• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • ammela
    FrökenAugusta skrev 2016-12-07 16:13:34 följande:

Igår ringde Sahlgrenska och erbjöd en tid kommande dag, de hade fått ett återbud. Så idag var vi där och lämnade prover och fick genomgång. Vi påbörjar behandlingen med det långa protokollet under januari. Alla var väldigt trevliga!

Spännande! Vad gjordes det för prover?
  • FrökenAugusta
    ammela skrev 2016-12-07 18:56:02 följande:
    Spännande! Vad gjordes det för prover?
    Vi har inte gjort någon utredning tidigare, eftersom jag fått remissen pga av endometrios samt att vi hoppades slippa ivf, så idag var det stanardprover för att bekräfta att vi inte har hiv t.ex. De ska kolla mina värden för sköldkörteln osv. Min sambo lämnade spermieprov. De undersökte även mig med vaginalt ultraljud.
  • ammela
    FrökenAugusta skrev 2016-12-07 22:38:10 följande:

Vi har inte gjort någon utredning tidigare, eftersom jag fått remissen pga av endometrios samt att vi hoppades slippa ivf, så idag var det stanardprover för att bekräfta att vi inte har hiv t.ex. De ska kolla mina värden för sköldkörteln osv. Min sambo lämnade spermieprov. De undersökte även mig med vaginalt ultraljud.

Okej!
  • rebeqqa

Sådär ja! Nu har även vi fått kallelsen - 29dec är vi välkomna dit! Jag är sjukt nervös.. I 6 månader har jag inte velat något annat men nu känner jag mig väldigt velig och orolig ?

• ammela
    rebeqqa skrev 2016-12-08 19:41:37 följande:

Sådär ja! Nu har även vi fått kallelsen - 29dec är vi välkomna dit! Jag är sjukt nervös.. I 6 månader har jag inte velat något annat men nu känner jag mig väldigt velig och orolig ?

Samma som mig då typ. Det kommer ikapp lite tror jag när det blir verklighet. Oron och tankarna kring allt. Innan har det ju varit svårt att greppa, iaf för mig!

Jag mår sådär just nu men tänker ge mig in i det med allt jag bara kan och försöka att hitta energipåfyllning för att orka!
  • ammela

Hur går det för alla? Är så tyst här...

Har haft första mötet på sahlgrenska nu. Blir långa protokollet med start i mitten av januari och äggplock v 8 (men hoppas på v 7). Bra bemötande så det kommer nog gå bra detta!

• FrökenAugusta
    ammela skrev 2016-12-14 13:09:31 följande:

Har haft första mötet på sahlgrenska nu. Blir långa protokollet med start i mitten av januari och äggplock v 8 (men hoppas på v 7). Bra bemötande så det kommer nog gå bra detta!

Skönt att du är "på g" och fick en positiv känsla Jag försöker landa lite i vad som ska komma skall, och sysselsätter mig med att lyssna på IVF-podden (kan rekommendera den).
  • ammela
    FrökenAugusta skrev 2016-12-14 22:26:48 följande:

Skönt att du är "på g" och fick en positiv känsla Jag försöker landa lite i vad som ska komma skall, och sysselsätter mig med att lyssna på IVF-podden (kan rekommendera den).

Ja ivf-podden är riktigt bra, har lyssnar igenom hela mer eller mindre! Vilket datum startar du nässprayen?
  • FrökenAugusta
    ammela skrev 2016-12-14 22:35:41 följande:
    Ja ivf-podden är riktigt bra, har lyssnar igenom hela mer eller mindre! Vilket datum startar du nässprayen?
    Som det ser ut nu blir det första veckan i februari. Ska göra en spolning innan dess också. Hur det än går så kommer 2017 bli ett spännande år
  • Okändtjej
    ammela skrev 2016-12-14 13:09:31 följande:

Hej! Har precis gjort ett äggplock och en insättning på sahlgrenska. Jag fick superbra bemötande och allt gick jättebra! Så nu är jag i väntans tider på att få testa!

Det kommer säkert gå superbra för er också!

God jul
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016