LillaLady1 skrev 2016-11-16 09:25:42 följande:
Hoppar in i tråden. Vi skickade in remiss till sahlgrenska i Juli och fick tid för första mötet igår. Vi har försökt i drygt 4 år och fått 3 MA under första året. Efter det 15 kemiska graviditeter och nu har jag inte alls blivit gravid på över 1,5 år. Vi har gjort missfallutredning både i Sverige och London men båda läkarna har sagt att dom tyvärr inte kan hjälpa oss mer. Efter att ha läst här bland annat så trodde jag att vi skulle få hjälp med ivf nu efter första mötet eftersom jag inte alls blir gravid längre. Mannen fick göra spermaprov som var bra och mina äggledare var okej och dom kunde se flera äggblåsor. Vi fick ta ett par prover till då vissa av dom vi tagit tidigare var "för gamla" sen sa läkaren att det nog inte är aktuellt med ivf för oss då det inte är något botemedel på missfall. Jag påpekade då att kroppen blir ju inte gravid alls nu så vi har ju isåfall bara alternativet att ge upp. Vi skall tillbaks på onsdag nästa vecka och vill höra med er om någon vet hur reglerna ser ut. Kan dom neka oss ivf efter att vi inte blivit gravida på 1,5 år? Jag är frisk, 35år inga barn och normalt BMI. Hatar detta med att hoppa mellan hopp och förtvivlan!
Kan inget om reglerna alls, ni borde ju ha rätt till IVF då ni fortfarande är barnlösa, är väl isf om de menar att ni har 0% chanser men det låter konstigt om ägg och spermier finns.
Blev ni uppringda och fick en tid som blivit avbokad eller fick ni en kallelse? Tycker det är lite konstigt kösystem då vi stått längre i kö men inte fått en tid :/ hoppas ni får den hjälp ni behöver iaf!!