• Anonym (Trött)

Hatar min bonus

Jag vet inte vart jag ska börja... 
    Allmänt jävla trött och vet att jag kommer få extremt mycket påhopp men jag måste få skriva av mig. 

Jag och sambon har varit tillsammans i typ 9 månader. I början var jag öppen för bonusen (hon är 7år) tyckte om henne och jag har verkligen försökt allt. Fixat så hon fått större rum, målat hennes rum i dom färgerna hon vill ha. Hämtar och lämnar på skolan. tex: Tidigare var hon på fritids på morgonen för att hennes pappa börjar tidigt, jag börjar senare och kan då köra henne till skolan så hon slipper fritids som hon enligt henne själv hatar. 
    Hon kan önska en maträtt när man gör den och ställer på bordet är hon inte hungrig och det är äcklig mat. Tittar jag på tv så ska hon kolla på tv. 

Men ju flera pappa veckor det blir ju mera ogillar jag barnet. Hon är på riktigt odräglig. Gnällig och bio mamman skämmer bort henne. När hon är här och inte får som hon vill (pappan står på sig) så blir det typ kaos. Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör...
    Jag har börjat göra så att jag "gömmer mig" i sovrummet (eller åker till stallet) så jag slipper henne. Men nu vet jag inte om det är en tillfällighet eller om hon har kommit på något... Men hon använder sin pappas ipad som hon alltid har gjort. Hon kör slut på batteriet och ska sen spela när hon laddar. 

Problemet är att laddaren finns vid min och sambons säng och vi har uttag i själva sängen så sladdar och sånt är undangömda i själva sängen och det ända som sticker fram är själva laddsladden = man kan liksom inte bara ta laddaren och gå för då måste man flytta på hela sängen...

Och det är inte det är inte bara det att hon då ska vara där när jag är där. Utan hon vill vara ensam. Så då ska jag LÄMNA MITT sovrum för att HON ska få vara där SJÄLV. 
    Ska prata med sambon ikväll när hon sover. Men är det för mycket begärt att jag ska få vara själv i mitt eget sovrum?

Jag har blivit tvungen att flytta ifrån min hemstad då min sambo inte kan flytta pga henne. Han vet att jag inte trivs i staden och att jag känner mig som en gäst i den här lägenheten.... Känner mig inte heller speciellt välkommen när hon säger att hennes rum är hennes och resten av lägenheten är hennes pappa...

Jag har tidigare föreslagit att jag och sambon skulle vara särbos. Det vill inte han. Speciellt inte nu när vi planerar och försöker skaffa barn...

• Svar på tråden Hatar min bonus
  • Anonym (hoja)
    Anonym (Trött) skrev 2016-01-30 13:37:50 följande:

Ja, hata är ett starkt ord. 

Och nej jag tror inte att jag kommer att hata min egna barn. 

Men när man måste bo med en odräglig skit unge som jag inte har valt för 5 öre som dessutom vad det känns som, gör allt för att jävlas med mig. Ja då hatar jag henne. 

Ursäkta??

Du valde att bo med barnet det ögonblicket du flyttade ihop med din sambo. Barnet valde däremot aldrig att bo med dig.

Nog för att det kan vara en jobbig situation för alla. Men jag förväntar mig i alla fall att vuxna människor tar ansvar för sina egna livsval istället för att bara gnälla och skylla all sin olycka på andra.

Ts, deg är du och ingen annan som satt dig i din situation. Det är också du som har ansvar för att din situation till det bättre. Några förslag?
  • Anonym (hoja)
    Anonym (Trött) skrev 2016-01-30 13:46:24 följande:

SOM JAG VISSTE GICK JU ALLA BANNAS. MIN FRÅGA ÄR FORTFARANDE: TYCKER NI DET ÄR OKEJ ATT JAG SKA BEHÖVA LÄMNA MITT SOVRUM???

Men vad tror du själv?? Är du en jävla dörrmatta eller? Det är förmodligen därför ungen inte tycker om dig.

Ta av dig offerkoftan och skärp till dig. Du kommer förmodligen gilla dig själv och situationen bättre då och så småningom kanske också få en trevlig relation till bonusbarnet om du gör det.

Till att börja med. Ta tillbaka ditt eget rum. Ditt bonusbarn har inget där att göra. Särskilt inte när du är där och vilar. Bonusen får ha sitt rum ifred och följdaktligen bör du också få det samma. Antingen får bonus vänta medans paddan laddas eller så får pappan skaffa en till sladd. Vilket som, inte ditt problem. Ett alternativ är ju att bonus laddar sin padda bredvid dig. Det kan bli aktuellt någon gång i framtiden om ni får en bättre relation och du inte störs av det.

Sedan ska du sluta göra en massa saker för barnet. Man ska bara ge så mycket till ett barn som man kan ge utan att förvänta sig något tack eftersom barn överlag är jävligt otacksamma (vilket är normalt, de har inte bett om att bli födda och behöver därför inte visa någon tacksamhet över basic omvårdnad för sin överlevnads skull). Så är det egentligen med alla, ger man något så gör man det utan en massa baktankar. Annars får man faktiskt skylla sig själv om man blir bitter.

