• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83

v 35 är verkligen på upploppet. Jag är i v 31 nu och varannan dag känns det som om jag inte har nån tid kvar alls för allt jag vill hinna fixa och göra innan, och varannan dag känns det som om det är en evighet kvar ungefär. Däremot tycker jag att hela graviditeten har gått superfort och veckorna stormar fram nu också. Tycker liksom inte det var så länge sen jag plussade, men det var ju över ett halvår sen nu...

Men nu har vi i alla fall äntligen börjat fixa lite saker till bebis, spjälsängen är nästan klar, förutom att den behöver en madrass också. Och vi har fått en hel papperskasse med kläder i strl 56 och 62 så det har vi så vi klarar oss. Om ett par veckor ska vi till ett stort köpcentrum i "närheten" och fixa spjälsängsmadrass, skötbord med tillbehör, amningskudde, babynest, babyskydd osv. Och sen är det mesta förutom vagnen klart. 

• CB1982

Jag är ju i vecka 34 nu men för mig känns det som en evighet även om jag mest troligt blir förlöst i slutet av månaden.

Trött på att vila och det lilla jag får upp så gör det riktigt ont. Saknar mina vänner, ingen direkt som kommer och hälsar på.

Samtidigt är jag tacksam för att lillen och att vi inte förlorade honom. Som Pusheen skriver började ju resan redan vid ivf försöken och lite mer än 3 års kämpande. Sedan har varit lång och egentligen är det ju vara en liten bit kvar i jämförelse.

Jag är jämt irriterad på min man nu och känner mig deppig. Känner mig avundsjuk på att han kommer ut och inte jag.

Ja jag ville gnälla av mig lite...

• Frmid

Det är så härligt att det närmar sig för alla :) jag blir så glad för oss alla som kämpat så mycket!

En fråga, jag har bröst modell större, typ G/H kupa nånstans. Vart hittar ni med samma storlek bra amningslinnen? Tycker den där lilla "innerbh:n" är så himla liten och trycker här och där oavsett storlek på linne :/ eller kör ni på tröjor och t-shirt istället?

Har börjat packa väskan :D känns helt overkligt men på torsdag är det v 35 för oss, lika bra att vara beredda!

• irrbloss_83
    Frmid skrev 2016-09-04 15:46:42 följande:
    Det är så härligt att det närmar sig för alla :) jag blir så glad för oss alla som kämpat så mycket!

En fråga, jag har bröst modell större, typ G/H kupa nånstans. Vart hittar ni med samma storlek bra amningslinnen? Tycker den där lilla "innerbh:n" är så himla liten och trycker här och där oavsett storlek på linne :/ eller kör ni på tröjor och t-shirt istället?

Har börjat packa väskan :D känns helt overkligt men på torsdag är det v 35 för oss, lika bra att vara beredda!
    Jag kör på HM:s Divided-linnen i strl L, med BH under bara. Såg nåt fiffigt trick på pinterest förut om att man kan klippa av axelbanden och sy en ögla framtill som man fäster runt den del av amnings-BH-kupan man tar av, så att linnet liksom följer med ner. Så hade jag tänkt göra. Linnena kostar bara 50 kr styck så det känns ok att experimentera lite.... :)

En annan fråga. Fick förslag på spa med tjejerna till helgen. Är det ok som preggo med lite behandlingar och sånt, eller måste jag stå över all lyx? Ska till BM imorgon, och ska fråga henne också, men jag tänkte att familjelivs samlade expertis säkert kan ge mig svar redan idag :)
  • Frmid
    irrbloss_83 skrev 2016-09-04 16:36:35 följande:

Jag kör på HM:s Divided-linnen i strl L, med BH under bara. Såg nåt fiffigt trick på pinterest förut om att man kan klippa av axelbanden och sy en ögla framtill som man fäster runt den del av amnings-BH-kupan man tar av, så att linnet liksom följer med ner. Så hade jag tänkt göra. Linnena kostar bara 50 kr styck så det känns ok att experimentera lite.... :)

En annan fråga. Fick förslag på spa med tjejerna till helgen. Är det ok som preggo med lite behandlingar och sånt, eller måste jag stå över all lyx? Ska till BM imorgon, och ska fråga henne också, men jag tänkte att familjelivs samlade expertis säkert kan ge mig svar redan idag :)

Aha vad smart, då ska jag kolla pinterest. Tack för svar :)

Tror de flesta spa har anpassade behandlingar för gravida, tror dock inte man kan göra riktigt allt. Massage går iaf bra om de håller sig från ländryggen. Jag går regelbundet på massage nu för mina trötta muskler i ryggen, blir mest nacke, axlar och som längst ned till bh knäppet. Härligt med spa :)
  • irrbloss_83
    Frmid skrev 2016-09-04 18:18:40 följande:
    Aha vad smart, då ska jag kolla pinterest. Tack för svar :)

Tror de flesta spa har anpassade behandlingar för gravida, tror dock inte man kan göra riktigt allt. Massage går iaf bra om de håller sig från ländryggen. Jag går regelbundet på massage nu för mina trötta muskler i ryggen, blir mest nacke, axlar och som längst ned till bh knäppet. Härligt med spa :)
    Ja, precis. Annars visade det sig att en av de andra tjejerna också är gravid, och hon tipsade om fotmassage/fotbehandlingar och bastu förstås, så det ska väl gå att lösa tänker jag :)
  • Amie77

Det fu får tänka på om alternativet finns är väl att undvika för mycket värme som t.ex. bubbelpool då bebisen tydligen inte kan reglera temperaturen. Och i bubbelpooler etc kan det finnas bakterier.

• irrbloss_83

Jo, bubbelpool tror jag blir för varmt för mig också, är ju ungefär tusen grader varm som det är. Ert varmt bad känns inte vidare lockande :P

• lallallalla

Vad härligt positivt det var att läsa igenom de senaste inläggen. :) Det börjar verkligen närma sig för oss nu.

Allt praktiskt som ska fixas nu gör det mycket verkligare för mig. Fast som irrbloss skrev så känns det nästan som att man inte kommer hinna..

Har ni börjat packa BB-väskor? Vad tar ni med er för snacks/mat?

• lallallalla
    jewel skrev 2016-09-04 13:36:03 följande:

Vad härligt för er som mår bra, njut av det! :) Jag mådde klart bättre förra graviditeten. Jag älskar magen o alla rörelser, men jag är så trött o det mesta är jobbigt känns det som. Det blir ju inte direkt lättare av att ha en 3-åring att ta hand om (även fast maken hjälper till mycket såklart).

Jag skulle ha jobbat en vecka till men jag gjorde faktisk min sista dag på jobbet i fredags. Det värsta var att ta sig dit egentligen, trots att det bara är ca 600m att gå från bussen till kontoret. Eftersom jag har mycket sammandragningar så kände jag att jag behöver lite lugn o ro den sista tiden. Går in i v 35 i morgon, dottern föddes i v 37. Så det är en väldigt spännande tid de närmsta veckorna! :)

Vad skönt att du kan vila nu. :)

600m är ju värsta maraton ;)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016