• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • ammela
    ankii skrev 2016-09-29 15:12:10 följande:

Nej det var väldigt onödigt att vara hoppfull inför det samtalet :/ de sa som de gjorde till dig att jag skulle ringa till mottagningen dit remiss var skickad och då får man som sagt ställa sig längst bak i kön hos det landsting de skickar en till (Malmö/Linköping/Sthlm).

Kan ju hoppas på att kort varsel listan kickar in snart ;(

Är med i en annan IVF grupp här och där var det två som berättade att de fått tid efter 4 månader. Båda igång nu! En hade remissen skickad i början av maj. Ni verkar vara en dag före oss så hoppas vi får våra tider snar, är ju 4 månader nu!!
  • Sarah32

Jag jobbar också som lärare ca 1 h från Gbg. Jag har berättat för min chef och får ta kompledigt, försöker få tidiga morgontider eller sena eftermiddagstider så jag bara behöver kompa några timmar varje gång.

Vid äggplock sjukskrev jag mig i 3 dagar.

[

quote=77029346][quote-nick]ammela skrev 2016-10-06 20:30:13 följande:[/quote-nick]

Funderar lite på det där med ledighet från jobbet för sjukhusbesök. Hur har ni andra gjort? Semester eller?

Jag jobbar som lärare och får ta obetald ledighet. Hur många dagar kan det röra sig om under en månad? Bor ca 1 timme från Göteborg så är svårt att bara vara borta en stund.

Står i kö, remissen mottagen av sahlgrenska i 20 juni så lär dröja lite till men står i kortvarsel kön också och ska prata med chefen nästa vecka, lika bra. Har ni andra berättar på jobbet eller hur har ni gjort?

[/quote]

• Ikka
    trina skrev 2016-10-12 07:57:48 följande:

Okej, så det som är ändrat är att man har obegränsat med FET sålänge man har embryon i frysen och inte har lyckats få barn då.

Precis! Ursäkta dröjsmålet på mitt svar.
  • Ikka

Kan ju också uppdatera att vår ET nu i oktober gick åt skogen....dagen före test började jag blöda, ruvade i 13-14 dagar där alltså....

Så ja, nya tag fram i genom. Redan en lättare jag efter ÄP och ET och kan även rekommendera viktklubb.se om fler som jag behöver kämpa lite med vikten framåt. 

• ammela

Pratade med sahlgrenska idag, 5,5-6 mån väntetid just nu. Hon kunde inte svara på när vi får tid men sa att vi låg högt upp på listan men att det är lite olika på hur deras lediga tider ser ut dag för dag. December eller januari sa hon att vi får en tid iaf! Hade varit riktigt skönt att få komma på det första mötet innan jul!

• rebeqqa
    ammela skrev 2016-11-02 13:49:49 följande:

Pratade med sahlgrenska idag, 5,5-6 mån väntetid just nu. Hon kunde inte svara på när vi får tid men sa att vi låg högt upp på listan men att det är lite olika på hur deras lediga tider ser ut dag för dag. December eller januari sa hon att vi får en tid iaf! Hade varit riktigt skönt att få komma på det första mötet innan jul!

Men åh är det sant?! Vad härligt - låter som att kön kortats lite då för när jag pratade med dem i augusti lät det som att det var 7-8mån väntan och vi ställdes ju i kön i slutet av Juni. Håller tummarna för att man får ett brev snart! :)
  • Okändtjej

Vi fick tid efter ca 6 månader. Och till oss sa läkaren när remissen gick iväg att vi kunde tänka med 7-8 månader. Hoppas de går fort för er!

• ammela
    rebeqqa skrev 2016-11-02 13:56:25 följande:

Men åh är det sant?! Vad härligt - låter som att kön kortats lite då för när jag pratade med dem i augusti lät det som att det var 7-8mån väntan och vi ställdes ju i kön i slutet av Juni. Håller tummarna för att man får ett brev snart! :)

Ja, vi va väl några dagar före va? 20 juni tror jag vår togs emot av sahlgrenska. Jag hoppas på en tid innan jul, hade varit gött att komma igång jan/feb!

Bor ni i Göteborg?
  • monstera

Hej!

Hoppar in här i tråden. Står också i kö till Sahlgrenska, remissen togs emot i slutet av juni. Vad bra att kötiden verkar ha gått ner, när jag ringde i september sa dom att den var ca 6,5 månader. Då kanske vi också kan få tid i december eller januari, hoppas hoppas :)

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016