Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Det ändå jag fått höra är att man inte ska ha kudde alls när de är nyfödda men minns inte varför.
Var barnmorskan som sa det när jag berättat vad jag köpt till bebis.
Det ändå jag fått höra är att man inte ska ha kudde alls när de är nyfödda men minns inte varför.
Var barnmorskan som sa det när jag berättat vad jag köpt till bebis.
Tydligen kan de inte röra på huvudet i den och det kan vara farligt om de kräks. Jag vet inte. :-/
Med förra bebisen skulle de ha kudde tills de kunde vända sig, möjligt att det har ändrats nu. Fast vi har redan köpt en kudde till den lill*, en Minimundus. Får se hur vi gör med den.
Tror kanske att bebisen lagt sig med huvudet ner här för det är extremt mycket sparkar och tänjanden upp mot revbenen idag.
Fått problem igen med nattliga benkramper/sendrag. Ska fråga BM om det nästa v, läser så mycket olika på nätet: salt, grappo, zink, magnesium och bordsknivar under madrassen (japp!)
Annars går det rätt så bra, börjat bli less på att jobba men har en dryg månad kvar. Försöker att ta det lite lugnare i alla fall.
Tror kanske att bebisen lagt sig med huvudet ner här för det är extremt mycket sparkar och tänjanden upp mot revbenen idag.
Fått problem igen med nattliga benkramper/sendrag. Ska fråga BM om det nästa v, läser så mycket olika på nätet: salt, grappo, zink, magnesium och bordsknivar under madrassen (japp!)
Annars går det rätt så bra, börjat bli less på att jobba men har en dryg månad kvar. Försöker att ta det lite lugnare i alla fall.
Vecka 31! Känns extra kul med den siffran eftersom det dessutom innebär 30+0. Så nu börjar båda veckoräkningarna med en 3:a. Det gillar jag! :)
Annars händer det inte så mycket nu förutom att jag börjar få ont under fötterna om mornarna precis som förra graviditeten. Det bådar inte gott inför svullna fötter framöver och ett jobb där jag står och går 4+ timmar per dag. Jag som hade hoppats slippa stödstrumpor denna gång. :(
Här känns det som att bebis är rörligare än han varit tidigare, han sparkar i alla möjliga och omöjliga riktningar, upplever det som att han är "bekvämast" att bära när han ligger i tvärläge, och som att magen också är minst då. Men ibland lägger han sig med huvudet ner och då växer magen vad känns som flera decimeter på nån minut :D
Till min förvåning är jag till rätt stor del krämp-fri fortfarande, får halsbränna om jag äter för stora portioner och har lite foglossning (men folk med riktig foglossning skulle nog fnysa hånfullt åt det jag har), men annars mår jag rätt bra faktiskt :)
Vad härligt för er som mår bra, njut av det! :) Jag mådde klart bättre förra graviditeten. Jag älskar magen o alla rörelser, men jag är så trött o det mesta är jobbigt känns det som. Det blir ju inte direkt lättare av att ha en 3-åring att ta hand om (även fast maken hjälper till mycket såklart).
Jag skulle ha jobbat en vecka till men jag gjorde faktisk min sista dag på jobbet i fredags. Det värsta var att ta sig dit egentligen, trots att det bara är ca 600m att gå från bussen till kontoret. Eftersom jag har mycket sammandragningar så kände jag att jag behöver lite lugn o ro den sista tiden. Går in i v 35 i morgon, dottern föddes i v 37. Så det är en väldigt spännande tid de närmsta veckorna! :)
Så himla festligt att det börjar närma sig för några av oss här inne!
Själv har jag ganska långt kvar känns det som men visst, det börjar dra ihop sig för mig med
Folk man pratar med tycker att det snart är dags men jag tycker det käns som en evighet.
Ända sen vi började med ivf så har allt varit en lång väntan på allt.