?

Var hos BM idag. SF 32 och vågen står på +13kg och jag känner mig sååååå stor! Har nu 5 arbetsdagar kvar... Nedräkning!!!

Humm, skulle absolut kuna vara en teori men tycker inte de riktigt känns som hon ligger rätt. Ska på tul o flöde på fredag, så de lär ju visa sig då
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-05-31 22:57:09 följande:

Hej och välkommen! Jag väntar också mitt fjärde barn. Har bf 31 juli. Vi ska till läkaren om en vecka o prata om att bli igångsatt lite tidigare vi med. Hur kommer det sig att SU får bli igångsatt? Om du vill berätta...

Vårt förra barn kom väldigt snabbt! Hade värkar i typ en kvart så fanns inte en chans att vi skulle hinna in. Hon föddes hemma i min säng... Detta satte sina spår och det skulle kännas så bra att bli igångsatt innan så man är på plats liksom. Vi måste dessutom hinna fixa med både skjuts (min sambo har ej körkort) och barnvakt, och åka de 40 minutrarna till förlossningen. Känns jobbigt bara att tänka på...

Vad får du för hjälp hos sjukgymnasten mot foglossning? Är du där regelbundet?

Oj, vilken raketförlossning, då förstår jag verkligen att du vill ha en igångsättning. Tror inte de kan neka dig heller till de med den anledningen.

Min anledningen är att barn nr 2 dog i v 36 av proppar o förkalkningar i moderkakan. Äter blodförtunnande o blir igångsatt i v 37+0 då barnet räknas som fullgånget o dumt att utmana ödet att gå längre. Så går på regelbundna tul o flöde då barnet som dog var tillväxthämnad.

Första gången ja va till sjukgymnasten faktiskt. Fick lite tips o råd. Samt förslag på träning och så fick ja låna hem en TENS apparat. O den hjälper
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-06-01 00:00:27 följande:
    Hihi. Så tänkte jag oxå, men nu har jag gjort 3dje dagen hemma och är redan less på att vara hemma :) hoppas det blir bättre när sonen slutar skolan, blir lite mer sällskap då.
    Jaha, ojdå då blir det långa dagar för dig jag har ju en 5 åring som även gör sin sista dag på dagis idag så jag får nog att göra! Känns lite vemodigt med sista dagen på dagis... I höst är det förskoleklass som gäller...
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-06-01 05:45:51 följande:
    Oj, vilken raketförlossning, då förstår jag verkligen att du vill ha en igångsättning. Tror inte de kan neka dig heller till de med den anledningen.

Min anledningen är att barn nr 2 dog i v 36 av proppar o förkalkningar i moderkakan. Äter blodförtunnande o blir igångsatt i v 37+0 då barnet räknas som fullgånget o dumt att utmana ödet att gå längre. Så går på regelbundna tul o flöde då barnet som dog var tillväxthämnad.

Första gången ja va till sjukgymnasten faktiskt. Fick lite tips o råd. Samt förslag på träning och så fick ja låna hem en TENS apparat. O den hjälper
    Usch så hemskt! Så tragiskt! Gör detta att du är mer orolig när du är gravid? Kan tänka mig att det är svårt att slappna av?
    Jag var hos sjukgymnast tidigt i graviditeten då jag fick fogbesvär väldigt tidigt. Fick lite övningar att göra och ett bälte. Vet inte om det har hjälpt mig direkt. Använder du tensapparaten regelbundet nu eller hur fungerar det? Hjälper den för tillfället? Tänkte om det skulle kunna hjälpa mig på nätterna... Vaknar typ varje timma av att jag har ont i höften och måste vända på mig. Och det är en liten procedur bara det.
  • Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-06-01 07:25:41 följande:

Usch så hemskt! Så tragiskt! Gör detta att du är mer orolig när du är gravid? Kan tänka mig att det är svårt att slappna av?

Jag var hos sjukgymnast tidigt i graviditeten då jag fick fogbesvär väldigt tidigt. Fick lite övningar att göra och ett bälte. Vet inte om det har hjälpt mig direkt. Använder du tensapparaten regelbundet nu eller hur fungerar det? Hjälper den för tillfället? Tänkte om det skulle kunna hjälpa mig på nätterna... Vaknar typ varje timma av att jag har ont i höften och måste vända på mig. Och det är en liten procedur bara det.

Jo, självklart har de satt sin spår. Men försöker tänka positivt. Sätter upp delmål varje gång man sk iväg på ngn undersöknig eller till bm. Har fungerat förvånansvärt bra ändå.

Då har du samma problem som jag med höfterna på kvällen.. fast ibland kan ja inte ens ligga 5 min på sidan utan att jag måste byta.

Körde tens igår innan jag gick o la mig o har sovit mycket bättre, så om de inte är en tillfällighet så måste den ha hjälpt
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-06-01 07:19:24 följande:

Jaha, ojdå då blir det långa dagar för dig jag har ju en 5 åring som även gör sin sista dag på dagis idag så jag får nog att göra! Känns lite vemodigt med sista dagen på dagis... I höst är det förskoleklass som gäller...

Min son är 12år och bor varannan vecka hos sin pappa och min sambo är lastbilschaufför så han är ibland borta från måndag till fredag :) och just denna vecka är jag helt själv..
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-06-01 07:40:35 följande:
    Jo, självklart har de satt sin spår. Men försöker tänka positivt. Sätter upp delmål varje gång man sk iväg på ngn undersöknig eller till bm. Har fungerat förvånansvärt bra ändå.

Då har du samma problem som jag med höfterna på kvällen.. fast ibland kan ja inte ens ligga 5 min på sidan utan att jag måste byta.

Körde tens igår innan jag gick o la mig o har sovit mycket bättre, så om de inte är en tillfällighet så måste den ha hjälpt
    Så skönt att det funkar med delmål, fast så synd att inte kunna njuta fullt ut av graviditeten.
    Det där med höfterna på natten... Hör du också som ett knäppande ljud ibland när du vänder dig om? Nästan som ett plopp liksom i höfterna. Som om de ploppar tillbaka i rätta läget? Låter lite läskigt tycker jag.
    Jobbade ju min sista natt inatt och har faktiskt sovit förundransvärt bra idag. Bara vaknat några få gånger. Så skönt!
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-06-01 08:52:00 följande:
    Min son är 12år och bor varannan vecka hos sin pappa och min sambo är lastbilschaufför så han är ibland borta från måndag till fredag :) och just denna vecka är jag helt själv..
    Ah ok! Då förstår jag att det kan bli långsamt! Jag har de två största (9 o 12 år) varannan vecka och 5 åringen bor här jämt eftersom hon är vår gemensamma. Känns bra att ge henne ett helsyskon som också bor här jämt. Det blir så ensamt för henne när de andra åker till pappa.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)