• Anonym (Trött)

Hatar min bonus

Jag vet inte vart jag ska börja... 
    Allmänt jävla trött och vet att jag kommer få extremt mycket påhopp men jag måste få skriva av mig. 

Jag och sambon har varit tillsammans i typ 9 månader. I början var jag öppen för bonusen (hon är 7år) tyckte om henne och jag har verkligen försökt allt. Fixat så hon fått större rum, målat hennes rum i dom färgerna hon vill ha. Hämtar och lämnar på skolan. tex: Tidigare var hon på fritids på morgonen för att hennes pappa börjar tidigt, jag börjar senare och kan då köra henne till skolan så hon slipper fritids som hon enligt henne själv hatar. 
    Hon kan önska en maträtt när man gör den och ställer på bordet är hon inte hungrig och det är äcklig mat. Tittar jag på tv så ska hon kolla på tv. 

Men ju flera pappa veckor det blir ju mera ogillar jag barnet. Hon är på riktigt odräglig. Gnällig och bio mamman skämmer bort henne. När hon är här och inte får som hon vill (pappan står på sig) så blir det typ kaos. Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör...
    Jag har börjat göra så att jag "gömmer mig" i sovrummet (eller åker till stallet) så jag slipper henne. Men nu vet jag inte om det är en tillfällighet eller om hon har kommit på något... Men hon använder sin pappas ipad som hon alltid har gjort. Hon kör slut på batteriet och ska sen spela när hon laddar. 

Problemet är att laddaren finns vid min och sambons säng och vi har uttag i själva sängen så sladdar och sånt är undangömda i själva sängen och det ända som sticker fram är själva laddsladden = man kan liksom inte bara ta laddaren och gå för då måste man flytta på hela sängen...

Och det är inte det är inte bara det att hon då ska vara där när jag är där. Utan hon vill vara ensam. Så då ska jag LÄMNA MITT sovrum för att HON ska få vara där SJÄLV. 
    Ska prata med sambon ikväll när hon sover. Men är det för mycket begärt att jag ska få vara själv i mitt eget sovrum?

Jag har blivit tvungen att flytta ifrån min hemstad då min sambo inte kan flytta pga henne. Han vet att jag inte trivs i staden och att jag känner mig som en gäst i den här lägenheten.... Känner mig inte heller speciellt välkommen när hon säger att hennes rum är hennes och resten av lägenheten är hennes pappa...

Jag har tidigare föreslagit att jag och sambon skulle vara särbos. Det vill inte han. Speciellt inte nu när vi planerar och försöker skaffa barn...

• Svar på tråden Hatar min bonus
  • nymedlem

Det enda alternativet är att du flyttar hem igen! Sedan börjar ni dejta och introducerar hans barn i lugn takt - i HENNES takt!

Glöm att skaffa gemensamma barn de närmaste åren är ett råd du absolut bör ta till dig! Allt annat vore förödande och dömt att misslyckas, då är du inom mycket snar framtid ensamstående med ditt eget barn varannan vecka!

• Anonym (...)

Vad fan är det för fel på en del människor?!

Ts gör alla rätt och får galet mycket skit för det! Om det är någon som ska få skit så är det hennes sambo som inte tar tag i problemet.

Tycker så vansinnigt synd om alla bonusmammor som får slå knut på sig för att ändå bli behandlade som skit. Usch!

Tröttnar du på sambon så får du mer än gärna bli bonusmamma till mina barn ts. Pappan är ansvarstagande och duktig med barnen, jag är snäll och barnen är goa samt lyssnar för det mesta. Komsikom!

• Anonym (nice)
    Anonym (...) skrev 2016-02-01 10:27:55 följande:

Ts gör alla rätt och får galet mycket skit för det! Om det är någon som ska få skit så är det hennes sambo som inte tar tag i problemet.

Tycker så vansinnigt synd om alla bonusmammor som får slå knut på sig för att ändå bli behandlade som skit. Usch!

Tröttnar du på sambon så får du mer än gärna bli bonusmamma till mina barn ts. Pappan är ansvarstagande och duktig med barnen, jag är snäll och barnen är goa samt lyssnar för det mesta. Komsikom!

