• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • rebeqqa
    ammela skrev 2016-11-02 16:51:54 följande:

Ja, vi va väl några dagar före va? 20 juni tror jag vår togs emot av sahlgrenska. Jag hoppas på en tid innan jul, hade varit gött att komma igång jan/feb!

Bor ni i Göteborg?

Ja precis 23 juni kom vår in! Men vad kul nu har en tjej till hittat hit vars remiss kom in i slutet av Juni! Nu är vi tre som förmodligen kommer börja kring samma tid och kunna följas åt. Vi bor inte i Göteborg, gör ni det?
  • rebeqqa
    monstera skrev 2016-11-02 20:52:29 följande:

Hej!

Hoppar in här i tråden. Står också i kö till Sahlgrenska, remissen togs emot i slutet av juni. Vad bra att kötiden verkar ha gått ner, när jag ringde i september sa dom att den var ca 6,5 månader. Då kanske vi också kan få tid i december eller januari, hoppas hoppas :)

Välkommen! Här inne hittar du 2 till vars remiss kom in i slutet av Juni så kul att vi kan följas åt! :)
  • ammela
    rebeqqa skrev 2016-11-03 15:00:51 följande:

Ja precis 23 juni kom vår in! Men vad kul nu har en tjej till hittat hit vars remiss kom in i slutet av Juni! Nu är vi tre som förmodligen kommer börja kring samma tid och kunna följas åt. Vi bor inte i Göteborg, gör ni det?

Ja det är kul när man kanske är lite mer lika i resan, många andra här på familjeliv har ju kommit igång och många har hållt på länge. Är svårt att hänga med i allt när man inte ens har kommit igång själv tycker jag. Nej vi bor en timme från göteborg typ.
  • monstera

Kul att vi är några som kanske kommer igång ungefär samtidigt. Vi har 28 juni som datum på vår remiss så vi ligger precis efter er. Bor inte heller i Göteborg, bor ca 30 min ifrån. Vi får följas åt och uppdatera varandra när vi hör nåt eller kallelserna trillar in :)

• VeronikaMary

Hej Alla!Är så himla besviken började först med provera o sedan med Letrozol inför ett kommande ägg insättning och gick på ultraljud på sjukhuset och då såg det inte alls bra o nu måste vi vänta tills nästa år för att göra en insättning o ska börja m

D
  • VeronikaMary

Börja med provera den 22/12 och en ny medicin efter den för att igen igen se om vi kan göra en insättning av början av bästa år,hade verklig hoppas på en insättning det här året men nu är det bara vänta o se vad som händer,ä ????????

• LillaLady1

Hoppar in i tråden. Vi skickade in remiss till sahlgrenska i Juli och fick tid för första mötet igår. Vi har försökt i drygt 4 år och fått 3 MA under första året. Efter det 15 kemiska graviditeter och nu har jag inte alls blivit gravid på över 1,5 år. Vi har gjort missfallutredning både i Sverige och London men båda läkarna har sagt att dom tyvärr inte kan hjälpa oss mer. Efter att ha läst här bland annat så trodde jag att vi skulle få hjälp med ivf nu efter första mötet eftersom jag inte alls blir gravid längre. Mannen fick göra spermaprov som var bra och mina äggledare var okej och dom kunde se flera äggblåsor. Vi fick ta ett par prover till då vissa av dom vi tagit tidigare var "för gamla" sen sa läkaren att det nog inte är aktuellt med ivf för oss då det inte är något botemedel på missfall. Jag påpekade då att kroppen blir ju inte gravid alls nu så vi har ju isåfall bara alternativet att ge upp. Vi skall tillbaks på onsdag nästa vecka och vill höra med er om någon vet hur reglerna ser ut. Kan dom neka oss ivf efter att vi inte blivit gravida på 1,5 år? Jag är frisk, 35år inga barn och normalt BMI. Hatar detta med att hoppa mellan hopp och förtvivlan!

• LillaLady1

Hoppar in i tråden. Vi skickade in remiss till sahlgrenska i Juli och fick tid för första mötet igår. Vi har försökt i drygt 4 år och fått 3 MA under första året. Efter det 15 kemiska graviditeter och nu har jag inte alls blivit gravid på över 1,5 år. Vi har gjort missfallutredning både i Sverige och London men båda läkarna har sagt att dom tyvärr inte kan hjälpa oss mer. Efter att ha läst här bland annat så trodde jag att vi skulle få hjälp med ivf nu efter första mötet eftersom jag inte alls blir gravid längre. Mannen fick göra spermaprov som var bra och mina äggledare var okej och dom kunde se flera äggblåsor. Vi fick ta ett par prover till då vissa av dom vi tagit tidigare var "för gamla" sen sa läkaren att det nog inte är aktuellt med ivf för oss då det inte är något botemedel på missfall. Jag påpekade då att kroppen blir ju inte gravid alls nu så vi har ju isåfall bara alternativet att ge upp. Vi skall tillbaks på onsdag nästa vecka och vill höra med er om någon vet hur reglerna ser ut. Kan dom neka oss ivf efter att vi inte blivit gravida på 1,5 år? Jag är frisk, 35år inga barn och normalt BMI. Hatar detta med att hoppa mellan hopp och förtvivlan!

• canada
    LillaLady1 skrev 2016-11-16 09:25:42 följande:

Hej, förstår att det är tufft för Er! Har ni inga barn sedan innan borde ni få rätt till ivf då man skall få det om man varit barnlös i två år (oavsett missfall). ( så var det för oss isf). Ett annat tips kan vara att kika in i Aten tråden här på familjeliv, immunbehandling kanske kan vara något för dig? Lycka till <3
  • ammela
    LillaLady1 skrev 2016-11-16 09:25:42 följande:

Kan inget om reglerna alls, ni borde ju ha rätt till IVF då ni fortfarande är barnlösa, är väl isf om de menar att ni har 0% chanser men det låter konstigt om ägg och spermier finns.

Blev ni uppringda och fick en tid som blivit avbokad eller fick ni en kallelse? Tycker det är lite konstigt kösystem då vi stått längre i kö men inte fått en tid :/ hoppas ni får den hjälp ni behöver iaf!!
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016