• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Jennie med ie

Jamen då så :) Då syns de ju såklart.

Hade jag haft en dotter hade hon fått både i näsan och ögonbrynet, klart hon ska få vara lika fin som son mamma.

Anonym (ajajaj) skrev 2016-01-18 22:13:29 följande:

Mja springer hon runt naken på stranden så ser ju alla hur fint det är.

Men jag ville ju egentligen bara poängtera att man inte gör något på andras kroppar för att man själv tycker det är snyggt.

Det är givetvis inte okej för fem öre att pierca sin dotters bröstvårtor.

Men det skulle ju helt klart kunna jämföras med att ta hål i ögonbrynet på sonen för att JAG tycker det ser coolt ut. Killar ska ju se tuffa ut och tjejer ska se söta ut.

Men tänk vilket ramaskri det hade blivit om en pappa lagt ut en tråd om hur man piercar ögonbrynen på en treåring på bästa sätt ;)

• Anonym (Mamma)
    Jennie med ie skrev 2016-01-18 22:36:14 följande:

Jamen då så :) Då syns de ju såklart.

Hade jag haft en dotter hade hon fått både i näsan och ögonbrynet, klart hon ska få vara lika fin som son mamma.

Har du hål i näsan och ögonbrynen?
  • EnAnonumius
    Jennie med ie skrev 2016-01-18 22:03:05 följande:
    Fast där ser ju inte andra hur söt hon är. Ta näsan åtminstone.
    Kan både ta en "earl" , "septum" och en "näsvinge".   Så blir ju dottern extra söt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hmm)

..och en tribal i svanken.
    När hon fyller 4 får hon en pitbull också.
    Antagligen heter hon typ Melanie eller Destiny eller något liknande ..

• Drottningen70

Normala föräldrR inser att de har ett BARN, ingen JULGRAN som ska pyntas, och utsättas för helt onödig smärta. Normala barn leker i sand, blir smutsiga,klättrar i träd, tar fart och springer igenom en buske i full fart etc...

Nu verkar ju TS barn inte göra dessa normala saker, antagligen för att hpn redan vid så späd ålder snappat upp hemmifrån är ayy hennes främsta uppgift som barn är trippa omkring och vata snygg, snarare än att få utforsk. Gräva, kasta sig lerpölar och annat normalt skoj.

Det är nåt allvarligt fel påföräldrar som sticker hål på sina barn för att de tycker det är snyggt, tänk om man fick sticka hål på sina barn även i bestraffningssyfte....

Sjukt är det som sagt. Kanske är de föräldrar som får osedvanligt fula barn som behöver pynta upp dem.. Ser hur som helst hur tacky som helst. Skräpfolk som bor i husvagn och som säger att de gått i livets hårda skola...

• Jennie med ie

Bara ett av ögonbrynen.

Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 22:38:32 följande:

Har du hål i näsan och ögonbrynen?

• Jennie med ie

Jag var dock betydligt äldre än 3 år när jag skaffade dem ;)

Jennie med ie skrev 2016-01-18 23:02:57 följande:

Bara ett av ögonbrynen.

• Anonym (Mamma)
    Jennie med ie skrev 2016-01-18 23:25:03 följande:

Jag var dock betydligt äldre än 3 år när jag skaffade dem ;)

Bra :) bryter man normer bör man vara gammal nog att förstå konsekvenserna för det.
  • Asirna

Men HERREGUD?!
    Varför ska ni göra beslutet om hon ska hål i öronen när hon bara är 3 år?!

Låt henne bli äldre iaf till hon är 8+ och låt henne ta beslutet själv.

Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?