Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Här hos oss är storebror (snart 3 år) exalterad över en lillayster! Det är så kul då de verkar se fram emot det!
Men jag pratar också om nackdelarna med en bebis, tycker det är viktigt också. Som att hon kommer att gråta mycket för att hon inte kan prata, att hon inte kommer att kunna leka på någon månad och att hon kommer att vilja vara i mammas och pappas famn mycket.
Men mest pratar vi om det positiva naturligtvis! Så det sjungs för magen och lyssnas på magen och planeras för att hålla i bebisen från storebrors sida. :)
Ja hon pratar mycket om lillebror o berättar för alla att han ska heta Pricken, haha :)
Mina sammandragningar fortsätter men jag har inte haft riktigt lika mycket molvärk idag så det känns bra. Jag har inte räknat direkt men magen är hård mest hela tiden.
Ja hon pratar mycket om lillebror o berättar för alla att han ska heta Pricken, haha :)
Mina sammandragningar fortsätter men jag har inte haft riktigt lika mycket molvärk idag så det känns bra. Jag har inte räknat direkt men magen är hård mest hela tiden.
Åh, jag lider verkligen med er som har besvärliga sammandragningar, det verkar inte som nån dans på rosor direkt....
Skönt att få göra TUL (tillväxtultraljud)! I mitt landsting fick vi göra det i cirka v 32 förra gången jag var gravid p.g.a. IVF. Nu har de dock slutat med det. På ett personligt plan är det ju trist. Men finns det ingen medicinsk anledning p.g.a. IVF så gör det ju inte och det är väl i så fall bra i sig.
Gjorde även TUL och flödesmätning (koll av navelsträngens funktion) sent i graviditeten förra gången p.g.a. äggvita och högt blodtryck och det var en sån lättnad att få bekräftat sent i grav. att allt ser bra ut.
Libra1: Himla trist att du måste lösenordsskydda din blogg. Jävla sorgliga idioter det finns!
Vad skönt att ni får dessa koller! Det är ju sent i graviditeten man blir lite extra oroad igen och att då får göra TUL och kolla fostervatten och flöden är ju guld värt!
Har börjat ta Omeprazol mot sura uppstötningar/halsbränna nu och tycker redan efter två tabletter att de gett ganska bra effekt. Fortfarande känns det som att maten åker hiss upp och ner i halsen kvällstid (ofräscht jag vet, haha), men jag tar inte ens en tredjedel så mycket Novalucol som tidigare. Yay!
Undrar dock vilka planer ni som tar Omeprazol har? Man ska ju ta dem i högst två veckor (om inte läkare säger annat), men det tror jag inte beror på att det farligt att fortsätta utan att det kan vara svårt att sluta med Omeprazol utan att få rejäla, kanske större, problem igen efter två veckor.
Har läkarna sagt något av avtrappning eller så? Känner personligen att jag nog har behov av Omeprazol graviditeten ut...
Har börjat ta Omeprazol mot sura uppstötningar/halsbränna nu och tycker redan efter två tabletter att de gett ganska bra effekt. Fortfarande känns det som att maten åker hiss upp och ner i halsen kvällstid (ofräscht jag vet, haha), men jag tar inte ens en tredjedel så mycket Novalucol som tidigare. Yay!
Undrar dock vilka planer ni som tar Omeprazol har? Man ska ju ta dem i högst två veckor (om inte läkare säger annat), men det tror jag inte beror på att det farligt att fortsätta utan att det kan vara svårt att sluta med Omeprazol utan att få rejäla, kanske större, problem igen efter två veckor.
Har läkarna sagt något av avtrappning eller så? Känner personligen att jag nog har behov av Omeprazol graviditeten ut...
Kom nyss på att jag aldrig skrev om mitt besök på akuten.
Jag misstänkte ju att det var en blodpropp och på akuten var läkarna ganska säkra på det också när de såg, kände och mätte mina ben.
Dock visade ultraljudet inget så nu har de ingen förklaring till varför mitt ena ben är svullet och gör ont samt är hårt.
Men skönt att det inte var en propp då det hade ställt till det då jag inte pga moderkakan och blödningarna tidigare ska äta blodförtunnande medicin.
CB1982: Skönt att det inte var en blodpropp, men himla konstigt.
Okej, då kör jag vidare med Omeprazol också! Läkaren sa inget om avtrappning då det är dags att sluta?