Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Viller följt denna tråden på håll ganska länge men kännt att jag ligger lite efter er alla. Har bf 27/11 efter ivf på RMC malmö.
Har en fråga om hur det här med fadesrskap funkar egentligen? läste lite atr ni diskurerat det med innan men kommer intr ihåg vad som kom fram till.
När vi var hos bm sist fick vi papper av henne om att gå till kommunen och bekräfta faderskapet men min sambo hävdar att han skrev ju på papper på RMC som han menar ska bekräfta det redan...
Vi har donatorsperma kanske ska tilläggas.jag tror det är det han skrev på för att han "godkänner"...
Vill ju helst ha klart det innan födelse. .
Vad roligt med en liten tjej! Vi väntar en liten kille. Ja det var skönt att kolla så tappen inte var påverkad. Jag är i v 33+1 idag. Du då?
Vad dåligt att du inte fick komma in på kontroll! Speciellt när du har haft påverkad tapp tidigare! Hur känns det nu då, har du mycket sammandragningar?
Tack för era svar! Det verkar ju va som jag misstänkt att det är att man inte är gift som är grejen som styr och det hela inte alls handlar om hur barnet kommit till.
Idag har vi varit på TUL och flödesmätning. Allt såg bra ut. Nu längtar man ännu mer. :D
Åhh, en lillebror. :) Är storasyster förväntansfull nu? Här pratas och leks det för fullt med "Bebban".
Jag är i v 32+0. Det är skönt, läste nånstans att risken för långtidsskador verkar vara minimal om hon föds nu.
Jag vet inte om jag har sammandragningar eller förvärkar. De är färre nu, men gör ont istället. Har 2-4/timme dygnet runt. Sammandragningar hade jag 10-15/timme. De var mest obehagliga och störande. Hur ofta har du?
Idag har vi varit på TUL och flödesmätning. Allt såg bra ut. Nu längtar man ännu mer. :D
Åh, jag lider verkligen med er som har besvärliga sammandragningar, det verkar inte som nån dans på rosor direkt....
Skönt att få göra TUL (tillväxtultraljud)! I mitt landsting fick vi göra det i cirka v 32 förra gången jag var gravid p.g.a. IVF. Nu har de dock slutat med det. På ett personligt plan är det ju trist. Men finns det ingen medicinsk anledning p.g.a. IVF så gör det ju inte och det är väl i så fall bra i sig.
Gjorde även TUL och flödesmätning (koll av navelsträngens funktion) sent i graviditeten förra gången p.g.a. äggvita och högt blodtryck och det var en sån lättnad att få bekräftat sent i grav. att allt ser bra ut.
Libra1: Himla trist att du måste lösenordsskydda din blogg. Jävla sorgliga idioter det finns!