• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Bahahah) skrev 2016-01-18 18:03:34 följande:

Stackars barn.... Hoppas hon inte får nickelallergi.... 

Men du är väl nöjd... som någon sa, en liten trofé dotter på din arm... chihuahuan i koppel och latten i näven när du pinnar mellan jobb, AW, gymmet och vad nu man som högutbildad gör i Stockholm......... Du har iallafall cementerat mina fördomar om Brats/bimbos från Stockholm... 

Va vidrig man kan bli som medmänniska.

Är du en sån som mobbar på jobbet eller bara på nätet? Har det hänt dig något i livet som gjort dig till en sådan människa?
  • Furienna

Helt oansvarigt. Se nu bara till att hon inte får infektion i öronen, bara för att du vill ha en gullig docka att visa upp... :( 

• Anonym (Mamma)
    Ominous skrev 2016-01-18 18:23:08 följande:

Baserat på det så kan vi anta att du gått till en random smyckesbutik eller liknande för att ge ditt barn en krosskada som nu ska försöka läka. Plast är defintivit inte bra. Hade du gått till en seriös piercare hade du fått denna informationen samt läkesmycke i titan. För att inte tala om vårdprodukter.

Hur hade du tänkt göra rent piercingarna?

Hurvida det är okej att pierca sitt barn eller inte skiter jag i, folk får väl göra som de vill. Men att utsätta sitt barn för en piercing-pistol som trycker igenom ett trubbigt smycke genom barnets öron är oanvarigt och acceptabelt. Då spelar det ingen roll om barnet är 3år eller 17år..

Men du sparade ju några hundra kronor, det är väl gött?

Piercare tar inte emot små barn, pengar är inga problem för min familj. Det gjorde inte ont alls och dottern har varit salig hela dagen :)

Jag kommer göra rent piercingarna som man ska. Var det något mer?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Jo) skrev 2016-01-18 18:24:34 följande:

Va vidrig man kan bli som medmänniska.

Är du en sån som mobbar på jobbet eller bara på nätet? Har det hänt dig något i livet som gjort dig till en sådan människa?

Håller med. Det är hemskt hur vuxna människor uttrycker sig på nätet. Ser inte framemot när min dotter blir stor nog av att få se allt näthat. Det är vidrigt. Man kan säga vad man tycker utan att kalla en person för massa hemska saker. Det är vad vi normala vuxna gör iaf.
  • Anonym (fruktansvärt)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 18:58:54 följande:
    Håller med. Det är hemskt hur vuxna människor uttrycker sig på nätet. Ser inte framemot när min dotter blir stor nog av att få se allt näthat. Det är vidrigt. Man kan säga vad man tycker utan att kalla en person för massa hemska saker. Det är vad vi normala vuxna gör iaf.
    Det är hemskt hur folk uttrycker sig:
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:53:37 följande:
    Ja jag tycker det är fint!! Nå fel med det eller?
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:58:06 följande:
    Ja ja sköt dig själv

Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 16:13:31 följande:
    Håll dig till frågan istället

Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 20:39:20 följande:
    Tack!!!! Äntligen en vettig person förutom första svaret jag fick. Blev ärligt talat chockad över reaktionen här och alla påhopp, folk är ju inte kloka...

Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 21:32:49 följande:
    Förmodligen var du smutsig och hade dålig hygien. Min dotter är inte sån.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (fruktansvärt) skrev 2016-01-18 19:03:40 följande:

Det är hemskt hur folk uttrycker sig:

Haha! Alla kan se att jag inte har sagt lika hemska saker som alla andra. Folk har sagt att mitt barn kommer se billigt ut, att vi är WT (hemskt uttryck förresten), att jag är dum i huvudet osv.
  • Anonym (Mamma)

Folk som har skrivit sin åsikt utan påhopp respekterar jag verkligen. Vi alla tycker olika. Att skriva "det du gör är enligt mig förjävligt och helt fel mot barnet" är helt okej. Att skriva "du är dum i huvudet, saknar hjärna och misshandlar ditt barn" är ju helt skevt. Ska visa tråden för mina vänner så får de sig ett gott skratt. Min make satt bara med öppen mun när han kollade igenom era vidriga svar. Tur att jag slipper er till vardags :)

• Anonym (Hmm)

Tur att vi vardagsföräldrar slipper dig ....

• fkh

Tycker det finns få saker som är så tacky som att ta hål i öronen på så små barn. Definitivt inget jag förknippar med högutbildade/höginkomsttagare som någon skrev ovan utan snarare "trailor trash". Hoppas din dotter inte får någon infektion.

• Anonym (Hmm)

Ooouups - inte kalla någon Trailer Trash på FL - gjorde det när det gällde mysbyxor, svanktattisar och pit-bulls - fick käka upp det ordentligt, hahaha

Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?