• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-11 07:05:22 följande:

Lycka till idag Kajo!

Det kommer gå jättebra

Tack! Är så himla nervös. Varför tror man alltid det värsta? Måste vara för att det varit så svårt att bli gravid.
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-05-11 07:08:06 följande:

Tack! Är så himla nervös. Varför tror man alltid det värsta? Måste vara för att det varit så svårt att bli gravid.

Det var jag också. Säker på att magen var tom!

Jag tror också att det är för allt man har gått igenom. Du kommer säkert känna dig lugnare efter idag. Det gjorde jag.

Stor kram!
  • Libra1

Hur är det för er som börjat känna fosterrörelser? Jag kan känna ganska tydligt nu men blir livrädd när jag inte känner något. Jobbigt! Men vet att vecka 17 är tidigt.

• Soffan83
    Libra1 skrev 2016-05-10 18:16:05 följande:

Man bör ha fått igång sin ägglossning och mens först, ja om man nu har det. Efter det är det nog bara att köra på. :)

Tack för ditt svar :) jag har googlat men inte hittat nåt.
  • Soffan83
    Libra1 skrev 2016-05-11 10:52:25 följande:

Hur är det för er som börjat känna fosterrörelser? Jag kan känna ganska tydligt nu men blir livrädd när jag inte känner något. Jobbigt! Men vet att vecka 17 är tidigt.

Jag är så osäker på vad det är jag känner. Oftast när jag tror att jag känner måste jag prutta lite efter en stund så då tänker jag att det kanske är gaser. Med sonen kände jag så tydligt som en liten fisk :) jag är orolig för att jag inte känner. Med sonen kände jag redan vecka 16 (iof 12 år sen) och nu är jag vecka 17+6. Har rul nästa fre, längtar dit så vi får se att det ligger en liten bebis där med två armar och ben och ett huvud ;)
  • Kajo
    Pusheen skrev 2016-05-11 09:29:26 följande:
    Det var jag också. Säker på att magen var tom!

Jag tror också att det är för allt man har gått igenom. Du kommer säkert känna dig lugnare efter idag. Det gjorde jag.

Stor kram!
    Det gick jättebra idag! Är så lättad och lycklig! 1:9966. Och pyret sprattlade och vinkade till oss! Nu dröjer det 4-6 veckor innan nästa ultraljud. Har du fått er tid för rul än?
  • jewel
    Kajo skrev 2016-05-11 16:18:37 följande:

Det gick jättebra idag! Är så lättad och lycklig! 1:9966. Och pyret sprattlade och vinkade till oss! Nu dröjer det 4-6 veckor innan nästa ultraljud. Har du fått er tid för rul än?

Så härligt att allt gick bra! Det är så roligt att se bebisen röra på sig. Längtar till nästa ultraljud!
  • Amie77
    Vad bra! Jag fick min tid för RUL i måndags och ska ha i mitten på juni. Jag fick inte veta det i samband med KUB utan det var min BM som bokade in mig.
  • Pusheen

Tjohoo! Grattis! Vilken lättnad, har tänkt på dig hela dagen och undrat

Ja jag fick tiden hemskickad i måndags. Den 15:e juni är det rul!

BM sa att de brukar ge de som har gjort kub tid för rul lite senare typ runt v 19.

Stämmer för min del
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016