• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • rebeqqa

Hej igen tjejer! Varit lite tyst från mig här ett tag. Senast jag skrev hade vi fått den efterlängtade kallelsen. Men när vi väl fick kallelsen beskrev jag för er hur jobbigt det kändes. Oron jag fick och hur jag trots den långa väntan helt plättsligt inte var redo.

Well den 29 /12 var vi ändå där och det känns lite bättre även om det känns förjävligt att behöva göra IVF.

Jag ska gå korta protokollet med provera start 9/2. Känns ändå helt ok - men jag är orolig för medicinerna, biverkningar och resultatet. Skönt att vi är några som startar ungefär samtidigt <3

• FrökenAugusta
    rebeqqa skrev 2017-01-04 21:28:59 följande:

Hej igen tjejer! Varit lite tyst från mig här ett tag. Senast jag skrev hade vi fått den efterlängtade kallelsen. Men när vi väl fick kallelsen beskrev jag för er hur jobbigt det kändes. Oron jag fick och hur jag trots den långa väntan helt plättsligt inte var redo.

Well den 29 /12 var vi ändå där och det känns lite bättre även om det känns förjävligt att behöva göra IVF.

Jag ska gå korta protokollet med provera start 9/2. Känns ändå helt ok - men jag är orolig för medicinerna, biverkningar och resultatet. Skönt att vi är några som startar ungefär samtidigt <3

Jag känner igen mig, oroar mig också för biverkningar och såklart för resultatet. Vad gör vi om det inte funkar, och tänk om det faktiskt funkar för oss... Skräckblandad förtjusning! Nu har jag valt att berätta för de viktigaste i min närhet att vi ska få prova ivf och det kändes superskönt att lätta på trycket lite. Vi kan även prata bättre om det hemma nu när det närmar sig och blir mer konkret

Hade du ätit provera tidigare...? Jag har ätit dom konstant utan avbrott i två år för att hålla mina blödningar borta.
  • Eribe

Åh! Idag kom samtalet, de ringde från Gbg och erbjöd oss en tid på torsdag!!!

Jag satt på jobbet och åt frukost efter att ha kört skiten ur mig i ren frustration på ett morgonpass spinning. (Har fått rådet att avstå all högintensiv träning pga extremt rubbad äl) Igår EM var jag hos min gyn som konstaterade att denna gångens äl-stimulering gått åt helvete. Efter 1 års utebliven äl blev det denna gång en överstimulering. Så ledsen och uppgiven igår, så jävla lättad och tacksam idag.

Pga överstimuleringen så avvaktar vi en vecka och låter min gyn reda ut det, men har första mötet på reproduktionsmedicin om två veckor.

• ammela
    Eribe skrev 2017-01-13 20:20:29 följande:

Åh! Idag kom samtalet, de ringde från Gbg och erbjöd oss en tid på torsdag!!!

Jag satt på jobbet och åt frukost efter att ha kört skiten ur mig i ren frustration på ett morgonpass spinning. (Har fått rådet att avstå all högintensiv träning pga extremt rubbad äl) Igår EM var jag hos min gyn som konstaterade att denna gångens äl-stimulering gått åt helvete. Efter 1 års utebliven äl blev det denna gång en överstimulering. Så ledsen och uppgiven igår, så jävla lättad och tacksam idag.

Pga överstimuleringen så avvaktar vi en vecka och låter min gyn reda ut det, men har första mötet på reproduktionsmedicin om två veckor.

Ok vad snabbt ni fick tid! Hoppas allt löser sig!
  • Eribe
    ammela skrev 2017-01-13 20:51:16 följande:

Ok vad snabbt ni fick tid! Hoppas allt löser sig!

Tack! Vi stod med på kort varsel-listan, så det var genom den.
  • ammela
    Eribe skrev 2017-01-13 21:30:54 följande:
    Tack! Vi stod med på kort varsel-listan, så det var genom den.
    Det gjorde vi också men fick ändå vänta 6 månader.
  • Eribe

Tänker att det nog skiljer sig en del i den kön beroende på hur många som lyckas på egen väg under väntans tid, det är ju det man själv gått och hoppats på under tiden. :)

• ammela
    Eribe skrev 2017-01-13 22:33:59 följande:

Tänker att det nog skiljer sig en del i den kön beroende på hur många som lyckas på egen väg under väntans tid, det är ju det man själv gått och hoppats på under tiden. :)

Absolut. Bra att det går fort ibland (eller fort och fort, evig väntan men fortare iaf) :)
  • rebeqqa
    FrökenAugusta skrev 2017-01-06 00:54:15 följande:

Jag känner igen mig, oroar mig också för biverkningar och såklart för resultatet. Vad gör vi om det inte funkar, och tänk om det faktiskt funkar för oss... Skräckblandad förtjusning! Nu har jag valt att berätta för de viktigaste i min närhet att vi ska få prova ivf och det kändes superskönt att lätta på trycket lite. Vi kan även prata bättre om det hemma nu när det närmar sig och blir mer konkret

Hade du ätit provera tidigare...? Jag har ätit dom konstant utan avbrott i två år för att hålla mina blödningar borta.

Ja, visst har jag gjort det. Ätit provera 5 gånger ungefär - det har fungerat olika varje gång typ. Ibland kom blödningen 2 dagar efter sista tabletten, någon månad tog det lite över en vecka och vid något tillfälle fick jag ingen blödning alls. Så det är svårt för mig att veta när jag ska börja med sprutorna. Det hänger på när jag får blödningen. Jag har korta programmet - har du också det? Jag fick gonal f, olgalutran, ovitrelle och lutinus utskrivet. Vad har ni för mediciner?
  • VeronikaMary

Hej Alla!Hur går det för er med era ivf utredningar?Hoppas att det

går bra ????Jag var på sjukhuset i går efter en omgång med Progynon

och gick positiva besked att allt såg toppen bra ut o nu är det bestämt

att jag ska ditt på Måndag den 23/1 och då blir det insättning av ägg,är så

otroligt glad o lycklig över att det äntligen ska bli av efter många omgångar

med evigt kämpande.Hoppas nu att detta går vägen ????????

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016