• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Anonym (Wtf)

Låter ju sjukt.Varför.Tänk till innan ni gör det.

• Anonym (Livia)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 20:39:20 följande:
    Tack!!!! Äntligen en vettig person förutom första svaret jag fick. Blev ärligt talat chockad över reaktionen här och alla påhopp, folk är ju inte kloka...
    Nu ska vi se...

Du är VUXEN (antar jag) och ser kritik som påhopp och klarar tydligen inte av att få lite hårda kommentarer emot dig på ett internetforum, där du dessutom är anonym.

Men ditt BARN, som bara är 3 år, henne ska du utsätta för både smärta och risker, men det är inget påhopp, inget övergrepp alls? För "hon skulle bli så söt."

de som är kloka här, är de som väljer att INTE göra illa sina barn med flit, för att "göra dem sötare."
  • Fröken Apelsin
    Furienna skrev 2016-01-18 18:30:44 följande:

Helt oansvarigt. Se nu bara till att hon inte får infektion i öronen, bara för att du vill ha en gullig docka att visa upp... :( 

Jag antar att du själv bara väljer skitfula kläder till din dotter eftersom du anser att man inte får ha något vackert på sitt barn.
  • Anonym (Näfy)

Tacksam för att de smärtan redan är gjord när hon blir äldre ??? Driver du nu eller ?
    Nej herregud va hemskt

• EnAnonumius
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 17:37:09 följande:
    Idag har vi tagit hål! Dottern är jättenöjd och vill kolla sig i spegeln hela tiden :) himla gullig. Hon rörde inte en min när hålen togs, förmodligen pga emblasalvan så tack för tipset!
    Här i Sverige kommer tydligen White Trash personer oavsett om de är högutbildade eller lågutbildade, eller där emellan.

• Anonym (Hmm)

Varför starta en tråd om huruvida man borde .. när man i alla fall gör fel??

• Anonym (Jo)
    EnAnonumius skrev 2016-01-18 20:27:33 följande:

Här i Sverige kommer tydligen White Trash personer oavsett om de är högutbildade eller lågutbildade, eller där emellan.

Du är ju helt klart ett levande bevis för det...
  • EnAnonumius
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 19:07:30 följande:
    Haha! Alla kan se att jag inte har sagt lika hemska saker som alla andra. Folk har sagt att mitt barn kommer se billigt ut, att vi är WT (hemskt uttryck förresten), att jag är dum i huvudet osv.
    Nej nej du kan ju sitta och inbilla dig det när du kvackar som en White Trash, resonera som en White Trash och slår i från dig dina dumma argument som just det en White Trash.

Sitter och anser att flickan är till för din egoistiska välbefinnande i första hand för att DU anser att det år så fiiint med krosskadade öron för att hon skall se ut som en trofé docka, än att vara ett barn. 

Det är tydligen HELT okey att behandla ditt barn som en leksak för att det skall vara ögongodis för dig. Men när folk ryter ifrån till dig så skall du sitta och bli tjurigt som ett barnm och komma med WT-argument "jag har ju inte sagt lika hemska saker". Nej med du gör hemska saker mot ditt barn.

Du är i grund och botten samma skrot och korn som en barnmisshandlare. Det är personer med dina White Trash argument som borde göra att pierca barn under 12 års ålder skulle räknas som grov barnmisshandel. Så att föräldrar inte för griper sig på barnet med de smaklösa White Trash argumentet "men jag tycker det blir så fint".

Människor som Anonym (mamma), borde hålla sig till dockor i stället för levande barn.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mamma)
    fkh skrev 2016-01-18 19:20:54 följande:

Tycker det finns få saker som är så tacky som att ta hål i öronen på så små barn. Definitivt inget jag förknippar med högutbildade/höginkomsttagare som någon skrev ovan utan snarare "trailor trash". Hoppas din dotter inte får någon infektion.

Själv dömer jag ingen. Jag ser inte ner på folk som du kallar för trailor (trailer) trash. Jobbar som jurist och har lärt mig att man inte ska se ner på andra och vara ödmjuk, ett tips är att ta efter det, alla mår så mycket bättre av det.
Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?