Utflykt i verkligheten skrev 2016-01-18 12:39:58 följande:
Jag lägger inga värderingar i ditt beslut ts. Det enda jag vill be dig om är att ta din dotter till en riktig piercare. Riskerna med pistol är långt värre än du kan föreställa dig.
Prata med en piercingstudio och fråga vilken typ av örhängen de rekommenderar att du tar med dig, som är lite mer barnanpassade än de som finns där.
Snälla, jag ber dig, gör det ordentligt om du nu har bestämt dig. Konsekvenserna kan annars bli långt jobbigare än vad du vill utsätta din dotter för.
www.safepiercing.se/piercing/faq/haltagningsp...
offerstudio.se/
Första stycket:
www.barbarella.se/Public/Studio/showSpecificP...Det var riktigt bra gjort att du lade in länkar om denna "pistol" då den är skadlig. Jag själv har endast gjort fyra hål med pistol och resten av mina 8 hål med stoppnål, sårspriit och sedan läkeringar. Mina hemma gjorda hål är långt mycket "snyggare" ur piercing/läknings synpunkt än pistolhålen.
Det jag undra över är varför du inte länkade till Barbellas vanliga frågor?
Där ligger mycket viktig information som skulle behövas för denna tråden:
"För piercings i örsnibb har vi ingen lägre åldersgräns,
men förälder/målsman måste vara med på plats vid piercingtillfället och BÅDE kund och förälder/målsman skall ha med sig giltig fotolegitimation.
Barnet skall vara gammalt nog att förstå vad det är som skall hända och förstå skötselråden vi ger, samt kunna sköta om sina piercings på mer eller mindre egen hand."
http://www.barbarella.se/Public/Studio/studioFAQ
Hur stor sannolikhet tror du Barbella låter en fåfäng mamma som vill behandla sitt barn som en docka i stället för en en lite levande varelse?