• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-09-05 09:42:39 följande:
    Vad härligt positivt det var att läsa igenom de senaste inläggen. :) Det börjar verkligen närma sig för oss nu.
    Allt praktiskt som ska fixas nu gör det mycket verkligare för mig. Fast som irrbloss skrev så känns det nästan som att man inte kommer hinna..

Har ni börjat packa BB-väskor? Vad tar ni med er för snacks/mat?
    Visst känns det som om det närmar sig, jag tycker också det nu när jag läser i tråden. Bara upploppet kvar :)

Jag har inte packat nånting än, men jag har planerat lite. I Östersund där vi ska föda får man tydligen inte ha med sig nötter till förlossningen, stort problem för mig :D Vad vill man egentligen äta under en förlossning? 
  • lallallalla
    CB1982 skrev 2016-09-04 15:15:48 följande:

Jag är ju i vecka 34 nu men för mig känns det som en evighet även om jag mest troligt blir förlöst i slutet av månaden.

Trött på att vila och det lilla jag får upp så gör det riktigt ont. Saknar mina vänner, ingen direkt som kommer och hälsar på.

Samtidigt är jag tacksam för att lillen och att vi inte förlorade honom. Som Pusheen skriver började ju resan redan vid ivf försöken och lite mer än 3 års kämpande. Sedan har varit lång och egentligen är det ju vara en liten bit kvar i jämförelse.

Jag är jämt irriterad på min man nu och känner mig deppig. Känner mig avundsjuk på att han kommer ut och inte jag.

Ja jag ville gnälla av mig lite...

Usch, jag känner med dig.. :/

Det är hemskt jobbigt att göra ingenting och tiden går sååå sakta. Jag var också småirriterad på min man (=avundsjuk) förra graviditeten när jag var beordrad vila.

Har ni trädgård eller balkong, så du i alla fall får lite frisk luft ibland? Jag satt på balkongen insvept i filtar med snön runt om och löste korsord minns jag.. :p
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-09-05 09:51:40 följande:

Visst känns det som om det närmar sig, jag tycker också det nu när jag läser i tråden. Bara upploppet kvar :)

Jag har inte packat nånting än, men jag har planerat lite. I Östersund där vi ska föda får man tydligen inte ha med sig nötter till förlossningen, stort problem för mig :D Vad vill man egentligen äta under en förlossning? 

Inga nötter? Oj.. det som är så smidigt. Fast jag kan nog förstå varför. Kan man ha mandel kanske?

Haha, den frågan har jag ställt mig några gånger. :D Jag föreställer mig att jag vill ha lätt mat, men har ingen aning. Vet inte om det finns kylskåp heller, annars känns fil/yoghurt bra.
  • jewel
    lallallalla skrev 2016-09-05 09:42:39 följande:

Vad härligt positivt det var att läsa igenom de senaste inläggen. :) Det börjar verkligen närma sig för oss nu.

Allt praktiskt som ska fixas nu gör det mycket verkligare för mig. Fast som irrbloss skrev så känns det nästan som att man inte kommer hinna..

Har ni börjat packa BB-väskor? Vad tar ni med er för snacks/mat?

Jag har packat en väska till mig o en väska till pappa + bebis :) Jag ska göra kejsarsnitt så jag behöver inte tänka på nåt att äta innan bebisen är ute, måste ändå vara fastande. Men jag har lagt ner lite godis o en gainomax att ha efter förlossningen. När jag låg på BB med dottern var jag inte alls sugen på mat, levde på nyponsoppa, mackor o fil o flingor typ. Min man åkte iofs o köpte pizza till oss sista kvällen ;)
  • Libra1

Jag ska börja packa väskan lite smått. Lägger nog upp min lista i bloggen sen. :)

Bars är jättesmidigt. Fast många är det kanske nötter i. Hm! Har jag inte tänkt på. Lite godis och kex kanske? Smoothie på flaska. Lätt att svepa. :)

• Pusheen

Visst är det någon här som testat de olika babyboxarna som finns gratis?

Vilka är bäst och är det bäst att hämta ut på plats direkt eller anmäla sig på nätet först?

Tänkte ta en ride och se om man kan få tag på något bra

• Libra1
    Pusheen skrev 2016-09-05 12:27:45 följande:

Visst är det någon här som testat de olika babyboxarna som finns gratis?

Vilka är bäst och är det bäst att hämta ut på plats direkt eller anmäla sig på nätet först?

Tänkte ta en ride och se om man kan få tag på något bra

Jag har hämtat ut några stycken. Apoteket Hjärtat, Lloyds Apotek och Libero. Libero är helt klart bäst av dessa. Hjärtat ok. Lloyds mest rabattkuponger. Men det kan vara olika.

Väntar på Kronans Apotek och Babyproffsen som är slut i butik. Apoteksgruppen måste jag köra och hämta.

Via Allt för föräldrar så får man en body och 25% på Kappahl.

www.babybox.se
  • Sally Cinnamon

Åt inget under förlossningen vad jag kommer ihåg...men bars låter ju smart. Glöm inte nåt att äta för partnern!

• lallallalla
    jewel skrev 2016-09-05 10:30:58 följande:

Jag har packat en väska till mig o en väska till pappa + bebis :) Jag ska göra kejsarsnitt så jag behöver inte tänka på nåt att äta innan bebisen är ute, måste ändå vara fastande. Men jag har lagt ner lite godis o en gainomax att ha efter förlossningen. När jag låg på BB med dottern var jag inte alls sugen på mat, levde på nyponsoppa, mackor o fil o flingor typ. Min man åkte iofs o köpte pizza till oss sista kvällen ;)

Så tänkte vi också förra gången, men snittet blev framflyttat sju timmar!! Mannen fick gå iväg och leta nåt åt sigsjälv och jag låg där fastande sen midnatt utan varken dropp eller vätskeersättning. :P

En bar eller extra gainomax kanske är bra för mannen också?
  • lallallalla
    Libra1 skrev 2016-09-05 11:53:42 följande:

Jag ska börja packa väskan lite smått. Lägger nog upp min lista i bloggen sen. :)

Bars är jättesmidigt. Fast många är det kanske nötter i. Hm! Har jag inte tänkt på. Lite godis och kex kanske? Smoothie på flaska. Lätt att svepa. :)

Ja, bars låter smidigt. Och smoothie tyckte jag låter bra också. Men smoothie måste väl också förvaras kallt? Man kanske ska ha med en hel kylbox?..
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016