Allt gick bra med insättningen, ruvar ännu - sedan lördag 1/10. Test i helgen som kommer, ifall inte röda faran dyker upp.
Vi har 6 st i frysen nu frysta på dag 5, av hög kvalitet allihop. Tydligen är reglerna nu ändrade - det hela är så nytt att det ännu inte finns på papper - så att en ska få lov att använda alla sina små embryon som hamnar i frysen. Jag frågade nämligen om detta när vi ar inne. Även till syskonförsök ska en få ta av de embryon en har i frysen, om en inte väntar alltför länge - en kan ju dock få särskild dispens för att förlänga de där 5 åren en har rätt att ha sina embryon i frysen. Väldigt goda nyheter! Dock kommer jag behöva kämpa med vikten till viss del om det blir aktuellt för oss, gått upp i vikt under sommaren och sedan mer nu under denna omgång med IVF - känt mig riktigt svullen stundtals i slutet av behandlingen så hoppas att en del av det bara är borta nu redan efter att äggblåsorna är punkterade. Men ja, tjena, PCOS i ett nötskal....
Vi håller så tummarna för att detta nu sätter sig ordentligt och blir en liten baby. Lutinusen gör sitt iaf. Lätt illamående i bland (just nu) och hade rätt ont i brösten då och då nattetid i förra veckan. Trött som ett ras varje eftermiddag-kväll typ. Lätt mensvärk då och då. Hoppas att det inte är det på riktigt, men kan ju inte låta bli att vara orolig för att det är just det, så det slutat 4 ggr innan ju med våra IVF-försök och när vi blev spontangravida förra året slutade det i ett tidigt missfall. Så jo, lite oro gnager i mig. Men jag har så mycket annat att fokusera på det mesta av tiden att jag inte ens vet vilken ruvardag jag är på - fördelen med att spendera majoriteten av ens vakna tid med småbarn - bara att det är test i helgen som kommer, söndagen tror jag....
Gällande jobb och läkartider - för stunden är jag tjänstledig och hemma med småbarn för familjehemsuppdrag, men när jag arbetade heltid så var det sjukskrivning eller möjligen tjänstledighet som gällde. Detta var 2013 under våra första IVF-tider.
Hoppas att ni andra mår bra!