• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Trollsländan3

Som jag misstänkte ligger hon på minus, uppskattas väga 1721 (31+6) men flödet såg bra ut. Tillbaka om 3 veckor.

• Jw83

Jag sover med isklampar under kudden och tvärdrag i sovrummet.

Vi har en son på 15 månader så en stor del av tiden dagtid spenderar vi i barnpoolen eller i en närliggande badsjö.

Det är varmt att vara gravid! Dessutom så trycker bebisen på för fullt nu! Känner mig extremt bajsnödig hela tiden. Har mycket förvärkar också. Så jag börjar bli rätt trött på att vara gravid..

• Sommarmalva

Jag tycker med att värmen är hanterbar. Jag älskar sommaren och klagar inte i första taget svullnar mycket om ben i fötter dock... Är i vecka 32 nu och har mycket sammandragningar, har haft det i ett par veckor. Endel är riktigt obehagliga! De kan hålla på hela kvällen. Här trycker bebis också på neråt. Blir också väldigt bajsnödig ibland, som går över lika fort.
    Har börjat med Losec. Min räddning! Första dagen igår som jag inte kände av nåt! Underbart!!

• Moorii
    Trollsländan3 skrev 2016-06-03 09:29:37 följande:

Som jag misstänkte ligger hon på minus, uppskattas väga 1721 (31+6) men flödet såg bra ut. Tillbaka om 3 veckor.

Ok, men skönt att flödet såg bra ut. Bra att de håller koll!
  • Niyoh81

[quote=76682140][quote-nick]Trollsländan3 skrev 2016-06-03 09:29:37 följande:[/quote-nick]Som jag misstänkte ligger hon på minus, uppskattas väga 1721 (31+6) men flödet såg bra ut. Tillbaka om 3 veckor.[/quote

Men följer hon sin kurva? I v.35 låg våran lillprins på 1,8 kg å de blev vår sista tul. Sa att han e liten men han följer sin kurva å ligger på nästan -17% men de är ingen fara förrän de hamnar över -22%.

• Trollsländan3
    Niyoh81 skrev 2016-06-03 15:03:18 följande:

[quote=76682140][quote-nick]Trollsländan3 skrev 2016-06-03 09:29:37 följande:[/quote-nick]Som jag misstänkte ligger hon på minus, uppskattas väga 1721 (31+6) men flödet såg bra ut. Tillbaka om 3 veckor.[/quote

Men följer hon sin kurva? I v.35 låg våran lillprins på 1,8 kg å de blev vår sista tul. Sa att han e liten men han följer sin kurva å ligger på nästan -17% men de är ingen fara förrän de hamnar över -22%.

Nä, hon följer inte sin kurva. I v 29 (28+3) låg hon på +8% 1380g. O idag 31+6 1721g. - 13%

Sonen som gick bort i v 36(2010) låg på -23% 2050g.
  • Niyoh81
    Trollsländan3 skrev 2016-06-03 15:25:05 följande:

Nä, hon följer inte sin kurva. I v 29 (28+3) låg hon på +8% 1380g. O idag 31+6 1721g. - 13%

Sonen som gick bort i v 36(2010) låg på -23% 2050g.

Ok va tråkigt å höra men skönt att ni får komma tillbaka igen. Å bra att flödet ser bra ut.

Beklagar de som hände eran son :( <3
  • Timoteja

Jag är så glad. Har gått och oroat mig idag att jag ska behöva gå upp och jobba heltid igen efter att ha varit 50% sjukskriven i två veckor. Men läkaren förlängde sjukskrivningen till den 3/7! Så skönt! Har bf den 14 juli.

• Sommarmalva
    Timoteja skrev 2016-06-03 16:55:32 följande:

Jag är så glad. Har gått och oroat mig idag att jag ska behöva gå upp och jobba heltid igen efter att ha varit 50% sjukskriven i två veckor. Men läkaren förlängde sjukskrivningen till den 3/7! Så skönt! Har bf den 14 juli.

Grattis! Så härligt! Visst är det skönt när det går igenom. Jag är nu hemma med gravidpenning, underbart. Särskilt nu i semestertider. Nu kan jag o barnen vara ute o njuta o bara vara. Och ta med lunchen ut i trädgården! Snart har de stora sommarlov med och då har vi inte en tid att passa! Nu måste man ju ändå upp på morgonen o få iväg dom till skolan.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)