• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Anonym (Mamma)
    McIris skrev 2016-01-18 20:52:04 följande:

Det går inte att dra slutsatser om någons förmåga som förälder, att klara av att bestämma över viktiga saker eller inte. Det är förmätet, inskränkt och omoget. Jag anser inte att låta ett barn ta hål i öronen är varken fel eller riskabelt, så det handlar om en debatt i sakfrågan. Jag bestämmer att mina barn ska äta ordentligt lagad mat varje dag, bara sötsaker nån gång i v, gå o lägga sig i tid, klä sig ordentligt, röra på sig och jag bestämmer oändligt mycket för deras välmående skull som de inte håller med om. Men jag anser inte att deras önskan att ta hål i öronen på nåt sätt skadar dem, mycket annat gör.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (ajajaj) skrev 2016-01-18 21:31:03 följande:

Får jag en dotter ska jag fan ta och pierca hennes bröstvårtor för jag tycker det är så fint! 

Mm vilken bra jämförelse :)
  • Anonym (ajajaj)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 21:38:20 följande:
    Mm vilken bra jämförelse :)
    På vilket sätt är den dålig? 

Eller kanske om jag får en son kanske jag ska sätta dit en piercing i varje ögonbryn så att han blir coolast på dagis, är det en bättre jämförelse och ett okej beteende ? 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (ajajaj) skrev 2016-01-18 21:41:48 följande:

På vilket sätt är den dålig? 

Eller kanske om jag får en son kanske jag ska sätta dit en piercing i varje ögonbryn så att han blir coolast på dagis, är det en bättre jämförelse och ett okej beteende ? 

Åtminstone i våra kretsar är hål i öronen en helt annan sak än hål i bröstvårtorna. Hål i bröstvårtorna ses av många som sexuellt. Det har med normer att göra, hål i öronen är fint (i våra kretsar) och andra piercings är inte det. Men om min dotter vill göra det när hon är 15 ungefär så kanske hon får det. Inte för att jag tror att hon kommer vilja ha det dock :)
  • EnAnonumius
    Får jag en dotter ska jag fan ta och pierca hennes bröstvårtor för jag tycker det är så fint! 
    Drastisk, men en helt perfekt underbar jämförelse.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (ajajaj)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 21:51:51 följande:
    Åtminstone i våra kretsar är hål i öronen en helt annan sak än hål i bröstvårtorna. Hål i bröstvårtorna ses av många som sexuellt. Det har med normer att göra, hål i öronen är fint (i våra kretsar) och andra piercings är inte det. Men om min dotter vill göra det när hon är 15 ungefär så kanske hon får det. Inte för att jag tror att hon kommer vilja ha det dock :)
    Så med andra ord gör du det även för att du vill att din lilla tös ska vara sötare än dom andra barnen eller? Nej jag säger vänta med det tills hon iallafall kan uttala meningen "mamma jag vill ha hål i öronen"
  • EnAnonumius
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-18 21:51:51 följande:
    Och så har vi mer dömanden, från din sida.

Här är en adekvat jämförlse.

Om många i din krets anser att det är en fin sak att hoppa ut för ett stup när de fyller 50 skulle du också hoppa ut för ett stup då med? För det är ju något fint att göra.

Så bara för att något är FINT i dina kretsar så är det okey att gå förbi en frisör och tillfoga KROSSKADOR på din treåring?

Om det hade ansetts som FINT i dina kretsar att ha en piercing i klitoris kappan så skulle du sätta en på din treåring för att det är ju så fint i dina kretsar.

Fler White Trash argument du skall komma med?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (ajajaj) skrev 2016-01-18 21:58:14 följande:

Så med andra ord gör du det även för att du vill att din lilla tös ska vara sötare än dom andra barnen eller? Nej jag säger vänta med det tills hon iallafall kan uttala meningen "mamma jag vill ha hål i öronen"

Eh nej? Jag gör det för att hon vill och för att jag tycker det är fint. Hade inte gjort det om hon tyckte det var fult. Vad har det med andra barn att göra?!

Men vadå vänta med det, det är redan gjort.
  • Jennie med ie

Fast där ser ju inte andra hur söt hon är. Ta näsan åtminstone.

• Anonym (ajajaj)
    Jennie med ie skrev 2016-01-18 22:03:05 följande:

Fast där ser ju inte andra hur söt hon är. Ta näsan åtminstone.

Mja springer hon runt naken på stranden så ser ju alla hur fint det är.
    Men jag ville ju egentligen bara poängtera att man inte gör något på andras kroppar för att man själv tycker det är snyggt.
    Det är givetvis inte okej för fem öre att pierca sin dotters bröstvårtor.

Men det skulle ju helt klart kunna jämföras med att ta hål i ögonbrynet på sonen för att JAG tycker det ser coolt ut. Killar ska ju se tuffa ut och tjejer ska se söta ut.
    Men tänk vilket ramaskri det hade blivit om en pappa lagt ut en tråd om hur man piercar ögonbrynen på en treåring på bästa sätt ;)
Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?