• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-06-07 19:21:26 följande:

Jag äter en varannan el var 3dje dag. Men jag ska till BM på torsdag får se vad hon säger då. Och i morgon så ska vi få titta på vårat gotrollet igen. En koll att moderkakan växte uppåt, den var lite långt ner förra gången. Så då får vi äntligen veta vad det är för filur i min mage :)

Ok, hoppas det ser bra ut! Åh, vad mysigt :) jaså, har ni inte fått reda på kön ännu?
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-06-07 19:34:36 följande:

Ok, hoppas det ser bra ut! Åh, vad mysigt :) jaså, har ni inte fått reda på kön ännu?

Nej dom sa att det inte gick att se till 100% . Men jag tror att det var den barnmorskan som inte orkade bry sig, hon var så kallt och personlig så vi var riktigt besviken när vi gick därifrån. När jag berättade det för min BM så sa hon att hon skulle fixa så det blev nån annan som gjorde det denna gång. Så vi längtar jättemycket tills i morgon.
  • Sommarmalva
    Axelberg79 skrev 2016-06-07 21:37:37 följande:
    Nej dom sa att det inte gick att se till 100% . Men jag tror att det var den barnmorskan som inte orkade bry sig, hon var så kallt och personlig så vi var riktigt besviken när vi gick därifrån. När jag berättade det för min BM så sa hon att hon skulle fixa så det blev nån annan som gjorde det denna gång. Så vi längtar jättemycket tills i morgon.
    Fast jag tror alla säger att det inte är 100%. Vi fick höra att det är en pojke, och hon pekade ut en viss kroppsdel fast ändå så sa hon att det KAN va fel, och att navelsträngen skulle kunna ligga så olämpligt så det såg ut som en snopp.
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-06-07 21:37:37 följande:

Tråkigt när det blir så :/ vad spännande att ni ska få veta på riktigt imorgon! Håller tummarna för att ni får en trevligare barnmorska!
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-06-07 22:22:35 följande:

Fast jag tror alla säger att det inte är 100%. Vi fick höra att det är en pojke, och hon pekade ut en viss kroppsdel fast ändå så sa hon att det KAN va fel, och att navelsträngen skulle kunna ligga så olämpligt så det såg ut som en snopp.

Jag har totalt varit på tre ultraljud mellan vecka 19 och vecka 23, två olika bm och en hjärtläkare och alla tre konstaterade att där var något som flög omkring vi såg det själva dessutom, så skulle bli vääldigt förvånad om det skulle visa sig vara fel :P Men det händer helt klart att bm ser fel, det har man ju hört.
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-06-07 22:29:52 följande:
    Jag har totalt varit på tre ultraljud mellan vecka 19 och vecka 23, två olika bm och en hjärtläkare och alla tre konstaterade att där var något som flög omkring vi såg det själva dessutom, så skulle bli vääldigt förvånad om det skulle visa sig vara fel :P Men det händer helt klart att bm ser fel, det har man ju hört.
    Jo precis, vi såg ju också vad som såg ut som en snopp, ändå sa hon att det inte var 100% det var det jag menade, då någon(kommer ej ihåg vem) skrev att bm inte kunde säga säkert. Jag har hört att de alltid säger så. Jag själv är ju också övertygad om att det är en lillebror vi har.
  • Sommarmalva

Åh! Vaknade kl 5 i morse av att fogarna gjorde skitont och det kvittade hur jag låg. När jag väl var vaken kände jag hur varmt det var och var tvungen att öppna fönstret... När jag krånglat ner mig i sängen igen blev jag kissnödig, och efter toabesök låg jag vaken i sängen i närmare en timme för att jag då väckt lillebror i magen som höll låda, och hungrig var jag. Bara att gå upp! Detta gick väl an om man fick vila lite på dagen men med tre barn så händer ju inte det! Så arg på mig själv att jag inte kunde sova. Fast det är rätt mysigt att sitta ensam o äta frukost framför Nyhetsmorgon

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-06-07 23:22:52 följande:

Jo precis, vi såg ju också vad som såg ut som en snopp, ändå sa hon att det inte var 100% det var det jag menade, då någon(kommer ej ihåg vem) skrev att bm inte kunde säga säkert. Jag har hört att de alltid säger så. Jag själv är ju också övertygad om att det är en lillebror vi har.

Jo, så är det antagligen, förstår ifall de inte kan säga vad det är till 100 %, då det händer att det blir fel.

Mysigt med lite egentid på morgonkvisten, även om det var pga dålig sömn :) jag har inte heller sovit nåt vidare inatt. Precis som för dig så satte bebis igång här med, läge att öva karatesparkar tyckte han ;) men men, bara att vänja sig vid sömnbrist antar jag..
  • Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-06-08 08:04:43 följande:
    Jo, så är det antagligen, förstår ifall de inte kan säga vad det är till 100 %, då det händer att det blir fel.

Mysigt med lite egentid på morgonkvisten, även om det var pga dålig sömn :) jag har inte heller sovit nåt vidare inatt. Precis som för dig så satte bebis igång här med, läge att öva karatesparkar tyckte han ;) men men, bara att vänja sig vid sömnbrist antar jag..
    Ja eller hur! Man kan tycka att kroppen ska tycka att man ska få vila ut innan bebis kommer men så är det inte. Istället ska kroppen vänja sig vid sömnbrist. Knepigt!
  • Axelberg79

För första ggn under min graviditet så har jag brutit ihop.... Var på ul nu för att kolla moderkakan, jag började med att säga att jag måste få veta könet idag. Hon svarade då lite kort att hon bara skulle kolla moderkakan. Jag började berätta varför jag ville veta och hon börjar ifrågasätta och sa att det är ju endå inget du kan ändra på! Men hon kollade lite snabbt men sa att navelsträngen låg mitt mellan benen så hon kunde inte se.. Då började tårarna rinna på mig och hon gjorde ett till försök. Så till 90% tyckte hon sig se en flicka till slut men jag vet inte hur jag ska göra nu.... vet inte om jag vågar köpa tjejkläder eller om jag måste köpa naturella färger bara... Känner mig så förvirrad.. suck.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)