• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Badfantasten

Våra tjejer var några år äldre men använde ingen bedövning. Aldrig hört att någon annan gjort det.

Dock rekommendera jag STARKT att du väljer ställe som tar båda öronen samtidigt så det bara blir ett kort (1 sek) smärt tillfälle. Barnen grät till kort men efter en minut var det bra igen. Tjejerna var 6 och 7 år.

• Anonym (Mamma)

puff!

• Anonym (Galet)

Varför ta hål i öronen på en 3 åring? För att ni föräldrar tycker det ser snyggt ut?

Stackars liten som utsätts för det onda.

• Anonym (..)

Låtsasörhängen vore smartare, iaf till hon blivit lite äldre..

• Anonym (Mamma)
    Badfantasten skrev 2016-01-17 15:49:42 följande:

Våra tjejer var några år äldre men använde ingen bedövning. Aldrig hört att någon annan gjort det.

Dock rekommendera jag STARKT att du väljer ställe som tar båda öronen samtidigt så det bara blir ett kort (1 sek) smärt tillfälle. Barnen grät till kort men efter en minut var det bra igen. Tjejerna var 6 och 7 år.

Vi tänkte gå till frisören men man kanske kan be att de är två st som skjuter hål samtidigt då? Tack! Det gör ju lite ont i mammahjärtat om hon gråter
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Galet) skrev 2016-01-17 15:50:27 följande:

Varför ta hål i öronen på en 3 åring? För att ni föräldrar tycker det ser snyggt ut?

Stackars liten som utsätts för det onda.

Ja jag tycker det är fint!! Nå fel med det eller?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (..) skrev 2016-01-17 15:52:38 följande:

Låtsasörhängen vore smartare, iaf till hon blivit lite äldre..

Nä det är inte ett alternativ. Hon kommer bara tappa dem
  • Anonym (Galet)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:53:37 följande:
    Ja jag tycker det är fint!! Nå fel med det eller?
    Precis vad jag trodde. DU tycker det är fint. Stackars barn som får lida pga det.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Galet) skrev 2016-01-17 15:54:55 följande:

Precis vad jag trodde. DU tycker det är fint. Stackars barn som får lida pga det.

Det är inte synd om henne
  • Anonym (Mamma)

Hon kommer vara tacksam när hon är äldre att det redan är gjort och att hon då glömt smärtan

Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?