Ts, du tar faktiskt inte ett dugg ansvar för din egen situation och ditt eget liv. Du förväntar dig att pappan och barnet (jeez!!) ska göra dig lyckliga. Väx upp och gör dig själv nöjd och lycklig istället.
  • Anonym (...)
    Anonym (nice) skrev 2016-02-01 10:42:16 följande:
    Så du välkomnar en tant som HATAR dina barn. Vad trevligt för dina stackars ungar då! Obestämd
    Tvivlar på att det är en tant vi pratar om här. Med mina barn så hade det aldrig gått så långt som i ts fall. Både jag och barnens pappa hade ingripit för länge sedan.

Hon hatar givetvis inte barnet i sig, utan beteendet som tillåts av pappan och får henne att må väldigt dåligt. I affekt skriver man på det viset, vilket du hade insett om du hade varit det minsta kunnig i grundläggande och allmänt känd psykologi.

Så ja, mina barn hade varit lyckligt lottade med en bonusmamma som ts. En som engagerar sig och ställer upp med öppet hjärta. För som du ser var hon väldigt engagerad i tjejen i början. Fixa större rum, dekorera rummet, hämta och lämna på fritids för att hon ska slippa vara där hon inte trivs, laga den maten hon önskar... Det är långt mer än vad man kan förvänta av en bonusmamma.

Dessutom är jag övertygad om att ts bara har skrivit ett par exempel på av allt som hon har gjort. Pappan däremot... Vad gör han för att ts ska känna sig hemma? Vad gör han för att dottern inte ska behandla henne illa och bete sig så respektlöst som hon gör mot sin bonusmamma?

Om du ska slänga någon under bussen - börja i rätt ände!

• Anonym (...)
    Biobonusalltmöjligt skrev 2016-02-01 12:33:16 följande:

Jag tror detta är ett test från hennes sida. Det kan vara så att hon faktiskt tycker väldigt mycket om dig men är livrädd för att hon inte ska duga åt varken dig eller sin pappa nu när familjen bytt skepnad.

Jag tror att du har helt rätt. Hon testar gränser och ser om ts är "the real deal". Men eftersom det inte finns någon som vägleder henne så går hennes beteende givetvis överstyr.
  • StarTrust
    Anonym (...) skrev 2016-02-01 14:49:23 följande:

Jag tror att du har helt rätt. Hon testar gränser och ser om ts är "the real deal". Men eftersom det inte finns någon som vägleder henne så går hennes beteende givetvis överstyr.

Jag hoppas att hon förstår att hon inte bär skulden för att bonusen beter sig dåligt.

Pappan verkar tyvärr inte se att bonusen beter sig dåligt mot henne.

Frågan är tycker jag i varje fall om hon bör ta upp det med honom?

Eller att hon tar tag i det själv?
  • Anonym (öh)

Är det bara i trådar när det gäller hatade styvbarn som det går att bortförklara att den som påstod sig hata inte alls gör det? Eller går den strategin också att använda i trådar där psykiskt eller annorstädes misshandlade kvinnor påstår sig vara hatade av sina män...?

• Anonym (...)
    StarTrust skrev 2016-02-01 14:56:23 följande:
    Jag hoppas att hon förstår att hon inte bär skulden för att bonusen beter sig dåligt.

Pappan verkar tyvärr inte se att bonusen beter sig dåligt mot henne.

Frågan är tycker jag i varje fall om hon bör ta upp det med honom?

Eller att hon tar tag i det själv?
    Jag hoppas det också

Nej, så har jag uppfattat det också. Omedveten, oförstående eller oförmögen är mina gissningar.

Om hon vill fortsätta leva med honom så bör hon ta upp det, annars kommer hon tillintetgöra sig själv och gå under. Pappan bör även ta upp det med biomamman samt kontakta BUP, då det är tydligt att flickan inte heller mår bra.

Hon kan inte lösa det här själv. Vad är det hon i så fall skulle "ta tag i"? Sitt mående kan hon söka hjälp för eller på annat vis råda bot på, men flickans beteende/mående är bio-föräldrarnas ansvar.
  • Anonym (...)
    Anonym (öh) skrev 2016-02-01 15:01:16 följande:

Är det bara i trådar när det gäller hatade styvbarn som det går att bortförklara att den som påstod sig hata inte alls gör det? Eller går den strategin också att använda i trådar där psykiskt eller annorstädes misshandlade kvinnor påstår sig vara hatade av sina män...?

Allt är inte svart eller vitt. Oavsett situation.
  • Anonym (öh)
    Anonym (...) skrev 2016-02-01 15:35:58 följande:
    Allt är inte svart eller vitt. Oavsett situation.
    Bra där. Applicerbart i varje tråd. "Åh, så din man som också misshandlar dig psykiskt säger att han hatar dig? Det är nog bara affekten som talar. Allt är inte svart eller vitt vet du. Oavsett situation:"
  • StarTrust
    Anonym (...) skrev 2016-02-01 15:34:36 följande:

Jag hoppas det också

Nej, så har jag uppfattat det också. Omedveten, oförstående eller oförmögen är mina gissningar.

Om hon vill fortsätta leva med honom så bör hon ta upp det, annars kommer hon tillintetgöra sig själv och gå under. Pappan bör även ta upp det med biomamman samt kontakta BUP, då det är tydligt att flickan inte heller mår bra.

Hon kan inte lösa det här själv. Vad är det hon i så fall skulle "ta tag i"? Sitt mående kan hon söka hjälp för eller på annat vis råda bot på, men flickans beteende/mående är bio-föräldrarnas ansvar.

Svar på tråden Hatar min bonus