• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • Jadu
    VeronikaMary skrev 2017-01-17 16:53:34 följande:

Hej Alla!Hur går det för er med era ivf utredningar?Hoppas att det

går bra ????Jag var på sjukhuset i går efter en omgång med Progynon

och gick positiva besked att allt såg toppen bra ut o nu är det bestämt

att jag ska ditt på Måndag den 23/1 och då blir det insättning av ägg,är så

otroligt glad o lycklig över att det äntligen ska bli av efter många omgångar

med evigt kämpande.Hoppas nu att detta går vägen ????????

Försök nr 2 med plock idag som blev total frys för jag hade 25 ägg blåsor så de våga inte göra en insättning.

Så hoppas att de blir bebis i mars när jag får sätta in.
  • FrökenAugusta
    rebeqqa skrev 2017-01-16 21:59:11 följande:
    Ja, visst har jag gjort det. Ätit provera 5 gånger ungefär - det har fungerat olika varje gång typ. Ibland kom blödningen 2 dagar efter sista tabletten, någon månad tog det lite över en vecka och vid något tillfälle fick jag ingen blödning alls. Så det är svårt för mig att veta när jag ska börja med sprutorna. Det hänger på när jag får blödningen. Jag har korta programmet - har du också det? Jag fick gonal f, olgalutran, ovitrelle och lutinus utskrivet. Vad har ni för mediciner?
    Ja men då är du bekant med provera sen gammalt. Håller tummarna att Proveran funkar bra för dig denna gång.
    Jag fick långa protokollet, så först blir det nässpray Suprecur för min del.
  • FrökenAugusta
    ammela skrev 2017-01-17 22:07:49 följande:

Första dagen med suprecur! Nu äntligen är vi igång!

Håller alla tummar för att det ska gå som en dans för dig!

Det finns en app som heter Behandlingsdagbok som jag tänkte använda sen när jag är igång (minns inte om det var här jag läste om den), den är nerladdad och klar Verkar som att den hjälper till att hålla koll på mediciner osv.
  • ammela
    FrökenAugusta skrev 2017-01-18 07:02:10 följande:
    Håller alla tummar för att det ska gå som en dans för dig!

Det finns en app som heter Behandlingsdagbok som jag tänkte använda sen när jag är igång (minns inte om det var här jag läste om den), den är nerladdad och klar Verkar som att den hjälper till att hålla koll på mediciner osv.
    Smart. Måste jag kolla på, tack!
  • Eribe

Tänkte höra med er ungefär hur länge det tog från första mötet tills det att ni var igång med behandling?

Min gyn pratade om att vi inte skulle förvänta oss att komma igång förrän om 1-2 månader?

Jag är bara glad att ha en annan plan och något annat på gång, men självklart vill man bara igång med sin behandling så fort som möjligt. ;)

• ammela
    Eribe skrev 2017-01-18 14:24:48 följande:

Tänkte höra med er ungefär hur länge det tog från första mötet tills det att ni var igång med behandling?

Min gyn pratade om att vi inte skulle förvänta oss att komma igång förrän om 1-2 månader?

Jag är bara glad att ha en annan plan och något annat på gång, men självklart vill man bara igång med sin behandling så fort som möjligt. ;)

Jag fick börja på nästa mens men är nog lite olika.
  • FrökenAugusta
    Eribe skrev 2017-01-18 14:24:48 följande:

Vi fick vänta 2 månader dels pga av deras beläggning samt att jag behövde göra en kompletterande undersökning, så det låter rimligt.
  • Eribe
    FrökenAugusta skrev 2017-01-19 23:09:02 följande:

Vi fick vänta 2 månader dels pga av deras beläggning samt att jag behövde göra en kompletterande undersökning, så det låter rimligt.

Tack för svar! Skönare att vara förberedd på att det tar lite tid då och inte tänka att det blir en graviditet i februari för att sedan bli besviken.
  • VeronikaMary

Det har varit en lång resa med ivf med allt som har o göra med det men i morgon ska vi äntligen sätta in ett embryo det känns helt underbart samtidigt så börjar jag bli nervös som bara den,har liksom inte fattat att det äntligen är våran tur efter allt som har varit så känna det så overkligt,men också så spännande ????????

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016