Så du välkomnar en tant som HATAR dina barn. Vad trevligt för dina stackars ungar då! Obestämd
  • StarTrust
    Anonym (...) skrev 2016-02-01 10:27:55 följande:

• Anonym (H)
    Anonym (nice) skrev 2016-02-01 10:42:16 följande:
    Så du välkomnar en tant som HATAR dina barn. Vad trevligt för dina stackars ungar då! Obestämd
    Förhoppningsvis så har väl denna person uppfostrat sina ungar till skillnad från TS sambo!!
  • Anonym (öh)
    Ess skrev 2016-01-31 21:26:26 följande:
    Där finns en stor skillnad när det gäller biologiska och inte. Sina egna barn gör man alla tråkiga, jobbiga saker med. Men det är inte lika självklart att man gör det med partnerns. Det är där tacket kommer in i bilden, när det inte är självklart att man gör en sak.

Jag kräver inget tack av mina egna barn när jag gör något för dem, för det är min skyldighet som förälder att se till att de har det bra. Men jag kräver att de ska tacka för hjälpen när någon utomstående gör något för dem. Är tjänsten riktad mot mig, så ser jag till att tacka.

När det gäller ts, så tycker jag att iom dottern uttryckt ovilja mot fritids, så ska hon va tacksam mot ts för att hon slipper gå dit.
    Tvättar ts all tvätten så är hon för liten för att förstå att det är en tjänst åt henne , att ts tvättar, viker och lägger in hennes kläder. Om 10 år däremot så ska hon antingen själv ha en tvättdag för att bidra, eller säga tack när ts kommer in och ger henne färdigvikt tvätt.
    Jag tvivlar på att dina barn är särskilt bra på att uttrycka tacksamhet i varje läge. Du har vad jag läst i en annan tråd en unge som du inte ens får iväg till skolan. 
  • Anonym (Flytta ut)
    Anonym (nice) skrev 2016-02-01 10:42:16 följande:

Så du välkomnar en tant som HATAR dina barn. Vad trevligt för dina stackars ungar då! 

Hon hatar inte barnet givetvis, hon skrev så i affekt i trådstarten då hon hatar situationen och verkligen har försökt anstränga sig men får ingenting tillbaka, tvärtom så börjar ju bonusmamman må riktigt dåligt vilket är fullt förståeligt. Barnet mår ju uppenbarligen inte heller bra i denna situation. Den ända som verkar helnöjd är ju pappan. Hade jag varit ts så skulle jag ta ett snack med honom och berätta hur jag mådde utan att prata illa om barnet. Istället säga att det även är tydligt att flickan inte heller mår bra och att du som kvinna känner det. Pappan verkar ju helt clueless så han behöver ett uppvaknande. Jag skulle även föreslå att vi blir särbos och går fram sakta för alla parters skull. Om ni inte klarar att vara särbos heller så kanske ni inte ska vara tillsammans överhuvudtaget.
  • Biobonusalltmöjligt

Jag tror inte att du hatar din bonus. Men det är inte en helt lätt situation.

Du verkar ju mån om att det ska bli bra. Fortsätt med att sätta en fot framför den andre, FÖRSÖK se positiva saker med bonusdottern och ta gärna upp dem med henne. 

Jag tror detta är ett test från hennes sida. Det kan vara så att hon faktiskt tycker väldigt mycket om dig men är livrädd för att hon inte ska duga åt varken dig eller sin pappa nu när familjen bytt skepnad.

Du ska naturligtvis inte godta att hon "pinkar revir". Men pappan har det tyngsta ansvaret här.

På något sätt måste ni visa er starka mot henne men samtidigt få in henne i gemenskapen. 

Försök att stå stark och försök att agera som att du står över allt det där tramset. Och försök att inte ogilla henne. För det är kanske då hon verkligen vunnit? 

Lycka till och kram!

• Anonym (Imbecill?)
    Anonym (öh) skrev 2016-02-01 10:51:27 följande:

Jag tvivlar på att dina barn är särskilt bra på att uttrycka tacksamhet i varje läge. Du har vad jag läst i en annan tråd en unge som du inte ens får iväg till skolan. 

HAHAHA
  • Anonym (nice)

Kan du förklara VARFÖR du har flyttat in hos familjen efter så kort tid? Skaffa barn till en familj där INGET fungerar är ju helt vansinnigt!

Hur tänker folk? Bara på sig själv....... Suck! Obestämd

Svar på tråden Hatar min bonus