• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • tovemaja

Får man hoppa in här även om det är lite sent? Har en liten kille i magen som är beräknad till 26/7 (min födelsedag!) och har en 15 månaders son som härjar runt hemma :)

Jobbar 7 dagar till och längtar så tills ledigheten! Dock vet jag att foglossningen kommer bli värre då.. Men har min man föräldraledig hemma med oss till 1 november så hoppas på att det ska funka ändå.

• Axelberg79
    tovemaja skrev 2016-05-27 08:53:45 följande:

Får man hoppa in här även om det är lite sent? Har en liten kille i magen som är beräknad till 26/7 (min födelsedag!) och har en 15 månaders son som härjar runt hemma :)

Jobbar 7 dagar till och längtar så tills ledigheten! Dock vet jag att foglossningen kommer bli värre då.. Men har min man föräldraledig hemma med oss till 1 november så hoppas på att det ska funka ändå.

Samma datum som mig :) roligt. Jag jobbade sista dagen igår.
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-05-27 12:43:39 följande:
    Samma datum som mig :) roligt. Jag jobbade sista dagen igår.
    Jag jobbar i helgen och en natt nästa vecka sen går jag också hem! Känns helt underbart! Jobbar 50% nu, så idag jobbade jag 8-13. Min kropp är helt slut! Av fem timmar!! Nu är det verkligen nedräkning!
  • SommarDahlia

Jag jobbar 3 v till. Tycker om mitt jobb, enda problemet nu är att jag jobbar långa dagar (14h) och även nätter, visserligen sovande natt om inget händer men det är jobbigt att lägga sig efter 23 när man lägger sig vid 21 när man är hemma.

Såfort jag slutar är bebis välkommen ut :)

• tovemaja

Känner samma, och gillar också mitt jobb... Men det är klart, inte det bästa för bebisen om den kommer 6 v tidigt som det skulle bli i mitt fall om han kom andra veckan i juni :)

SommarDahlia skrev 2016-05-28 13:02:08 följande:

Jag jobbar 3 v till. Tycker om mitt jobb, enda problemet nu är att jag jobbar långa dagar (14h) och även nätter, visserligen sovande natt om inget händer men det är jobbigt att lägga sig efter 23 när man lägger sig vid 21 när man är hemma.

• Sommarmalva
    SommarDahlia skrev 2016-05-28 13:02:08 följande:

Jag jobbar också långa dagar, 12 timmars, och har ibland natt, vaken, så jag gick ner på halvtid. Känns jätteskönt! Skulle inte klara hela dagarna. Natten går tyvärr inte att dela på så den får jag ju ta men har bara en natt på tisdag sen går jag hem
  • Moorii

Idag är jag i vecka 32+4 och tidigare visste jag inte hur sd känns ens. Sen igår har jag börjat få det hela tiden gör inget speciellt heller, utan sitter bara i soffan eller så, så inget som triggar igång det direkt. Är det konstigt? Känns lite ibland med, även om det inte är mycket.

• Axelberg79
    Moorii skrev 2016-05-29 19:41:19 följande:

Idag är jag i vecka 32+4 och tidigare visste jag inte hur sd känns ens. Sen igår har jag börjat få det hela tiden gör inget speciellt heller, utan sitter bara i soffan eller så, så inget som triggar igång det direkt. Är det konstigt? Känns lite ibland med, även om det inte är mycket.

Det är livmoderns sätt att börja träna inför förlossningen, det är absolut inget farligt så länge dom inte börjar göra riktigt ont och komma i jämna intervaller.
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-05-29 20:26:54 följande:

Det är livmoderns sätt att börja träna inför förlossningen, det är absolut inget farligt så länge dom inte börjar göra riktigt ont och komma i jämna intervaller.

Tack för svar, skönt att höra! Nog vill jag att han kommer lite tidigare, men inte så här tidigt helst..! Så får hoppas det bara övas därinne :)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)