• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Namnlös2015

Vår bebis verkar sitta där hn sitter, så jag har inga stora förväntningar om att hn vänder sig till fredag!

Men det spelar faktiskt ingen roll om det blir snitt eller vaginal förlossning, bara hn mår bra :)

De varmaste dagarna har vi 28 grader i vårt sovrum, inte mycket svalare på natten, men som tur är så är det inte varje dag än :)

Har en AC i sovrummet, har testat så den fungerar så den kommer förmodligen få jobba hårt under sommaren!

• Axelberg79

Jag är nu i v 32.(31+5) I morse vaknade jag och mådde så otroligt illa. Det var nästan som i början av graviditeten. Jag har hört nått om att det är ett enormt hormonpåslag just i dessa veckor, är det nån mer som varit med om det?

• Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-05-30 12:11:38 följande:

Jag är nu i v 32.(31+5) I morse vaknade jag och mådde så otroligt illa. Det var nästan som i början av graviditeten. Jag har hört nått om att det är ett enormt hormonpåslag just i dessa veckor, är det nån mer som varit med om det?

Jag är med i vecka 32 och kan må lite småilla men inte alls så farligt som du verkar råkat ut för. Gick det över? Hoppas du inte kommer dras med det nu. Däremot får jag sån halsbränna nu. Vissa kvällar är det så jag mår illa av den. Har funkat med samarin hittills men bm rekommenderade omeprazol så får köpa det i morgon. Hur har du det med andra krämpor nu?
  • tovemaja

I både denna och förra graviditeten har omeprazol varit min räddning! Det enda som funkat mot den vidriga halsbrännan. Dock verkar magen ha sjunkit lite nu sista dagarna och jag har inte behövt tablett på två dagar nu *peppar peppar*.

Är också i v.32 (33 imorgon!) och fick en släng illamående igår... Visste inte att det var vanligt!

Sommarmalva skrev 2016-05-30 22:20:03 följande:

Jag är med i vecka 32 och kan må lite småilla men inte alls så farligt som du verkar råkat ut för. Gick det över? Hoppas du inte kommer dras med det nu. Däremot får jag sån halsbränna nu. Vissa kvällar är det så jag mår illa av den. Har funkat med samarin hittills men bm rekommenderade omeprazol så får köpa det i morgon. Hur har du det med andra krämpor nu?

• Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-05-30 22:20:03 följande:

Jag tvingade i mig en portion frukost och gick sen och lade mig å sov igen. Sov nästan 3 tim. Ursäkta om det blir äckligt nu men när jag vaknade var jag så oerhört bajsnödig och efter ett smärtsamt toabesök så försvann illamåendet. Vet inte om det kanske var början till förstoppning eller nått. Blev illamående i morse oxå men då var jag bara riktigt hungrig (kl 3 på morgonen) hahaha. Annars mår jag ganska bra. Lite foglossning och att när jag ligger ner så kan jag få andnöd, men det försvinner så fort jag reser mig upp lite. Lillsmurf tycker tydligen att det är skönt att ligga på mina lungor eller nått. Halsbränna har jag oxå men bara lite så oftast räcker det med bubbelvatten, för tyvärr kommer det oftast på kvällen för mig och då kan jag inte ta nått medicinskt för det pgr att jag inte får kombinera det med min andra medicin.
  • Trollsländan3

Hej. Är de okej att jag hoppar in i tråden så här sent?

Är gravid i v 32 o beräknad till den 30 juli, men kommer bli igångsatt vid v 37+0 pga tidigare händelser.

Är sjukskriven sen en v tillbaka pga foglossning o ska till sjukgymnasten idag.

• Axelberg79
    Trollsländan3 skrev 2016-05-31 09:14:59 följande:

Är gravid i v 32 o beräknad till den 30 juli, men kommer bli igångsatt vid v 37+0 pga tidigare händelser.

Välkommen att hoppa in :)
  • Trollsländan3

Tack

Har sen ett par dagar tillbaka fått hemsk molvärk(mensvärk) känns precis som när man har mens. Nån som har lika eller vet vad de beror på?

Min 4:e graviditet. Läste att foglossning kan ha en molande värk men de här känns som nå helt annat.

• tovemaja

Jag hoppade också in precis :) kul med fler nykomlingar!

Förra graviditeten fick jag två dagar med vidrig mensvärk när bebisen fixerade sig. Kan det vara något sådant?

Var hos BM idag. SF 32 och vågen står på +13kg och jag känner mig sååååå stor! Har nu 5 arbetsdagar kvar... Nedräkning!!!

Trollsländan3 skrev 2016-05-31 16:24:21 följande:

Tack

Har sen ett par dagar tillbaka fått hemsk molvärk(mensvärk) känns precis som när man har mens. Nån som har lika eller vet vad de beror på?

Min 4:e graviditet. Läste att foglossning kan ha en molande värk men de här känns som nå helt annat.

• Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-05-31 09:14:59 följande:

Hej och välkommen! Jag väntar också mitt fjärde barn. Har bf 31 juli. Vi ska till läkaren om en vecka o prata om att bli igångsatt lite tidigare vi med. Hur kommer det sig att SU får bli igångsatt? Om du vill berätta...
    Vårt förra barn kom väldigt snabbt! Hade värkar i typ en kvart så fanns inte en chans att vi skulle hinna in. Hon föddes hemma i min säng... Detta satte sina spår och det skulle kännas så bra att bli igångsatt innan så man är på plats liksom. Vi måste dessutom hinna fixa med både skjuts (min sambo har ej körkort) och barnvakt, och åka de 40 minutrarna till förlossningen. Känns jobbigt bara att tänka på...
    Vad får du för hjälp hos sjukgymnasten mot foglossning? Är du där regelbundet?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)