• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • EnAnonumius
    McIris skrev 2016-01-18 20:52:04 följande:
    Det går inte att dra slutsatser om någons förmåga som förälder, att klara av att bestämma över viktiga saker eller inte. Det är förmätet, inskränkt och omoget. Jag anser inte att låta ett barn ta hål i öronen är varken fel eller riskabelt, så det handlar om en debatt i sakfrågan. Jag bestämmer att mina barn ska äta ordentligt lagad mat varje dag, bara sötsaker nån gång i v, gå o lägga sig i tid, klä sig ordentligt, röra på sig och jag bestämmer oändligt mycket för deras välmående skull som de inte håller med om. Men jag anser inte att deras önskan att ta hål i öronen på nåt sätt skadar dem, mycket annat gör.
    Du ser inte skillnad mellan att och tänka på hälsan för sitt barn och tillfoga KROSSKADOR på ett barn?

På vilket sätt gynnar det barnens hälsa att få KROSSKADOR i öronen?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (stackars barn)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 20:51:30 följande:

Fördelen med att ha växt upp inne i stan och ha gått på fina skolor är att jag har en pansarsköld för bittra människor. Är van vid ett tufft klimat och tar således därför inte åt mig alls av vad ni skriver. Jag tycker på riktigt synd om er men om jag ska vara ärlig är jag oerhört fascinerad av denna tråd. Därför hänger jag kvar.

Du kan ha växt upp "inne i stan" , gått på dina fina skolor och bo i värsta etagevåningen och vara kompis med Madde och Vickan ,likt förbannat är det så WT något kan bli att göra något sådant mot ett litet barn . Men du verkar ha svårt att ta in detta , din sk finhet till trots .
  • Anonym (Hmm)

Skiter i vilket - man tar sig inte sådana friheter med sitt barn.
    Min grabb blir 11 till våren, hmmm, han vill nog ha en Prince Albert skulle jag tro..
    det blir fint.

• Anonym (:()

Att ta hål i öronen på ett så litet barn strider mot barnkonvensionen på flera punkter. Så sorgligt att ett så viktigt dokument inte följs bättre. Sverige har ju ändå undertecknat den. Då borde det också finnas lagar som ser till att den efterlevs.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (stackars barn) skrev 2016-01-18 22:18:29 följande:

Du kan ha växt upp "inne i stan" , gått på dina fina skolor och bo i värsta etagevåningen och vara kompis med Madde och Vickan ,likt förbannat är det så WT något kan bli att göra något sådant mot ett litet barn . Men du verkar ha svårt att ta in detta , din sk finhet till trots .

Jag behöver inte hävda mig :) du får tycka att jag är trashig om du mår bättre av det. Men jag tycker inte du ska använda dig av uttrycket WT för det är rasistiskt!
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (:() skrev 2016-01-18 22:20:58 följande:

Att ta hål i öronen på ett så litet barn strider mot barnkonvensionen på flera punkter. Så sorgligt att ett så viktigt dokument inte följs bättre. Sverige har ju ändå undertecknat den. Då borde det också finnas lagar som ser till att den efterlevs.

Nej det gör det inte :)
  • fkh
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 20:45:30 följande:

Själv dömer jag ingen. Jag ser inte ner på folk som du kallar för trailor (trailer) trash. Jobbar som jurist och har lärt mig att man inte ska se ner på andra och vara ödmjuk, ett tips är att ta efter det, alla mår så mycket bättre av det.

Ser inte heller ner på någon. Men har svårt att identifiera mig med typer som medvetet gör illa sina små barn för att de ska bli lite vackrare att titta på, vilket förstås är en smaksak. Bara konstaterar att det förekommer oftare inom lågutbildade kretsar vilka är desamma som också skickar sina barn till skönhetstävlingar och dyl, och mindre hos högutbildade familjer där man för det mesta av naturliga anledningar inte lägger lika stor vikt i utsmyckning av barnen utan mer deras hälsa och välmående. Sen kan det mycket väl vara så att du är ett undantag.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-01-18 22:20:07 följande:

Skiter i vilket - man tar sig inte sådana friheter med sitt barn.

Min grabb blir 11 till våren, hmmm, han vill nog ha en Prince Albert skulle jag tro..

det blir fint.

Mm men jag har inte tagit mig friheter. Hon ville och jag ville. Båda nöjda. Ha det bra!
  • EnAnonumius
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 22:27:32 följande:
    Jag behöver inte hävda mig :) du får tycka att jag är trashig om du mår bättre av det. Men jag tycker inte du ska använda dig av uttrycket WT för det är rasistiskt!
    Jasså om du inte behöver hävda dig.. Varför får då ditt barn lida av att du beter dig som just White Trash och tillfogar ditt barn krosskador i öronen?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mamma)
    fkh skrev 2016-01-18 22:28:07 följande:

Ser inte heller ner på någon. Men har svårt att identifiera mig med typer som medvetet gör illa sina små barn för att de ska bli lite vackrare att titta på, vilket förstås är en smaksak. Bara konstaterar att det förekommer oftare inom lågutbildade kretsar vilka är desamma som också skickar sina barn till skönhetstävlingar och dyl, och mindre hos högutbildade familjer där man för det mesta av naturliga anledningar inte lägger lika stor vikt i utsmyckning av barnen utan mer deras hälsa och välmående. Sen kan det mycket väl vara så att du är ett undantag.

Jo det gör du :) uttrycker man sig som du så dömer man folk. För min del gör det inget men du borde fundera på vad för typ av människa du vill vara till nästa gång. Ingen gillar fördomsfulla och dömande personer. Hoppas du mår bättre snart :)
Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?